Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko valehdella terveyskeskukseen keskenmenon?

Vierailija
01.02.2011 |

Olen päätynyt aborttiin ja teen sen yksityisellä.

Olen käynyt jo neuvolassa ja tänään np-ultrassa. En jostian syystä haluaisi kertoa terveyskeskukseen, että päädyinkin aborttiin kun täytyyhän sinne ilmoittaa ettei ole enää raskaana..

Voinko huijata heitä että tuli keskenmeno ja hoidin asiani yksityisellä puolella?

En haluaisi valehdella, mutta asia hävettää minua.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kohti ap kirjoitti, että hänellä on pituutta 120 cm ??? !!! Olet siis lyhytkasvuinen? Ja kaavinta tapahtuu kunnallisessa sairaalassa, mutta homman hoitaa yksityispuolen lääkäri (joka on melko varmaan ihan kunnallisella töissä mutta pitää myös yksityisvastaanottoa) ja homma maksaa sulle 1000 e. Ja tämä ei ole sitten provo? Kyllä yksityislääkäri voi kirjoittaa lähetteen ja toimenpiteen, joka tehdään kuntapuolella kunnallisten taksojen mukaisesti. Mutta jos rv on 11 + 1 ei silloin voikaan käsittääkseni tehdä muuta kuin kaavinta, eli ei lääkkeellistä näin pitkällä. Minusta keskeytysta miettivät pitäisi ohjata kunnon keskusteluun psyk.sairaanhoitajan tai vastaavan vastaanotolle ennen kuin päätyvät ratkaisuunsa. Se on raskas päätös, olipa lapsia ennestään tai ei. Sitä kantaa koko ikänsä, vastuu lapsestakin on koko ikänsä, mutta nyt vastuu ja syyllisyys on toinen. Neuvolaan ei tarvitse ilmoittaa mitään. Annetun ajan voit perua. Siinä se. Neuvolakäynnit raskauden aikana eivät ole pakollisia. Niisssä käydään tiettyinä viikkoina jos haluaa kela-etuuksia, muutoin ei saa.. mutta muuten ne ovat täysin vapaaehtoisia. Koko neuvolajärjestelmä on luotu sellaiseksi, että meillä on käsitys, että niissä on pakko käydä. Esim. raskausaikana ei tarvitse käydä joka kk, vain ne mitkä edellyttää kela-juttujen saantia.. mutta ei sinne ole mitään ilmoitusvelvollisuutta että lopeta käynnit ja miksi lopetan. Jos on jo annettu aika, peru se. Siinä se. E Jos th kysyy, miksi, sano ettei ole tarvetta tai jos et halua keskustella, jätä vaan menemättä. Eikä tarvitse perustella mitään.

Uskomatatonta että aikuiset ihmiset ovat niin auktoriteettiuskoisia ja avuttomia, että pitää nettipalstoilla käydä kyselemässä neuvoja uskaltaako asiasta puhua vai pitäiskö valehdella.

Vierailija
2/52 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa miten rankkaa se on niille jotka joutuvat tekemään kaavinnan ja näkemään pieniä jalkojen, käsien yms. osia. Ja sitten pitäisi vielä lohduttaa "äitiä". Ihan oikein jos saisivat jonkun lisäkorvauksen.

että minun olisi pitänyt typeränä teiniä joutua maksamaan 1500 euroa abortista? Ajatteletko yhtään millaisia seurauksia tuollaisella olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapatteko te kanojakin, kun munia syötte?

Mutta kananmunathan ovat yleisimmit hedelmöittymättömiä munasoluja, siis kanat pidetään omissa häkeissään. Niistä munista ei siis ikinä tulisikaan mitään elävää, koska ne ovat vain kanan "menkat". Hedelmöitymään päässyt kananmuna on eri asia.

Vierailija
4/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehdella tuollaisesta. Aika keskenkasvuisen hommaa.

Vierailija
5/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä tuntuu..Mut eikö olis parempi hoitaa asia rehellisesti aikuisen tavoin.Ja jos seuraavan kerran tuut raskaaksi, neuvolassa kysytään et onko aikaisempia raskauksia ja sit sun pitää aina valehdella keskeytymisen syystä. Olisko kiva?

Vierailija
6/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ei tuollainen asia ole leikin asia, mutta plaah..

Toisaalta eihän se asia heille kuulu, vaikka päädyinkin tähän ratkaisuun..

Hävettää vain todella paljon. Kun tiedän, että mikä kanta siellä on asiaan.. En kaipaa minkään neuvolatädin moralisointia. Jos asia menisi niin että sanoisi vaan, että "asia selvä" niin mikäs siinä.

ap

Vierailija
7/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se on vain parempi kertoa totuus.. Pää on vain aivan sekaisin tästä kaikesta.

Vierailija
8/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus alkaa lähennellä jo rv 12? Eikös sen jälkeen tarvi jo vähän paremmat perustelut aborttiin, joten voi tulla kiire.

Vierailija
9/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään tunnu nähdä ultrassa elävä ihmisenalku ja tietää että sinä tapat sen?

Vierailija
10/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt monta aborttia aikoinaan:(

Vierailija
11/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päädyttiin keskeytykseen henkilökohtaisista syistä sen enempää sitä selvittämättä. Ei siinä mitään saarnoja tarvitse kuunnella.

Vierailija
12/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekö hävettää?

Surullista.

Kun hän voisi olla myös se söpö suloisin ihanin vauva sun sylissäsi.

Vierailija
13/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja on nyt 11 + 1. Soitin yksityisellä ja kerroin myös kuinka pitkällä olen. Huomenna aika lääkärille joka kirjoittaa jonkun lähetteen tms. että toinen lääkäri voi hoitaa keskeytyksen.

ap

Vierailija
14/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään tunnu nähdä ultrassa elävä ihmisenalku ja tietää että sinä tapat sen?

Mä en silloin ajatellut mitään, oletko lapseton?

Sitäpaitsi, jos itse olisit naapurin Niko-Petterille raskaana, niin pitäisitkö vauvan, jos miehesi nimi olisikin vaikka Jani?

Vierailija
15/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitohenkilökunnalta ruveta SUN päätöksiäs jotenkin jeesustelemaan. Eihän niiden muuta pitäisikään sanoa, kun jaaha, tai asia selvä. Jokaisen oma asia tekeekö abortin vai ei ja mistä syystä.

Vierailija
16/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaavat usein äitejä, jotka päätyvät aborttiin. En usko, että neuvolassa työsentelevät moralisoivat - virkansa puolesta heillä ei ole mitään oikeutta eikä lupaa arvostella ratkaisuasi.

Vierailija
17/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ole enää raskaana. Kerrot vain, että hoidat asiat tästä eteenpäin yksityisellä.

Vierailija
18/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapatteko te kanojakin, kun munia syötte?

Eihän vauvalla ole vielä mitään aivotoimintaa kait alle 12-viikkoisena? Vai onko?

Vierailija
19/52 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse abortin noin kaksi vuotta sitten (terveydellisestä syistä miehen paninostuksesta tiedoksi kriitikoille). Harmittaa jälkikäteen, kun asiasta on mainita terveyskeskuksen papereissa. En saanut aikaa terveyskeskukseen aborttipäätöstä varten, mutta aikaa lääkäriltä kysynyt hoitaja kirjasi, että en saanut aikaa. Nyt on tunne, että en voi enää koskaan mennä tk:hon hoitamaan mitää asioista, kun abortti tulee esimmäisenä esille tekstissä.

Vierailija
20/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ajatellut asiaa ja itkenyt jo pohtinut. Ja tämä on kyllä täysin oikea ratkaisu nyt. Koko tämän raskauden ajan olen ollut todella ahdistunut, välillä iloinnut, mutta sitten taas ahdistaa kun mietin elämää lapsen kanssa, kun lapsen isää ei kiinnosta koko homma. Olen tällä hetkellä elämässäni niin hukassa muutenkin, että tämä täytyy nyt vain tehdä.

Mutta luovun nyt tuosta valehtelu jutusta ja kerron että asioihin tuli mutkia matkaan ja näin sitten.

Halusinkin vain kommentteja, en ollut vielä kerennyt kuin ajatella hetken, että mitä jos huijaisin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi