Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

peräruiske, millainen toimenpide?

Vierailija
01.02.2011 |

olen raskaana. synnytyssairaalassani ei saa mennä ammeeseen ellei ole ottanut peräruisketta.

miten se käytännössä tapahtuu? siis tiedän että siinä tyhjennetään suoli, mutta miten? ja kauanko kestää?

haluaisin ammeeseen :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu, ruiskautetaan vettä peräsuoleen ja se saa suolen tyhjenemään. Suosittelen joka tapauksessa ennen synnytystä. Yhdessä en ottanut. Mukavampi, kun ei kaki synnyttäessään.

Suurin rasite on henkisellä puolella. Ei ole kiva, kun joku tunkee jotakin peräaukkoon. Toisaalta synnytysessä joutuu niin useasti näyttelemään jalkoväliään ties kenelle, että peräruiske menee samaan laskuun.

Vierailija
2/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen esikoiseni synnytystä juuri peräruiskeen antmista. Kätilö kysyi haluaisinko sen, koska se voi helpottaa oloa synnytyksessä kun suoli on tyhjä. Mietin ja mietin ja päätin että helevata menköön :) Ei sattuntu ollenkaan, siis ei ollenkaan ja loppu onkin ihan paskalla istumista :) Toisen lapsen kohdalla peräruiske oli ensimmäinen asia minkä pyysin ja sain. Suosittelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllyyn ja kohta meet vessaan, suoli tyhjenee ja se on siinä.

Ei mitään sen kummempaa.

Vierailija
4/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks moneille on annettu sellanen vesiperäsruiske?

mä sain siis sen pienen putkilon van, jonka tööttäsin itse pyllyyni? eiks toi vesiperäruike oo vähän niinku vanhanaikainen juttu? vai?

Vierailija
5/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sai vesiperäruiskeen. Toisen kohdalla tein sen itse jo kotona. Apteekista saa niitä pussi-letku-systeemejä, joilla homma hoituu tosi helposti itsekin tekemällä.

Sehän on oikeastaan ihan kiva kokemus (jos ei lasketa, että joku tutkailee takapuoltasi). Tulee keveä olo, kun suoli on kokonaan tyhjä :)

Vierailija
6/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräruiske myös tehostaa supistuksia ja saattaa nopeuttaa synnytystä.

Sen lisäksi ettei kakkaa tule ponnistaessa (mikä nyt ei ole mikään merkittävä haitta) vaan se on että sinä uudelleensynnyttäjänä ottaisit ruiskeen kotona ja synnyttäisit kotiin tai matkalla.

Itse pidin ruiskeen tuomasta kevyestä olosta. Suosittelen, minulla on ollut 4 synnytystä ja kaikissa sitä käytetty.

Neuvolaan voit soittaa ja kysyä millanen ruiske synnytyssairaalassasi on käytössä.

3.

Vierailija
7/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehtiin juuri alle puoli vuotta sitten kuopuksen synnytyksessä. Eli siinä "ujutetaan" letkua anaaliin, ja sen jälkeen letkua pitkin lasketaan n.litra vettä suolistoon. Sen jälkeen pitää pidätellä mahdollisimman pitkään, ja sitten istutaan vessassa, suolen täydeydesta riippuen hetki jos toinen.

Itse toimenpide kesti ehkä pari minuuttia, mutta "jälkityöhön" meni vartti-puoli tuntia. Pitää vaan muistaa koittaa olla rentona, niin ei juuri edes satu.

Vierailija
8/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmone pieni ruisku.

Hoitaja antanut sen heti kun tulee vastaanotolle ja vaihdettu kaapu, katsottu käyrä ja katsottu kohdunsuun tilanne. Jos sanotaan että synnytys käynnissä ja otetaan sisään niin saa sen ruiskeen.

Se on ollut ihan pieni.

Makaan kyljälläni, hoitaja truuttaa sen peppuun. Menee ihan pikku hetki, ei tunnu missään. :)

Sitten jäädään odottamaan. Muutama minuutti tarttee ainakin odottaa, on sanottu että 5-10 minsaa olisi hyvä aika odottaa mutta oma perä ei kestä niin kauaa.

Menen veskiin, pöksyt alas ja koitan hampaat irvessä pidätellä viimesiä sekuntteja kunnes pakko ulostaa. Ja ulostaa ja ulostaa.

Vierailija
9/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole meilläpäin kuin ihan pienen pieni lääkeruisku. En muista aineen nimeä, mutta se ei vie kuin ehkä 10 sekunttia.

Ja minulla vaikuttaa miltei ekan minuutin jälkeen "positiivisesti" ja kakkaa tulee jo seuraavalla minuutilla. :)

Vierailija
10/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta toi ruiske kuulostaa kamalalta.

ja kolmatta odotan, eikä ole koskaan tarvinnu ruiskeita ottaa! :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi