Kuukautisten käynnistyminen synnytyksen jälkeen!
Mulla nyt ekat kuukautiset. Synnytyksestä aikaa 7,5 viikkoa. Tunsin mielestäni ovulaation 22.1. ja tänään olisi siis vasta 10 päivää ovulaatiosta kun menkat nyt sitten tänään alkoivat. Yleensä mulla on ollu ovulaatiosta menkat vasta 14 päivän kuluttua.
Olenko tulkinnut ovulaation väärin vai voiko kierto ja tämä vaihe ovulaatiosta menkkoihin muuttua tai heitellä?
Milloin voin ajatella seuraavien kuukautisten tulevan. Tulevatko yleensä säännöllisesti vai ihan epäsäännöllisesti? Imetän kyllä.
Kommentit (3)
on anovulatorinen, eli ovulaatiota ei ole. Ei tosin aina. Minulla on kahdesti tulleet yhdet kuukautiset 1-2kk synnytyksen jälkeen, mutta sitten ollutkin taukoa 3-4kk!
olisin toisen lapsen saatuani ekassa kierrossa ovuloinut (siis 2 vk ennen menkkojen alkua) olisi tämä tapahtunut synnytyssalissa ;) Ovulaatiota ei kai heti tule, kun menkat alkavat synnytyksen jälkeen, mutta kaikkihan on yksilöllistä...
aika tarkkaan samaan aikaan kuin sulla, täysimetyksestä huolimatta. Kierto ja luteaalivaihe voivat kyllä olla ihan mitä sattuu synnytyksen jälkeen, varsinkin imetysaikana. Mulla menkat säännöllistyivät lapsen ollessa n. vuoden ikäinen, sitä ennen kierto vaihteli välillä 26-80 päivää. Imetys jatkui 1 v 9 kk ikään.