Onko muita, jotka eivät syö kolesterilääkettä lääkärin määräyksestä huolimatta?
En ymmärrä miksi en voi syödä niitä. Tämän hetkistä kolesteroliarvoani en tiedä mutta kun viimeksi mitattiin niin kokonaiskolesteroli oli 7,7.
Kommentit (16)
Menen ihan sekaisin kun yksi lääkäri puhuu yhtä ja toinen toista.
voivat aiheuttaa mm. vakavia maksavaurioita (tästä oli asiaa mm. MOT:ssa parisen kuukautta sitten).
Kuinka vaarallista on olla syömättä? Menen ihan sekaisin kun yksi lääkäri puhuu yhtä ja toinen toista.
Sain oman kolesteroliarvoni alenemaan reilussa puolessa vuodessa seitsemästä alle viiteen vain sillä, että söin kourallisen manteleista päivässä. Manteleissa on paljon rasvaa, mutta se on hyvää rasvaa. Töissä pidän pöydällä kuppia, jossa manteleita ja nappaan siitä välillä. Parantaa kuulemma myös muistia ;-)
Kannattaa kokeilla.
minulle määrättiin lääkitys, kun kolesteroli oli 8.2 (ja huom BMI 19.5). En aloittanut lääkkeitä, vaan ryhdyin syömään manteleita joka päivä 20-30 kappaletta (aamupalalla, kahvitunnilla, iltapalaksi). Muutoin ruokavalio sama kuin aiemmin. Nyt, 1,5 vuoden kuluttua kokonaiskolesterolini on 3.9.
En olisi itsekään uskonut, mutta näin on. Suosittelen kokeilemaan. Manteleissa on ilmeisesti sellaista rasvaa, joka nostaa "hyvää" kolesterolia ja tämä "hyvä" kolesteroli "syö" "huonon" kolesterolin pois. jokseenkin näin.
Terveydenhoitaja vinkkasi punariisikapseleista, ja nyt kolesteroli on tippunut viiteen-kuuteen. Puolen vuoden välein käyn tarkistamassa, ja samalla otetaan maksakokeet, koska ei sekään ole varmaa, ettei luontaistuotteet maksaa rasittaisi. Mutta kaikki hyvin tähän asti, eikä ole mitään haittavaikutuksia.
Kiitos kasi ja ysi vinkistä!!
ap ;-))
mutta sai ensin luvan kokeilla laskea kolesterolia ruokavaliolla.
Anoppi sitten alkoi kartella kovaa rasvaa, ja kolesteroli on pysynyt aisoissa siitä pitäen.
kun lapset eivät oikein pitäneet ;-(
Täytynee syödä itse, ettei mene hukkaan.
Hyvä kun muistutit sen olemassa olosta ;-D
ap
Maistuvat kjostain syystä kitkeriltä vaikka päiväys ei vielä ole ummessa.
Tietääkö kukaan miten kitkeryyden saisi pois?
ap
10 kpl?
Vai se 20-30 minkä joku mainitsi?
Mulla kouraan mahtuu kevyesti 30 kpl.
vai puutuuko minun elimistöstä joku aine.
paitsi jos on ihan tuoreeltaan kuorittu... makua voi taittaa suolalla/sokerilla
Esim Carusellissa on ihania saksanpähkinöitä salaatin päälle.
mutta esim. tätini lopetti niiden syömisen kamalien sivuvaikutusten vuoksi. Olen kuullut muidenkin jättäneen kolesterolilääkkeet pois samasta syystä.
eikä minulla ole voimassa olevaa reseptiä. Olisi toki tärkeää syödä ko. lääkettä, koska kolesterolini on ilman lääkitystä yli 7