Miten korjaatte " harmaa, väsynyt äiti" -lookin?
Neuvoja kaipaa 3 kk pojan äiti, joka tänään huomasi peilistä olevansa hirveän väsynyt ja harmaa...
Kommentit (32)
Käyn säännöllisesti kampaajalla,joskus hierojalla tms.Tykkään
samoista vaatteista kun ennen,laitan ripsaria joka aamu (en tälläydy).
Meidänkin taloyhtiössä on just näitä äitejä jotka vetää umbrot
päälle joka päivä,huh huh! Kolmekymppisiä jotka näyttää ainakin
15 vuotta vanhemmilta ;)
t.kolmen äiti,en nyt muista numeroa...
Kun kattelin tossa yksi päivä kuvia mitä otettu musta esikoisen syntymän jälkeen... huh! Olin vain 21v, mutta näytin yli 30v. Nyt olen miltei 26v ja viimeksi eilen yksi 16v poika yritti pokata mut. :P
Muutos tuli sisältä. Tulin siihen tulokseen, etten voi elää vain lapsille ja kodille. Menin kouluun. Sain uusia tuttavia. Aloitin uuden ihanan harrastuksen. Lisää mahtavia kavereita. Uudistin vaatevarastoa hissukseen nuoremmaksi. Sama hiusten osalta. Meikkaa en oikein jaksa vieläkään, mutta luonnonkauniinakin ilmeisesti kelpaan. ;)
Kun sain väsymyksen ja masennuksen pois ja uutta sisältöä elämään, loppu sujui kuin itsestään.
pientä vauvaa). Ehdin hyvin myös olla lasten kanssa, harrastaa heidän kanssaan ja muuta kivaa. Huolehdin itsestäni (meikki, kampaaja, pukeutuminen, liikunta, ravinto) ja perheestäni tietty myös. Mulla on myös kiinnostava ja haastava työ, jonka vuoksi ei voi, enkä halua jämähtää paikoilleni. Elämänasenne ja elämäntilanne vaikuttaa paljon siihen, miten minkäkin elämänvaiheen kokee. Kun vauva oli pieni, oli luonnollista ottaa rennommin ja omat tarpeet jäi taka-alalle, mutta silloinkin piristi, kun jaksoi edes vähän huolehtia itsestään (vaunulenkit, riittävä lepo, pieni meikki, vaatteista kiinnostuminen).
Sen jälkeen on poskilla terve väri ja suu korvasta korvaan! Hyvä olo ja mieli näkyvät myös olemuksessa. Pitää myös " korsetin" (alaselän ja -vatsan lihakset) iskussa.
Käy sinä vaan hierojilla ja kampaajilla (kaikilla ei ole edes mahdollisuutta) mutta miksi pitää arvostella niitä äitejä jotka vetää joka päivä ne umbrot jalkaan? Ihan kuin se tekisi niistä jotenkoin huonompia ihmisiä. Pinnallista ja ällöttävää!
En kyttää ketään,sellaisia äitejä on vaan meidän piha täynnä.
Tylsiä harmaavarpusia joilla ei ole muuta elämää kun lapset.
Niin,en siis itse ole mitenkään pynttäytyjä,mutta omistan muitakin
vaatteita kun verkkarit 8)
Vuosia ulkomailla asuneena ei voi muuta kun ihmetellä suomalaisten
kotiäitien tyylitajua...
Sipaise ihan huulirasvaa, vaikka bepanthenia huuliin, tulee kiva kiilto siitäkin eikä estä pussailemasta :)
Ryhti ylös, reippaalle vaunulenkille vauvan kanssa, ja sitten päiväunille. Tiskit ottaa, kukaan ei kymmenen vuoden päästä muista imuroitko joka päivä, mutta sen muistaa jos parhaan vauva-ajan kuljit kuin kalpea haamu.
Iloa syyspäiviin!
kasvonaamio mikä saa ihon kirkastuun ja karvat pois jokapaikasta ja hyvät voiteet iholle! van kun ehtisi lastenhoidon lomassa....iltaisin ei jaksa.
Hyviä vinkkejä jo tulikin, mutta lisäisin listaan vielä valokynän. Tekee todella hyvää tummille silmänalusille! Monesti valokynät on sellaisenaan liian vaaleita, mutta kun sitä lisää omaan meikkivoiteeseen, niin tulos on oikein hyvä.
Jokainen saa tietysti näyttää ihan siltä, miltä haluaa enkä ole koskaan ylenkatsonut meikittömiä verkkariäitejä. Kummasti vaan pieni oman itsen hemmottelu piristää päivää ja todellakin, kyse on vain minuuteista.
Sitten kun niitä on useampia niin tuollaisia asioita ei edes funtsi ;)
jo ihmeitä aikaan:)ja olo itellä paljon pirtsakampi :)tsemppiä!
Kun niistä yöpaidoista jo keskusteltiin, niin tässä oma huomioni ->Jos nukuin jossain paituli tyylisessä ratkaisussa se jäi vauva-aikana liian helposti päälle koko päiväksi. Otin käyttöön sen ihanan satiinisen pienen yökkärin, joka oli pakko vaihtaa aamulla pois. Pieni juttu, mutta piristi kummasti.
Ehostan kevyesti kasvoni eli hieman puuteria, poskipunaa tai aurinkopuuteria, kulmat kuosissa ja huulipunaa/rajausta/kiiltoa miten milloinkin. Pukeudun siististi ja olen puhdas/tuoksun hyvälle.
Nukkumalla. Aina kun lapsesi nukkuu niin yritä itsekkin nukkua. Yksikin tälläinen päivä tekee ihmeitä. Sitten suihkuun/saunaan ja jotain ihanan tuoksuista pesuainetta ja kiva kasvonaamio. Ja mies saa sen aikaa hoitaa lasta. Mutta yritä oikeasti nukkua edes päivän verran aina kun lapsesikin nukkuu. Jätä kotityöt tekemättä ja nuku!!!
meikkivoide, puuteri, kulmat, ripsari. aikaa menee 10 min j asiistiltä näyttää ja raikkaalta. kivat, vaatteet ja kampaajalla tottakai säännöllisesti.
minulla kohta 3v ja kuukauden ikäinen, 2 poikaa.
http://www.helenarubinstein.com/_int/_en/catalog/HRproduct.aspx?PrdCode…^F1_Sun_Make_up^F2_Sun_Make_up&
Eli kivat normaalit vaatteet, tukka hyvin, vähän meikkiä.
kampaajalla. Freshi vari tekee ihmeita! Sitten kulmakarvat kuntoon. Ei ka sitten vahaamalla... ihan pienella ehostamisella saa aamuisin pirteamman ilmeen. Tummat silmanaluset piiloon, vahan huulikiiltoa, ripsaria ja poskipunaa. Ja jotain muuta paalle, kuin verkkarit ja lenkkarit!
T:Maskeeraaja
Korostan silti vielä oikeita värisävyjä! Eli kun hiuksissa, kasvoissa ja vaatteissa on oikeat sinulle sopivat värisävyt, niin 100% varmasti sinä HEHKUT! Älä kuitenkaan unohda hymyä ja hyvää ryhtiä.
En tunne värianalyysia sen paremmin mutta huomaan itsessäni että jos laitan päälleni ruskeaa, vihreää tai likaisen tumman punaista, niin olen todella HARMAA ja ELOTON. Sen sijaan kun laitan kylmän vaaleansinisen paidan ja oikean väristä huulipunaa niin olen ihan oikeasti SÄDEHTIVÄ. Olen luultavasti talvi-ihminen värianalyysin mukaan.
Eli:
- käy kampaajalla sävyttämässä hiukset / tee se itse
- kokeile eri värisiä paitoja peilin ja luonnonvalon edessä. Mitkä värit saavat kasvosi loistamaan ja minkä värin kanssa ihosi näyttää kauneimmalta, käytä sen värisiä paitoja. Heitä pois ne, jotka saavat sinut näyttämään väsyneeltä ja ihosi likaiselta.
- käytä huulipunaa (etsi oikea värisävy kuten edellä mainittu), korosta silmiä ja kulmakarvoja, etsi sopiva meikkivoide.
Ja toistamiseen: H Y M Y I L E ! Mikään ei kaunista kuten aito kaunis hymy.
vähän aurinkopuuteria ja Diorin peiteväriä tummien silmien alla ja
se on siinä 8)
t.kolmen äiti