Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsella olla koulun takia sekä sukset että luistimet.

Vierailija
01.02.2011 |

Omillani sattuu olemaan molemmat...tuli isovanhemmilta suksia joululahjaksi, mutta pakotetaanko kaikki hankkimaan lapselle kahdet talviliikuntavälineet? Aikoinaan vaatimuksena oli että toiset on pakko löytyä.

Isommalle lapsikatraalle tulee kalliiksi kun jossain vaiheessa ovat aika saman kokoisia kaikki pitää olla jokaiselle omat esim.talviliikuntapäivänä kaikki tarvitsevat yhtä aikaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä lapsetkaan, jos sitä tarkoitat? Luistelemassa käyvät isommat joskus, minä joskus pienempien kanssa. Itse en luistele, nilkat ei kestä eikä kestänyt lapsenakaan.

Itse harrastan liikuntaa vapaa-ajalla mutten hiihtämistä, lapset pyöräilee, pelaa futista ja leikii pihaleikkejä.

Suksia ei hankita, koska niitä ei kukaan käytä.

Meillä jo eskarit hiihtää ja luistelee. Samoin meidän lapset hiihtää ja luistelee vapaa ajallaan. Eikö näissä perheissä, joissa liikuntavälineiden hankinta ongelma, liikuta vapaa-ajalla?

Vierailija
22/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joo kun me ollaan musikaalisia ja harrastetaan kaikki musiikkia ja biisien tekoa niin teidän kaikkien muidenkin pitäisi sitten tarjota tämä mahdollisuus lapsillenne.

Ei se nyt ihan noin ole, että jos hiihtäminen tekee teidän perheen autuaaksi niin muidenkin pitäisi harrastaa samaa.

Olin muuten hiihtokisoissa aina se vika, enkä tiedä suksista ja niiden huoltamisesta tuontaivaallista, joten tarjoamani elämykset hiihdon parissa olisivat varmaan ihan korvaamattomia.

joista 3 luistelee ja hiihtää. Neljäs oppi juuri kävelemään tukea pitkin niin jäälle ei pääse vielä tänä vuonna tai ladulle mutta kunhan tän vuoden ensilumi tulee niin meillä kaikki hiihtää ja luistelee.. ;)

Koulua varten en hankkisi liikuntavälineitä vaan urheilun takia!

Olen itse joutunut hiihtämään koulun välineillä ja niitä ei huolleta!!

Älkää tehkö lapsellenne karhunpalvelusta ja jättäkö hankkimatta välineitä. Satasella saa kaupasta uudetkin ja monot muutamalla kympillä (pienemmälle kenkään kiinnitettävät), niihin pitoa ja lapsi saa hyviä kokemuksia liikunnasta!

Lopetin hiihtämisen kun koulusta lainaamissani välineissä oli VÄHÄN toivomisen varaa: pohjissa oli lumi kiinni ja mono hajosi. Monon pohja vääntyi rikki ja kävelin metsästä monopala kiinni suksessa ja mono täynnä lunta.

Minusta vanhemman tehtävä on tarjota lapselleen liikunnasta hyviä kokemuksia, monipuolisuutta ja iloa!

Oma lapseni on parhaillaan eskariryhmän kanssa hiihtämässä. Osaa hiihtää, laittaa sukset ja monot jalkaansa ja niputtaa sukset hiihdon jälkeen. Ihan perusjuttuja ja ikävää että kiva urheilu on monelle sitten koulun pakkoa.

Omat vanhemmat ei ole koskaan hiihtänyt, pienenä naapurin perhe otti minut mukaansa hiihtämään. Jos itse ei välitä hiihtää, niin kannattaa tarkistaa josko olisi joku joka vie omia muksujaan hiihtämään. Minä ainakin ottaisin mukaan muutaman mukelon nauttimaan liikunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla on aika paljon lainata suksia. Ihme kyllä eivät ole vielä kertaakaan hiihtäneet, vaikka kelit on mitä mainioimmat. Taitaa olla niin, ettei lapsilla nykyaikana juuri suksia enää ole, eikä koulukaan pysty ihan kaikille suksia tarjoamaan...

Vierailija
24/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hommaan aina omille lapsilleni sopivat urheiluvälineet ja kannustan heitä liikkumaan. En halua, että heistä tulee niin lihavia ja urheilutaidottomia kuin minusta.

- Jos lapset haluavat harrastaa, he saavat harrastaa, vaikka maksaisi mitä. Säästän ennemmin jostain muusta.

Viime viikonloppuna lapset kävivät sekä hiihtämässä että luistelemassa ja koko viikko on täynnä kivoja, heidän itse valitsemiaan harrastuksia. Olen onnistunut pitämään päätökseni ainakin vielä todella hyvin.

Vierailija
25/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en vaan mennyt ladulle ja luistelemaan esikoiseni kanssa?? nyt se sitten kostautuu, kun tyttö on 8v eikä vieläkään osaa luistella, hiihtokin yhtä tuskaa. Häpeän häpeän häpeän!!

Vierailija
26/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee siihen 100 euroa viikossa!

No menköön, mutta se sitten kyllä tarkoittaa sitä, että ei mulla ole varaa ostella uusia suksia ja luistimia joka vuosi ja se sopii lapsillekin.

Vierailija
27/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla päästy vielä vaiheeseen että kaikille tarttee ostaa kaikkea.

Ekojen kahden vanhat on jemmassa ja niistä toiset on käytössä taaperolla. Vauva saa omansa loppuvuodesta.

Mikä jää ekalta pieneksi, sopii seuraavalle tai kolmannelle tai neljännelle.

Luistimena on kokoa vaihdettavat ja esikoisella on toiset hokkarit menossa. Kakkosella viimevuotiset yhä mahtuu. Ensi vuonna varmaan tarttee ostaa kahdelle isoimmalle uudet, esikoisen hokkarit tuskin mahtuu kakkoselle.

Mutta kun esikoinen menee kouluun niin jalan koko luultavasti varmaan hidastaa kasvun hetkeksi.

Polkupyörissäkin meillä on päästy aika pienillä hankinnoilla.

Isoin lapsi saa pian uuden pyörän ja kakkonen ottaa sen vanhan.

Kolmonen taas kasvanut talven aikana niin että yltyy polkimille esikoiselle hankittuun pyörään (jolla arvatenkin kakkonenkin on ajanut).

Me harrastetaan kierrätystä ihan oman perheen sisällä jos mahdollista.

Tänä vuonna isoimmalle hankittiin uudet sauvat pituuskasvun takia.

14

Vierailija
28/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä tarkoitat?

Vierailija
29/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulusta löytyy luistimia, monoja ja suksia.

- Helsinki/Pihkapuiston koulu -

Vierailija
30/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sää saat maata kotona perse homeessa jos niin haluat!

Sinä sen päätät menettekö hiihtään vai ette.

Minusta hiihtäminen kuuluu samalle viivalle kuin pyöräily. Ihan tavallista liikuntaa. Tai uiminen.

Nykysin saa niitä suksia joita ei tartte ees hoitaa, senkun laittaa monot jalkaan ja menee ladulle.

Meillä mies harrasti pienenä talvisin hiihtoa.

Minä olisin mennyt hiihtämään jos vanhemmat olisi lähtenyt, ei lähtenyt vaikka latu kulki talon takaa.

Meillä on alueella liikuntaseura jossa jumppaa, hiihtokoulua, yleisurheilua yms.

Ei kisoissa tärkeintä ole voittaminen!

Oma lapsi painissa ja tähän saakka kisoissa on saanut selkäänsä. Silti tykkää harrastaa lajia.

Hiihdossa sama juttu.

Häviämäänkin tarttee oppia, ei siitä tartte tykätä.. :)

Mutta kiva olisi jos urheilusta tykkää ja välineet jotka toimii auttaa siinä.

Minä aloin vihaamaan hiihtoa koulun välineitten vuoksi, mutta äiti ei hankkinut minulle omia.

14

Vierailija
31/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaisi lapsille pieniksi käyneet luistimet ja sukset koululle, niiden käyttöön joilla ei ole omia. Siis jos ei voi lähipiirissä niitä kierrättää.

Vierailija
32/32 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakoteta hankkimaan. Luistelua noilla vaan on ja luistimia ja kypärän saa myös koululta.

Hiihtoa joskus kuulemma saatetaan kokeilla ja siihen sanoivat, että välineet on koululla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi