voiko sossu pakottaa kokopäivätöihin?
minulla on niin pieni palkka,että joudun hakemaan toimeentulotukea jok kk.
nyt on tilanne,että lapsi aloitta eskarin,ja olen yksin lapsen kanssa.
voinko siirtyä osapäivätöihin,jotta pystyn viemään ja hakemaan lapsen? ilman että toimeentulotukea evätään?
Kommentit (52)
saisin samat rahat räkimällä kattoon ,mutta nyt teen sen 4tuntia töitä.
eikä ratkaisu ole pysyvä.
on täällä vaan kovin paljon katkeria, erittäin katkeria ihmisiä ollut liikkeellä,nyt kun luin kaikki viestit.
kiitos.
ap
Yleensä eskari (useimmissa paikoissa loppuu) klo 12.30 tai 13.00. Missä lapsesi sitten olisi sen jälkeen tunnin, odottelee pihalla vai?
Yleensä eskari (useimmissa paikoissa loppuu) klo 12.30 tai 13.00. Missä lapsesi sitten olisi sen jälkeen tunnin, odottelee pihalla vai?
ap
kyllä sinä sitä tt-tukea saat :)
Itse olen tehnyt osa-aikatyötä, tosin se on vakituinen virka jossa ei ole mahdollista pidempään päivään. Nyt kuienkin irtisanon itseni sieltä koska haluan opiskella alan jossa olisi paremmat mahdollisuudet ja palkka.
Lisäksi meillä(kin)on oikeus tehdä työtä jossa viihtyy ja jota jaksaa.
Elämä ei ole sitä varten, että painaa niska limassa paskaduunia pitkiä päiviä ja sen jälkeen ei jaksa lapsiaan ja kotihommia.
Ei yksinhuoltajuus kuitenkaan mun vikani ole, vaan miehen joka päätti lähteä..
( tai onhan joltain voinut kuollakin mies )
Nauti lapsestasi, ja varmista että aikaa jää myös hänelle :) Kun lapset ovat isompia, meillä yksinhuoltajillakin on aikaa painaa pitkää päivää.
osa-aikaiseen työhön ja palkkani tippuu, niin olen oikeutettu toimeentulotukeen jos en palkallani enää pärjää? Ymmärsinkö nyt oikein?
Ai niin, mutta mähän haluan elättää perheeni mieluummin sillä työllä...
Olkaa katkeria ja typeriä jos tahdotte, hapantukaa omiin liemiinne jos siitä tykkäätte. Jos teillä on pieniä lapsia, voitte tehdä aivan samoin. Myös teillä on oikeus tehdä osapäivätyötä ja saada toimeentulotukea, mikäli perheen tulotaso sen maksamista edellyttää.
Tällaisen elintasorouvan elämäkö meidän pitää maksaa!
Kuinka moni teistä inisijöistä edes viitsisi käydä töissä jos palkka ei riittäisi elämiseen vaan joutuisitte hakemaan sossusta loput?
Ette taida edes tajuta kuinka pienistä tuloista nyt puhutaan. Ap saa saman kuin saisi työttömänä, mutta käy silti töissä.
ap ei halua laittaa lasta päivähoitoon voidakseen tehdä kokopäivätyötä vaan haluaa olla osa-aikaisena ja sossun pitäisi kustantaa loput? Haloo? En ymmärrä, jos töitä on tarjolla. Eipä ole vielä tullut mieleen että tekisin vain puolikasta päivää ja nostaisin palkasta puuttuvan osan jostain luukulta, olenpas ollut tyhmä *pyörittää silmiä*
Aika moni muu jättäisi työt kokonaan väliin ja eläisi pelkällä tttuella jos joutuisi vielä palkan lisäksi hakemaan tttukea.
34
että miksei eskarilainen voi olla siellä täydentävässä päivähoidossa ennen ja jälkeen eskarin, niin että äidin kokopäiväinen työssäkäyminen olisi mahdollista. Olisiko ap kuitenkin vähän väsynyt pienipalkkaiseen työhönsä?
En silti ajattele että tässä olisi mitään paheksumisen aihetta.
Kuinka moni teistä inisijöistä edes viitsisi käydä töissä jos palkka ei riittäisi elämiseen vaan joutuisitte hakemaan sossusta loput?
Ette taida edes tajuta kuinka pienistä tuloista nyt puhutaan. Ap saa saman kuin saisi työttömänä, mutta käy silti töissä.
ap ei halua laittaa lasta päivähoitoon voidakseen tehdä kokopäivätyötä vaan haluaa olla osa-aikaisena ja sossun pitäisi kustantaa loput? Haloo? En ymmärrä, jos töitä on tarjolla. Eipä ole vielä tullut mieleen että tekisin vain puolikasta päivää ja nostaisin palkasta puuttuvan osan jostain luukulta, olenpas ollut tyhmä *pyörittää silmiä*
Aika moni muu jättäisi työt kokonaan väliin ja eläisi pelkällä tttuella jos joutuisi vielä palkan lisäksi hakemaan tttukea.
34
työttömänä saisi saman rahan käteen.MONIKO tekisi sen eteen töitä 4tuntia,kun kerran sen saisi ihan tekemättä mitään?täyttäisi vain kupongin kelaan ja saisi rahat tilille??
Työttömällä työnhakijalla ei muuten ole mahdollisuutta kieltäytyä tarjotusta täyspäivätyöstä, vaikka kuinka olisi lapsia.. Tai siis mahdollistahan se on, mutta karenssia tulee (ei päivärahaa). Sossun asiakkaaksi kai pitää heittäytyä, niin voi elellä niin kuin lystää ja rahaa tulee silti..
Työttömällä työnhakijalla ei muuten ole mahdollisuutta kieltäytyä tarjotusta täyspäivätyöstä, vaikka kuinka olisi lapsia.. Tai siis mahdollistahan se on, mutta karenssia tulee (ei päivärahaa). Sossun asiakkaaksi kai pitää heittäytyä, niin voi elellä niin kuin lystää ja rahaa tulee silti..
Hän ei hae työttömyyspäivärahaa! Hän tekee osapäivätyötä, johon jokaisella pienen lapsen vanhemmalla on lakisääteinen oikeus. Eikä sitä oikeutta voida sulkea pois sillä perusteella että palkka on niin pieni ettei sillä elä. Meillä on täällä toimeentulotuki, joka takaa pienen perusturvan jokaiselle kansalaiselle.
Olkaa katkeria ja typeriä jos tahdotte, hapantukaa omiin liemiinne jos siitä tykkäätte. Jos teillä on pieniä lapsia, voitte tehdä aivan samoin. Myös teillä on oikeus tehdä osapäivätyötä ja saada toimeentulotukea, mikäli perheen tulotaso sen maksamista edellyttää.
vaan minun mahd. osapäivä-työaikani tulee olemaan 10-14, eli ehdin aamulla kävellä lapsen kanssa eskariin/kouluun, ja iltapäivällä hakea heti töiden jälkeen.
ap