Kotiäitiys on miesten keksimä juttu!
Rahaton ja vallaton kotiöiti-nainen pysyy hiljaisena.
Kommentit (16)
Maataloudessa naiset olivat töissä. Porvarissäädyssä naisille piti keksiä jokin tehtävä, ja sellaiseksi tuli miehen miellyttäminen ja kodin sekä lasten hoito. Tätä opetettiin tytöille koulussa.
Alemmilla yhteiskuntaluokilla ei ollut yleensä mahdollisuutta siihen, että toinen vanhemmista olisi ollut kotona jouten. Porvaristo pyrki erottautumaan muista, erityisesti työläisistä, myös korostamalla oman elämäntapansa moraalista paremmuutta.
Ylijäämänaisille, siis niille ylempien luokkien naisille, joille ei aviopuolisoa syystä tai toisesta löytynyt, kehiteltiin rooliksi yhteiskunnallinen äitiys. He siis saivat oikeutuksen tehdä töitä koulutuksen ja hoivan parissa, sillä näillä aloilla he pääsisivät toteuttamaan naisellisia avujaan. Naurettavan pienellä korvauksella tietysti, kysehän oli kutsumusammatista.
"Maataloudessa naiset olivat töissä" Täh? Mitä miehet sit teki? Kuka hoiti lapset? Tasa-arvo on kapitalistin nerokas keksintö jolla ollaan tuplattu tuottavuus, kun on saatu naisetkin töihin ja samalla puolitettu palkkakustannukset. Wanhoina hyvinä aikoina miehen palkalla elätti perheen. Nykyään ei tavan duunariperhe elä kunnolla vaikka molemmat käy töissä. Ja tietty vapaa aikaakin on vähemmän, kun pakolliset kotiaskareet pitää tehdä palkkatöiden jälkeen. On se kapitalisti vaan nerokas!
mm. karjan hoito. Eivät naiset olleet vain pöytäliinan ojentajia, vaan töissä maatilalla. Lapset toki hoituivat siinä sivussa, tiloilla oli palkollisia ja isovanhemmat asuivat usein samassa taloudessa.
Vanhoina kunnon aikoina vain rikkaampien perheiden miesten palkalla elätti perheen. Muissa perheissä molemmat vanhemmat kävivät ansiotyössä. Tosin naisten palkka oli usein noin puolet miesten ansioista, koska he olivat naisia ja porvarisihanteiden mukaan miehen tuli elättää perhe.
yhden tavan tehdastyöläisen tuloilla elätti perheen. Systeemi alkoi jo murentua siinävaiheesa kun näin ei ollut. Silloinhan harrasteltiin vielä yleisesti maataloutta perheen piirissä ja lisätuloja saattoi hankkia myymällä esim munia, lihaa tai viljaa jos omien tarpeiden yli jäi. Kapitalisti on pyrkinyt tasa-arvoon verhotun juonen avulla hajoittaamaan vanhan hyvän syysteemin. Eikö tuo vanha malli ollut tasa-arvoinen jos mikä? Nykymallissahan ollaan käytännössä kapitalistin orjia. Perhearvot on murennettu! Seuraukset tiedetään. Avioerot, rikkonaiset perheet, yksinäisyys, päihde/mielenterveysongelmat jne. jne. Olit sitten mies tai nainen niin yhtä onnettomassa asemassa olet. Se on sitä kapitalistin tasa-arvoa!
Sitävastoin meidän pontevat äidit teki feminismillään hallaan koko suomalaiselle perheelle. Sitä ennen pärjättiin yhdellä palkkapussilla ja oli vielä apujoukkojakin. Mutta sitten naisten oli pakko olla TASA-ARVOISIA ja niinpä nyt kotiäitiyttä ei arvosteta ja yhden puolison palkalla ei pärjää.
Sen vuoksi Suomessa on maailman onnettomimmat ihmiset.
Se miten feminismin harhauttamat näkevät Tasa-arvon on utopiaa kuten kommunismi. Kommunismikin on täydellisen tasa arvoinen järjestelmä, mutta vika on siinä, että se ei toimi. Miksikö? No siitä yksinkertaisesta syystä, että ihminen on VAIN ihminen; Kateellinen, turhamainen, laiska, ahne, mukavuudenhaluinen jne... Sama pätee feministiseen tasa-arvo käsitykseen. Kaunis ajatus mutta ei toimi, koska mies on MIES ja Nainen on NAINEN siinä missä kissa on kissa ja koira on koira.
Voi kumpa nuo tasa-arvo utopian harhauttamat feministit käyttäisivät kaiken sen energiansa miesten vihaamiseen sijasta rakastamiseen, niin maailma olis paljon parempi paikka! Vihaaminen kun on pidemmänpäälle erittäin kuluttavaa henkisesti. Vihaamalla saa vain vihaa, mutta rakastamalla saa rakkautta!
Loppukaneetiksi vielä kaikkien telaketjufeministien kauhuksi siteeraan aiheeseen sopivasti räppäri Snoop Doggia: Don't hate the player, hate the game.
Miettikääs sitä.
Peace!
Kotiäitiys on paras juttu, minkä nainen voi saada. Mikä on ihanampaa kuin viettää aikaa omien rakkaitten kanssa ja saa pitää kodin kunnossa siinä ohessa.
Työelämään ehtii hyvin lasten vartuttua.
lähdettyä työelämään? Lapset ovat menettäneet osan lapsuuttaan suurissa hoitoryhmissä. Kodista on tullut suorityspaikka, jossa kiireellä käydään syömässä eineksiä. Parisuhteet kärsivät, kun aikaa ei enää ole yhdessä olemiseen.
Rahaa on toki enemmän, ehkä, mutta sehän ei ole tehnyt ketään onnelliseksi.
Ihmiset ovat stressipaketteja, mt-ongelmat ovat yleisiä jo varhaisteineillä. Lapset ovat turvattomia, rahalla korvataan rakkautta.
Ihailin vielä lukioiässäkin koulutovereita, joitten äidit olivat kotona maatiloilla, kun koulusta menin heidän luokseen. Tunnelma oli aina leppoisa, juteltiin, pidettiin hauskaa. Yhden kaverin luona oli hevosia, joilla ratsastettiin koulupäivän jälkeen.
Parhaat muistot jäi noista kodeista, joissa äiti oli huolehtimassa.
Minulla taas johtavassa asemassa oleva poissaoleva isä,töissä käyvä äiti, hoitaja meillä kotona, kun olimme pieniä. Olisinhan minäkin tahtonut, että äiti on kotona..
Siksi kai nautinkin omien lasten hoitamisesta kotona monta vuotta.
mutta ei ainakaan sovi mulle. Mulle sopii tämä työelämän ja kotielämän yhdistelmä- aivot ja mieli pysyy virkeänä. Kotityöt hoituvat siinä sivussa, yhdessä miehen kanssa. MInusta aika normaalia.
8 v. tytärkin ihmetteli minulle yksi päivä että on kuulemma semmoisiaaäitejä jotka eivät käy töissä vaan ovat aina kotona. Sanoin että näin jotkut tekevät mutta en suosittele-kyllä ihmisellä pitää työpaikka olla.
Rahaton ja vallaton kotiöiti-nainen pysyy hiljaisena.
Mun mielestä kotiäitiys on hienoa. Tykkään olla kuopuksen kanssa päivät. Iltapäivällä isommat tulee koulusta ja mä olen täällä kuuntelemassa päivän tapahtumia.
Kyllä se arki useamman lapsen kanssa ja kun molemmat vanhemmat ovat töissä, on välillä melkoista helvettiä!
Kotona lasten kanssa ja kodista huolehtien. Miksi? No ihan siksi, että sekin kertoo jotain naisista kun lukee tätä palstaa! Naiset on ohjelmoitu pitämään kodista huolta, rakastelemaan ja lopunajan mitä jää lässyttää täällä typeriä juttuja.
kuin mieheni. Kotiäiti olen ollut 4v koska tämä on minusta paras ratkaisu.
Jos tuntuu hyvältä niin olen vaikka eläkkeelle asti kotiäiti/rouva.
Sitävastoin meidän pontevat äidit teki feminismillään hallaan koko suomalaiselle perheelle. Sitä ennen pärjättiin yhdellä palkkapussilla ja oli vielä apujoukkojakin. Mutta sitten naisten oli pakko olla TASA-ARVOISIA ja niinpä nyt kotiäitiyttä ei arvosteta ja yhden puolison palkalla ei pärjää.
Sen vuoksi Suomessa on maailman onnettomimmat ihmiset.
Minusta yhden palkalla pitäisi perheen pärjätä mutta enää niin ei ole, ei onnistu millään.
En todella koe olevani tasa-arvoinen kun mun on pakko käydä töissä, että perheemme selviää ja sen lisäksi kokoaikaisesti kuitenkin kannan vastuun lapsista kun päivähoitokin on mennyt niin epäluotettavaksi. Olisin onnellinen jos pelkkä miehen palkka riittäisi.
kotiäitiyttä.
Mutta se on puppua, että entisaikaan tehdastyöläisen palkalla muka elätti koko perheen. Omat isovanhempani ovat kotoisin helsinkiläisestä työläisperheestä. Heidän vanhempansa tekivät töitä: vaiot pyykkäsivät ja siivosivat varakkaammille perheille ja miehet olivat tehtaalla töissä duunareina. Ei se yhden palkka riittänyt.
Isoäitini lapsuudenperhe asui vuokralla kahden huoneen asunnossa Toukolassa ja sen lisäksi he pitivät siinä kämpässä alivuokralaista.
Lapset kasvoivat miten kasvoivat. Ei siihen aikaan ollut kasvatusoppaita. Isoäidin veljet laitettiin oppikouluun, mutta isoäitini ei sinne päässyt, koska oli tyttö, vaikka hän päätti kansakoulun luokkansa priimuksena.
Tyttöjen piti siihen aikaan mennä töihin tienaamaan perheelle rahaa.
Juu se onkin jo kymmeniä tuhansia vuosia vanha alistuskeino. Olihan se tietysti kätevämpää naisten jäädä silloin kotiin imettämään ja hoitamaan lapsia savimajaan, kun äijät lähti metsästään ja keräileen sapuskata. Vaarallista ja raskasta puuha kun tuo ruoanhakkiminen silloin oli. Maailma muuttuu ja itse kyllä viihdyn hyvin koti-isänä, eikä ole tarvinnut pysyä "hiljasena". Mitä sillä ikinä sitten tarkoitatkaan.