Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy kätilöopiskelijalta

Vierailija
01.02.2011 |

Valmistun vuoden päästä kätilöksi. Saa kysyä mitä vaan!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kysymyksistä ja etenkin mieltä lämmittävistä kehuista! :)

Nyt on tämän kätilöopiskelijan aika painua nukkumaan, jotta jaksaa huomisella luennolla olla taas skarppina ;)

ap

Vierailija
22/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavasta vastauksesta! Itsellä oli juurikin tuommoinen kivunlievitys vs. enemmän luomu tilanne, jota oma kätilöni ei ottanut vakavasti. Synnytys oli todella pitkä ja päättyikin lopulta sektioon ja minulle jäi vain tunne, että hän ei malttanut tarpeeksi hyvin kuunnella, aistia ja tarkkailla minua ja tilannetta. Muutenkin neuvot ja jopa käskyt päivän aikana olivat monesti loukkaavia. Hän mm. kielsi minua käyttämästä ääntäni (murisin tasaisesti supistusten aikana) kivunlievityksenä. Olisi pitänyt kuulemma olla hiljaa ja keskittyä.

Puoli vuotta synnytyksen jälkeen olen alkanut todella olla surullinen asiasta, koska olisin kaivannut todella paljon kannustusta ja tukea tilanteessa jaksamiseen, mutta sen sijaan sain mielestäni hyvin paljon inhottavia töksäytyksiä asioista joita en kuulemma olisi saanut tehdä.

Olin siis muutenkin piuhoissa ja tipoissa kiinni oman sen hetkisen tulehdustilani ja aiemmin sairastetun streptokokki-b:n takia, joten en pystynyt edes liikkuen hallitsemaan kipujani.

Tulipas pitkä selostus, mutta yllättäen taitaakin olla aika suuri tarve vielä puhua tuosta kokemuksesta.

Onnea tulevaan ammattiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla la tänään ja olen jo viikkoja kärsinyt kovista selkä ja issiaskivuista eli toiveena olis synnytys pian! Supistelee kovasti päivittäin ja kipeestikin mutta synnytys ei vaan käynnisty...peruskonstitkin kokeilu monta kertaa. Kohdunsuun tilanne vissiin sitkeä vaikka lääkäri veikkas jos 35 viikolla et tuskin la:lle venyy...vinkkiä?

Vierailija
24/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla la tänään ja olen jo viikkoja kärsinyt kovista selkä ja issiaskivuista eli toiveena olis synnytys pian! Supistelee kovasti päivittäin ja kipeestikin mutta synnytys ei vaan käynnisty...peruskonstitkin kokeilu monta kertaa. Kohdunsuun tilanne vissiin sitkeä vaikka lääkäri veikkas jos 35 viikolla et tuskin la:lle venyy...vinkkiä?

Mulla ovat olleet nuo kertomasi kivut aina vieraana ja kuljin konttaamalla! Raskaudet yliaikasia (tiedän hedelmöityshetken :))

Olen tehnyt ruumiillista työtä, urheillut, siivonnut, saunonut, harrastanut seksiä jne. Lapsi on ollut laskeutuneena jo kauan ja se tuntuu! Mutta siltikään ei ole synnytys edistynyt. Mulla on autettu lääketieteellisesti molemmat, koska isoja vauvoja ovat olleet. Laiska kohtu, vai mikä lienee...