Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan kateellinen lähipiirin raskaana oleville? Siis ilman syytä?

Vierailija
01.02.2011 |

Itselläni on kolme lasta. Eli aika monta. 9v, 6v, ja 1v.

Nyt lähipiirissäni on yksi raskaana oleva, odottavat toista lasta.

Muutama yrittää lasta.

Kun kuulin tästä raskaudesta, niin olin kateellinen. Siis mulla ei ole mitään syytä siihen ja ymmärrän itsekin tunteen olevan typerä ja tarpeeton.

Nyt sitten salaa toivon, että heille tulisi toista sukupuolta, kun itse haluaisin...

Olenko ainut näin typerästi ajatteleva???

Tavallaan mulla on vauvakuume, mutta järki sanoo, että 3 lasta riittää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan aloituksen kun kaipaisin vertaistukea. Tilanne siis suunnilleen sama kuin aloittajalla ja en ymmärrä tuntemuksiani. Miksi olen kateellinen ystäväni raskaudesta vaikka itselläni on unelmieni perhe "valmiina", uskon ihan tosissani etten enää itse halua lisää lapsia. Mikä mua vaivaa?

Vierailija
22/32 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tunnen sääliä ja myötätuntoa, ja ajattelen raskaanaolevan olevan hieman typerä ja naiivi. Hellyyttäviä ovat kuitenkin.

Vierailija
24/32 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/32 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keskustelua?

Vierailija
26/32 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta pakko jakaa tunne kuitenkin.

Olen kuuden lapsen äiti, kuopuskin on vielä vauva. Silti nyt koronan aikaan tuntuu että kaikki pamahtavat paksuksi ympärillä ja olen NIIN kateellinen. On todella vaikeaa vilpittömästi iloita heidän raskauksistaan ja vauvoistaan, vaikka eräskin pariskunta on jo muutaman vuoden yrittänyt ja nyt tärppäsi heilläkin.

Miksi tämä kateuden tunne tulee, vaikka oma lapsiluku on oikeasti jo täynnä ja odotan jo hiljalleen paluuta säännölliseen työelämään ja sitä että kaikki lapset olisivat sen verran isoja, että olisi enemmän esim parisuhteelle aikaa? Onko vain niin, että tämä kateuden aihe pysyy elämässäni ikuisesti, tulenko olemaan kade jos joku lapsistani ilmoittaa perheenlisäyksestä? Minulle raskautuminen ei ole koskaan ollut hankalaa, kun ehkäisy on jäänyt pois niin se on ensimmäisestä kerrasta tärpännyt, joten traumaa lapsen yrittämisestäkään ei ole.

Haluaisin tästä tunteesta irti ja nauttia esim sisareni raskaudesta täysillä, mutta se tuntuu vain niin hankalalta!

Vierailija
27/32 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesin asia maailmassa, mistä olisin kateellinen. Olis kamalaa olla raskaana.

Vierailija
28/32 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koen tuollaisen pakonomaisen lisääntymistarpeen hieman primitiivisenä, enkä tarkoita tällä mitään tavoiteltavaa ominaisuutta tai luonnonläheisyyttä, vaan silkkaa yksinkertaisuutta.

Vierailija
29/32 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne, kun parhaillaan kärvistelet vaikean raskauden kanssa ja joku on raskaana oleville vielä kateellinen :D

Vierailija
30/32 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! :D minulla on 2 tyttöä, JUURI niinkuin toivoin ja silti aina kun kuulen että joku on raskaana olen vähän kateellinen ja toivon että saavat pojan.. sitten nopeasti karistan tämän ajatuksen ja yritän toivoa että kaikki menee hyvin ja saavat juuri mitä haluavat, niinkuin minäkin sain.

Vierailija
31/32 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat kateellisia pienille kivillekin.

Vierailija
32/32 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Analysoinnin tuloksena luultavasti se maailman onnellisin tunne on kateuden kohde eikä välttämättä lapsi itsessään. Se, että toisella on tunne ja itsellä ei. Onhan se onnen tunne läpikäyty omien lasten kohdalla toki, mutta onni näyttäytyy tavoittelemattomana aidan toisella puolella. Tavallaan se onkin sitä, koska se on illuusio, kuten Facebookin feedin täydelliset illanvietot, kaveruussuhteet, perhepuuhat, seikkailumatkat jne. Selitinköhän asian ymmärrettävästi... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän