Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka luette englanninkielisiä kirjoja!

Vierailija
01.02.2011 |

Suositelkaahan jotain suht. kevyttä ja hyvää luettavaa, joka pitäisi englanninkielen mielessä, kun sitä ei muuten kovin usein tule käytettyä.

Myös ruotsinkielisiä kirjoja voi laittaa!

Ruotsista olen kirjoittanut Laudaturin ja enkusta Eximian, eli sen tasoista luettavaa.. Varmaan on kyllä noista lukioajoista kielet ruostunu :(

Kiitti!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppolukuinen sarja. Siinä oli muistaakseni alla muutama suomennoskin. Charles Dickensiä ainakin on yksi kirja semmoinen. Kysy kirjakaupasta.

Vierailija
2/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiksi lun vimmeksi Stieg Larssonin Millenium-trilogiaa. Tosi hyvä!

Kirjastostakin löytyy kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bookdepositorysta - edulliset hinnat ja lähettvätä ilman postikuluja joka puolelle

Vierailija
4/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettävät yksittäispakattuina kuplamuovipusseissa, eli hyvällä tuurilla saa suoraan postiluukusta/-laatikkoon kannettuna. Visa Electron käy maksuvälineeksi ja toimiikin. Valikoima on laaja ja tilaaminen helppoa. Ei valituksen sanaa, pari vuotta sieltä tilaillut melkein joka kuukausi. :)

Vierailija
5/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helen Fieldingin Bridget Jonesin päiväkirja, 1 & 2.

Mark Haddonin The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. Romaani autistisen pojan näkökulmasta.

Vierailija
6/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millennium-trilogian ja Liza Marklundin dekkareita.

Englanniksi lähinnä L.M.Montgomeryn kirjoja. Niillä aloitin vieraskielisten kirjojen lukemisen. Muistan tapahtumat sen verran hyvin, että oli helppo pysyä mukana.

Vierailija
7/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekkaria, romantiikkaa, fantasiaa...?

Vierailija
8/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Irving on semmoista melko helppoa, mutta kuitenkin laadukasta luettavaa. Tosin hänen kirjansa ovat aika pitkiä. Helpolla tarkoitan sitä, ettei Irving käytä paljon vaikeaa sanastoa tai harrasta kielellistä kikkailua.

Vierailija
9/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppolukuisia, eli Cathy Kelly, Cecelia Ahern, Marian Keyes, Alexandra Potter. Edellyttää tietysti, että tykkää tuollaisista kirjoista.

Vierailija
10/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lue kevyttä kuin englanniksi ( :

Kokeile seuraavia kirjailijoita:

Binchy, Ahern, Kelly, Pilcher.

Jos ostat omaksi kannattaa ostaa jostain Amazonilta. Tulee hippasen halvemmaksi ja voit vaikka lahjoittaa ko. kirjat paikkakuntasi kirjastoon (jos haluat).

Mutta nuolla neljällä kirjailijalla pääset alkuun. Mankelia voisit koettaa lukea ruotsiksi. Tai Larssonia. Kannattaa lukea kirjat alkuperäkielellä, jos vain pystyy.

Vierailija
11/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lällyromanttiset ei mene, mutta muuten oon melko kaikkiruokanen. Kiitos vinkeistä, täytyy katsoa jos noita löytyisi.

Lisääkin voi laittaa! Ap

Vierailija
12/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat omaksi kannattaa ostaa jostain Amazonilta.

osoitteesta www.bookplus.fi, (vai olikohan com), siellä on aika hyvä valikoima ja mielestäni ihan edulliset hinnat.

Vierailija
13/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinchy ja Bilcher ovat ihan okhkoja ihan suomeksikin. Kelly, Ahern taas ovat köykäistä. Mutta voit vaikka lukea yhden kevyen alkuun ja kokeilla, miten menee.

Itse olen lukenut kaikki Potterit enkuksi, samoin Robin Hobbia (ei ihan simppeliä...), Coelhoa ja melkeinpä mitä vain nykyjään.

olinkohan 3 vai 4 vai 5...

Vierailija
14/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne vampyyrijutut. On alunperin kirjoitettu nuorille, joten kieli on nopealukuista, vaikka kirjat ovat tajuttoman paksuja. Yllätyin, kuinka kiinnostavia ja hauskoja ne olivat.

Vierailija
15/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat omaksi kannattaa ostaa jostain Amazonilta.

osoitteesta www.bookplus.fi, (vai olikohan com), siellä on aika hyvä valikoima ja mielestäni ihan edulliset hinnat.

Terkuin 6 ja 10

Vierailija
16/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidät dekkareista, niin Donna Leonin Italiaan (Venetsiaan) sijoittuvat ovat helppolukuisia ja kevyitä, Patricia Cornwell vähän vaativampaa luettavaa. James Pattersonin kirjat myös kevyttä luettavaa.

Ruotsiksi Henning Mankell ja vanhemmista Maria Lang, molemmat helppoja lukea. Itse luin Langin kirjoja lukioikäisenä kielen oppimisen vuoksi.

Vierailija
17/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostot yli 25 puntaa??

Vierailija
18/18 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitenkäs lad lit?

Eli Nick Hornby, John Parsons yms.

Nää olen lukenut kaikki englanniksi, ja on melko helppoa tekstiä ja mukavaa luettavaa Lontoosta.