*¤*¤* KISSANKULMAN naisten HELMIKUU *¤*¤*
Kommentit (59)
kiitoksia siirrosta :) Nää kuukaudet kuluvat niin nopeasti, etten tajunnut jo teidän muiden olevan helmikuussa. Raapustelen lisää, kun yritän ensiksi hahmottaa teitä hiukan paremmin, liian monta mammaa ja äippää näin ensikertalaiselle :D
Kiitos Ananasmehu uudesta pinosta!
Pikaista paranemista kaikille sairastaville! Pöpöjä tosiaan on liikkeellä paljon! Meilläki on menny koko alkuvuosi millon minkäki pöpön kanssa..
En oo taasaikoihin käyny täällä, lukemassa kävin yks päivä mutten ehtiny ku tuonne neliapiloihin hiukan kirjoittaa..
Ihania uutisia täältä sai lukea!
Pikkutytöt ovat päässeet kotiin, mahtavaa!
Mamikin voi jo paremmin, jaksuja vielä kovasti!
Mama4/81 ja 415 tervetuloa mukaan munki puolesta! täälläkin "kotiäiti" yrittäjä :) ei puhettakaan mistään äippälomasta..
Ananasmehulla kurja pöpökierre! yöks...toivotaan että ei jatkuis enempää!
Omppulilla taitaa olla Ylliksen ristiäiset vkonlopuna jos oikein muistin..jännä kuulla minkä nimen neiti saa :) onnea äitille valintaan jos et oo sitä vielä tehnyt!
Mami@6:llaki ristiäiset sunnuntaina, hyvän päivän ootte valinneet! Meidän esikko täyttää sillon 16v!!
Katjalahin Anselmiki on jo joutunu monenlaista kokemaan...kurjaa! Toivottavasti voitte jo paremmin ja eikä muita ongelmia enää tulis!
3xäippä74: no johan oli hurja reissu sulla! Tuossa ois voinu pahemminki käydä..onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!
kävin tänään lekurissa ku huomasin että kaula on alkanu ahistamaan (+liuta muita ärsyttäviä vaivoja). Kuulemma kilpirauhaset ovat suuret ja ens vkolla mennään sitte labran kautta kaulan ultraan. Arveli vajaatoimintaa mutta ei uskaltanu varmaa sanoa, jatko menee noitten tuloksien mukaan. Joku häikkä tosiaan on ku tää kroppa vaan ei toimi..
Helene on mitä ihanin neitokainen! kääntyyki jo, kuola lentää ja nyrkkiä jyystetään. Painoa oli viime vkolla 5620g ja pituutta 58cm, kivasti siis kasvaa tissimaidolla (oli menny jo serkkutytön eelle joka on kk vanhempi). Ihan hirveän vauvakuumeen oon saanu ja se on ainoastaan tuon tytön "vika" =D
Nukkumaan pitäs lähteä, aamulla ois ootettavissa jääkaapin korjaajaa jo klo8..turkkasen kaapin ovi jäi tänään käteen tai pikemminki kaatu syliin..ja kaappi on vain 4kk vanha!
Hanna ja Helene 11vkoa
Kyllä ootta kaikki niin hätähousuja, kun olette saaneet jo nyyttinne syliin :-)
Minä polo se odottelen tuonne heinä-elolle saakka...tosin onhan tämä tietysti ihan mukavaa, vaikkakin välillä pitkästyttää. Nämä viikot 15:sta ympärillä on minulle ne pahimmat, koska vartalo muuttuu sellaiseksi "laiskan" pakkaukseksi, eikä oikein voi vielä sanoa olevansa raskaana eikä sitten myöskään lihoneensa muodottomaksi tuosta vatsan ympäriltä. Tosin, minun vatsa on nyt jo tullut esille, koska tuo lähtöpaino on minulla niin pieni. Sen lähtöpainon jälkeen en itseäni punnitsekaan ennenkuin vanhat farkut mahtuvat takaisin jalkaan (se on paras mitta se!) Ja nimittäin, ne farkut ovat USEAMMAN VUODEN VANHAT!!!Laitetaan kymmenen vuotta nyt ensin ikää niihin...Eli siis täällä Maire taistelee vatsansa kanssa ja odottaa kauhulla kesähelteitä! EI ole kiva EI!
Mutta ihanaa vauva aikaa teille kaikille, joilla paketti on valmis. Itse siis haudon vielä.
Pusut kuonoon perjantaille.
Riesa
Kyllä on kiireiseksi mennyt meidänkin elämä, ei pahemmin ole koneelle ehtinyt. Mitään en kotona aikaiseksi saa, ja silti päivät vaan menee. Eikä minull akuitenkaan ole kuin tuo yksi oikeasti pieni, nuo muut on kuitenkin jo koululaisia. hatunnosto teille, joilla on pieniä lisäksi kotona!
Onnea pikkuprinsessoille, Reetalle ja Sofialle kotiinpääsyn johdosta! Onnea myös kaikille jo kastetuille ja nimensa virallisesti saaneille. meillä edelleen on nimi hakusessa, ristiäisiin on onneksi edelleen 3 viikkoa (tjtn) aikaa. Mies ei kauheasti ehdi asiaa edes miettimään, ei meilä ole sellaist ahetkeä päivässä että ehdittäisiin rauhass ajotain puhumaan. Lasten kanssa sitten olen asiaa pohtinut ;) Niilo oli vahvasti ehdolla- kunnes edellisessä paikallisessa lehdessä oli useampi Niilo kastetuissa. Esikoinen totesi että hän kutsuu vauvaa kuitenkin Iiroksi, annettiin me nimeksi mitä vaan. Mutta Iiroa tuosta ei edelleenkään tule. vaikeaa! Kummit ollaan sentään jo pyydetty, ja tänään ajattelin hakea materialaia ristiäiskutsuja varten. Olisiko muuten ihan hömppä ajatus värkätä "ristiäiskarkkeja" vieraille, vähän hääkarkkien tapaan? Minä en ole mitnekään näppärä askarelemaan ,mutta meillä on tuo neiti 12-v joka näpertelee mielellään ja varsin näppärästi. Hänen kanssaan nuo ristiäiskutsutkin varmaan väkerrän.
Sitten pyytäisin hiukan järjen ääntä ja apua. millaisilla pakkasilla olette nyyttejänne pihalla nukuttaneet? Tuo tonttu kun ei sisällä nuku, eikä hän iltaisin nuku oikein muutenkaan (ellei sitten mennä ajelemaan, autoon kyllä nukahtaa). Ainoa tapa saada hänet nukkumaan jotenkin järkevästi on lykätä pihalle vaunuihin.. Me ollaan tällä viikolla otu aika paljo nmenossa, ja hän on sitten tuossa reissussa saanut unensa nukuttua. Mutta tänään on ihan tavallinen päivä, ei autoiluja tiedossa, joten varsin väsynene pojan tuuppasin pakkasesta (-14) huolimatta pihalle. Eihän noihin vaunuihin tuule (muuten täällä on aika hyytävää, kun täällä aukeilla tuulee aina), ja aika paljon hänellä on vaatetta päällä. Niin, toinen kysymys olisikin paljonko pistätte vauvoille vaatetta noihin vaunuihin. Mhataako tuosta pojasta tulla ihan "paistikas" tuossa vaate- ja peittovuoressa... Minä kun tungin hänelle sisävaatteiden (2 kerrosta kun meillä on sisälläkin kylmä) lisäksi vuorillisen fleece-haalarin, villapeiton, makuupussin ja siihen vielä ympärille vanhan (äp vuosimallia 74) vauvapeiton.
Meillä mies sanoi lisävauvahaaveille ehdottoman ein. Ja se tuntui kyllä aika ikävältä. Mies ilmeisesti muistaa tuon hankalan loppuraskauden paremmin kuin minä ;) Minull apuoleastaan on sellainen olo, ettei tuo tonttu VOI olla meidän viimeinen vauva. Joten katsellaan kumpi meistä vetää pidemmän korren ;D
Andrea + tonttu 7vk
Kiva et tulee uusia odottajiakin, kun niin moni meistä vauvan jo saanut. Pitäskö meiän vauvan saaneiden sitte siirtyä vauvapuolelle??
Mulle kyllä ihan sama missä sitä kirjottelee :)
Meillä syödään ja nukutaan, uni tuntuu maistuvan oikein hyvin! Todella tyytyväinen pieni neitokainen tuo Sofia :)
Nopeaa juu kotiutui, meillä kävi niin onnekkaasti että sen tyräleikkauksen jälkeen joka oli 1vrk ikäisenä, on Sofian vointi ollut vain eteenpäin, ei takapakkeja tullut, todella kiitollisia ollaan tästä, niin paljo kaikkee olis voinut tulla ja olla.
Ilmeisesti niin hyvin kun on kasvanut ei niitä tippoja sitten tarvita ton ravintolisän lisäksi. Raudasta niin voisko se vaikuttaa sit hampaisiin jotenkin kun paketissakin lukee että siihen saakka kunnes tulee ekat hampaat, noin 6kk ikään saakka?? Toki jos hb alkaa laskeen niin kai sitä sit jatketaan toki.
Andrea, mun sääntöni on ollut aina se et jos en itsekään ulos mene en vauvaakaan laita :)
Vähemmistöön kuulun tässä asiassa, tiedetään...
Mehän nyt ei ulos voida mennä vaikka keli olis mikä ja -10 mulla on rajana ollu ja veikkaan et alle sen saa olla alkuun Sofian kanssa. Toki sopivasti alkaa toi kevät varmaankin olla kun ulkoilulupa saadaan. Eipä meillä ole ees vaunuja vielä, on ne käyty hankkimassa, mut ovat maahantuojalla enskuun puolivälissä ja koska sit liikkeessä saa nähä.
Ensviikolla on silmäpolilla kontrolli, vaikkei mitään ekassa tarkistuksessa ees todettu, tympii niin noin pientä kaukaloon laittaa ja kuskata mihkään, mut ei auta mentävä kuulemma on, kun ne tehään aina tietyillä viikoilla ne tarkistukset.
Ensviikolla tulee myös äitiysneuvolasta täti käynnille, saadaan vähän uusimpaa painoa sitte, toivottavasti on tullut hyvin, päivisin kyllä oon herätellyt jos oikein meinaa yli 4h nukkua.
Ristiäiset meillä on 26.3 ja nimihän jo on ja kummitkin.
wattu
Eletään toistaiseksituntemattomastasyystä pöpötöntä aikaa, saa nähä kuin kauan, ei ainakaan reiluun viikkoon tartteis sairastua!
Ohitan tylysti nyt muun, et kerkeen, mut Nani: täällä kans yksi kilpirauhasongelmainen! Kaikki alkoi -04 kesällä toisikon syntymän jälk, kun nielussa alkoi tuntua "patti" ja kaulalla painetta. Ravasin useesti lääkärillä, joka jo epäili miun mielenterveyttä ja väitti mulla olevan "itkunpala kurkussa". Kunnes tehtiin kaulan ultra ja otettiin ohutneulanäyte kilpirauhasesta (ai saatana muuten, kaula oli vielä kipeempi pitkään..). Kesti ikuisuuden saada ne tulokset, ja niin siis verikokeet oli kaikki ok, ja oireet loppuikin. Sain sit paperin, jossa luki "krooninen kilpirauhastulehdus".
Samat oireet toistui kolmosen syntymän jälk, jolloin toinen lääkäri sen vasta selitti. Eli siis tuohon ei mikään auta, vuosien saatossa saattaa sit kilpirauhasta uhata surkastuminen/vajaatoiminta. Nelosen jälk sama ja nyt taas.. Rauhanen ei tunnu suurentuneen eikä oo kipee, painontunne on. Veriarvot ok. Miun äitille on vuosia sit tehty joku leikkaus kilpirauhaseen, mutku en ikuna muista, mikä eli jotenkin perinnöllistä kai tää on.
Miun mahatauti tais olla "ruokamyrkytys".. Söin silloin viime vkon ke 4 kaupan kasvispihviä -30% aleruokaa, mies söi 2 ja muksut ei yhtään. Mietin vaan, et mie yrjösin sen kerran vain sitä pihviraastetta (plus tietty ripuloinnit).. Ja miehellä oli to paha olo. Yksikään muksu ei oirehtinut, kyllä meillä ainakin esikoinen saa aina mahataudin ja pitääkin sen rajuimpana lapsista, että luulisi jollekin tarttuneen! Nooh, en taida niitä pihvejä ostella :/
13 vuotta sitten kysyin yhdeltä pojalta koulun eteisessä, alkaisko hän seurustelemaan. Meillä oli tyttöjen kans hyvä suunnitelma: mie ootin siellä ja kaveri kävi sen pojan sinne hakee ja poika suostui seurustelemaan. Hieman ollaan jo tuosta vanhettu, mutta yhä oon ihan lääpällään tuohon "poikaan" ;) Niin se aika kuluu!
Kirpakkaa viikonloppuva, palaillaan :)
Ananasmehu kera Aaron, 5vkoa
Siunattu rauha. Kyllä nuo lastenohjelmat on mukava keksintö. Kaksi nuorinta katsoo niitä, esikoinen on ystävänpäivä discossa, kakkonen kaverin syntymäpäivä juhlissa ja mies omissa menoissa. Saa itse rauhassa lukea palstan, juoda kupin kahvia ja syödä munkin. Viikko oli muuten aika tavallinen, liikkeitä tosin on alkanut tuntua päivittäin. Nyt odotellaan milloin liikkeet näkyvät ulos päin.
Onnittelut sofian kotiin pääsystä. On varmasti mahtavaa kun ei tarvitse lähteä vauvaa erikseen muualle hoitamaan. Itse olen onneksi aina päässyt vauvan kanssa yhtäaikaa kotiin. Kaikki on tosin syntyneet ennen laskettua aikaa, ja jännityksellä odotan milloin tämä vitonen sitten päättää tulla. Esikoinen syntyi rv 35 ja koko loppuodotuksen ajan oli ennen aikaisen synnytyksen riski. Muiden aikaan on myös saanut sitten juosta cx seulassa. Todennäköiosesti tämänkin aikaan tarkistetaan aika usein tuon puolen välin jälkeen. Kummasti supisteluja tuntuu jo nyt aina välillä.
Rakenneultra on jo maanantaina tasan viikolla 20, sen jälkeen olisi tarkoitus kertoa lapsille tulevasta vauvasta. Muutama kaveri vasta tietää. Isovanhemmille kerron varmaan viikonloppuna ja sen jälkeen taidan laittaa tiedon facebookkiin niin lukekoon loput sen sieltä. En odota kovinkaan paljon onnitteluja. Nelosen aikaan jo vastaanotto oli aika nihkeää....
Nyt kuitenkin siivous kutsuu... tälle koneellekin on taas tunkua kun ne lastenohjelmat loppui ja muksut haluaa pelata malttia ja valttia.
mama ja möhö rv 19.4
Hei! Palailen taas kulmille, kävin täällä jo viime kesänä ennenkuin putosin kelkasta ja nyt olen täällä taas. Nimittäin eilen tuli vahva plussa ja la kuudennelle lapsellemme on laskurin mukaan 23.10. Kovin pelokkain mielin olen mukana, koska minun raskaudet eivät ole sujuneet hyvin. Kahden täysiaikaisen lapsen jälkeen olen saanut kaksi varhaista keskenmenoa, kaksi keskosta ja viimeisenä kohtukuolema rv22 viime elokuussa. Toivottavasti nyt kaikki sujuisi hyvin loppuun saakka ja saisimme pienen elossa.
Suuret onnittelut kaikille marras- joulukuussa vauvansa saaneille. Kannustitte minua kovasti ihanilla viesteillänne viime syksynä. Varsinkin Mamiof4. Älkää poistuku täältä vauvapuolelle, on mukava lukea kuulumisianne.
Onnittelut myös Sofialle ja Reetalle kotiutumisesta. Tiedän kyllä miltä teistä on tuntunut. Keskola-arki on aika raskasta. Meillä keskoset syntyivät rv 31+6 ja 33+6. Rautalisästä: tyksissä sanottiin, että rautaa syödään vaan n6kk eli ensimmäisen hampaan puhkeamiseen asti, koska rauta syövyttää hampaat ruskeiksi. Tarvittaessa voi raudansyöntiä jatkaa kun hampaiden värjäytyminen on vain kosmeettinen haitta, joka poistuu maitohampaiden mukana. Kestää kyllä aika monta vuotta siis.
Ja 3xäippälle onnittelut hyvistä rakenneultra-kuulumisista. Peukut pystyyn myös muille, että kaikki sujuu hyvin.
Aotearoa ja kuutonen ehkä 3+5
Onnittelut Aotearoa:lle- Toivottavasti matkalainen pysyy kyydissä koko matkan ja voi hyvin. pidän tsemppiä. Meille ei puhuttu raudasta mitään että se tekisi hampaille värjäymiä. Vain sanottiin että vaatteet värjäytyy eikä lähde pesussa pois :) tärkeämpää ilm miltä näyttää vaatteet kuin hampaat :) TÄnään aloitettiin se rauta. Toivon ettei tule masu kipeäksi siitä.
Tuli niin haikea olo kun toisilla alkaa vasta odotus ja meillä jo loppu lopullisesti... Se on nyt vaan tehtävä itselleen selväksi ettei tosiaan enempää lapsia kun ei mun kroppa edes kestäisi sitä...
Tuosta kilpirauhasesta vielä. Mulle tuli ekaa odottaessa samat oireet ja patti kaulalle. Ei mulla ollut mitkäät arvot muuttuneet mutta tutkimuksissa näkyi että kilpirauhasessa oli kysta, Se leikatttiin pois kun olin rv 8. Pelotti mutta hyvin se meni.. Ja sitten sain tyroksiinit kun ei riitä mun oma jäljelle jäänyt pitämään arvoja kunnossa.
Pirre ja Reeta 1 kk :)
Kauhean huonosti olen taas kulmilla jodlaillu, mutta meillä on ollut erittäin mielenkiintoisia viikkoja tässä... Tulen paremmalla ajalla kertoilemaan kuulumisia, pakko ruveta valmistautumaan "iltalomaan" (HUNKSIT!!!)
Vihdoin ristiäiset takana, ja niihinkin kulunut vaaaaltavasti paukkuja! Tyttösellä on nyt kuitenkin nimi eli Laurea on kultaisen nimi :)
Omppuli+Laurea
tää mami oli eilen viihteellä ekaa kertaa pojan syntymän jälkeen- kauhea kapula!!
Mä kanssa niin huonosti nykyään täällä että hävettää :( anteeksi.... mutta siis meillä kaikki hyvin!! Samu on ihana pieni iso poika, syö kun hevonen ja vetää kymmenen tunnin yöunet, JEE!!! ei ole mitään vaivoja- terveenäkin ollaan oltu. Joten kaikin puolin oikein hyvin asiat.
Mä olen alottanu työt viime viikolla, eli nyt taas ohjaan jumppaa, ja hyvältä tuntuu!!! olikin jo kauhea ikävä, mieliala nousi heti potenssiin tuhat kun lähti salille!!! YES!!
Kaikille ihan kauheesti terveisiä- mä yritän tulla takaisin pian ja kommentoida muittenkin juttuja- tää on niin noloa...
Mutta ihanaa että pienet neidit on kasvaneet niin mallikkaasti!!! WAU!!!
MUTTA SITTEN!!! aotearoa, voi että !!!! Kyllä se nyt onnistuu!! IHAN VARMASTI onnistuu!!! Olen NIIIIN onnellinen sun ja perheen puolesta, jos jollekkin niin sulle sen plussan ja vauvan suon. Mulla tuli ihan itku... iso hali sinulle. Kaikki menee nyt oikein hienosti...!!!ONNEA ONNEA ONNEA!!!!!
Mulla ei mitään vauvakuumetta ole, eikä tuskin tule, ja jos tulee niin ihan rauhassa, sitten kuumeilen vaan!! Aika sterilisaatioon saatu :) oikein hyvillä mielin menen sinne.
mami ja poppoo
Aotearoa:) : Ihanaa, että olet taas matkalla kohti uuden ihmeen tapaamista. Oikein paljon onnea ja enkeleitä odotukseesi, kyllä se varmasti nyt tulee menemään hyvin loppuun asti.
Ja Mamiof - kunpa voisi itsekin olla noin varma lapsiluvustaan. Itse asiassa vielä muutaman haluaisin, mutta vastaan tulevat oma ikä ja vaikeat raskaudet ja se ettei seksi kiinnosta sitten pätkääkään enää.
Seksiasiasta: Ihan oikeasti kammottaa ja ahdistaa ajatus, että muka joskus pitäisi "harrastaa" seksiä. Yöks, ehkä sitten, jos vauvakuume iskee, mutta "huvin vuoksi"? Sanoin tuolle miehellekin joku aika sitten olevani jo liian vanha. Eiköhän se sellainen ole taaksejäänyttä elämää minun osaltani ja tämä lehmä loppuunkulutettu. Nyt meillä on lapsibarrikadikin välissä ettei tuolle miehellekään moiset kyllä ole onneksi tulleet mokomat mieleen. Ennenkin tosin on ollut niin, ettei minua ole kiinnostanut koko homma ennen kuin täysimetyksen olen lopettanut . Jonkun synnytyksen jälkeen alle 4kk onkin mennyt seksielämän aloittamiseen, mutta se on ollut kamalaa. Ei mies kuitenkaan kai vielä tajua, että tällä kertaa olen ihan tosissani päätökseni kanssa ettei enää ikinä jos ei vauvakuume taas iske... Kyllä varmasti kuitenkin isännälle helpotus ettei tarvi minuun koskea, ja kyllä jo jokin aika sitten sanoin suoraan että jos seksiä elämäänssä haluaa etsiköön nuoremman naisen itselleen - mitä tuo pahuksen kunnollinen perheenisätyyppi ei kyllä takuulla tule tekemään.
Joo ja jotten venyttäisi omanapaista viestini liikaa niin kerrottakoon vain pikaisesti, että oltiin eilen kyläyhdistyksen järjestämässä tilaisuudessa, jossa viime vuonna kylälle syntyneet vauvat saivat pienen "vauvalahjan", 50€ lahjakortin kyläkauppaan. Mistä tulikin mieleeni, että kunnan vauvarahashekki, jonka sain neuvolasta (300€) on edelleen lunastamatta.
Nyt tämä palstaterroristi lopettaa ja antaa areenan toisten käyttöön . Adjö!
Katjalah+Anselmi2kk1vko5pv
Hyvää ystävänpäivää täältäkin kaikille! :)
Meillä oli ristiäiset eilen, oikein hyvin meni, neiti oli niin rauhallinen ja kiltti koko juhlan ajan :) Nimeksi hän sai Janessa Lumia Adalmina.
Onnea waltavasti aotearoa!! (meniköhän nikki oikein..) Nyt kaikki menee kyllä hyvin! Kaikki mahdolliset onnenhippuset nyt matkaan mukaan!!!
Ihanaa mami kaimaliini, että elämä voittanut ja kaikki hyvin :)!! Oot sä kyllä aikamoinen kun jaksta jo jumpat vetää! Ei ois tästä emännästä jumpille vielä.. ;)
Nyt pakko juosta kaupoille, plääh.
kirpakkaa viikkoa kaikille!
mami@6 + Janessa
tervetuloa pissukka :)
Toissailtana alkoi verinen vuoto. Eilen sitä tuli enemmän ja tänään todettiin keskenmeno. Olo on surkea, ehdin jo pienen hetken olla taas onnellisempi. Mutta ei mahda minkään. Parempaa onnea muille!
Aotearoa
Voi teitä, voimia. kyllä oli surullinen uutinen :(
Älä lannistu. Vielä se päivä paistaa risukasaankin.
Pirre
Aotearoalle halaus.. paistaa se päivä vielä siihenkin suuntaan, on paistettava!
meille ei kuulu mitään ihmeellistä. Mielenkiinnolla luen toisten ristiäisuutisia. me ollaan varmaan ainoat joulukuiset vailla nimeä? Ristiäispäivä sentään on, 5.3. vasta, nimi edelleen mietinnässä. Mies ei jaksa/ ehdi asiaa mun kanssa pohtia, ja minä en jotenkaan jaksa selata mitään nimilistoja. Kai tuosta jää tonttu lopuksi ikää?
Muuten nämä pakkaset hivenen jurpii. Tämä remontin alla oleva talo on jääkaappi jokaikinen aamu, ja aamun eka yllätys on aina se mikä vesihana on jäässä. Makuuhuoneet saadaan pidettyä jotenkin lämpiminä, muuten täällä on kyllä kylmä. Ja hyötyliikuntaa tulee ihan kivasti kun hakee puita suulista useamman kerran päivässä. Onneksi on nuo leivari ja puuhella olemassa..
Jaha, mun iltavapaa taitaa päättyä taas, hälyttimestä kuuluu kummaa ähinää Johan tää olikin varsin poikkeavaa, 2h ihan omaa aikaa pyykeille ja suihkulle. Muuten tuo tonttu viihtyy sylissä kaikki illat, ja vieressä yöt, omaan sänkyyn ei suostu jäämään nukkumaan ja mä olen liian vanha tappelemaan ;) päivällä nukkuisi vaunuissa pihalla sen ainoan kunnon päiväunipätkän. Nyt vaan on ollut niin jäätävänhyytävän kylmä, että pihapäikkäreitä ei voi harrastaa.. -27 astetta päiväuniaikaan on musta iha nliikaa!
Andrea+ tonttu 7viikkoa ja risat
Rintatulehdusta ;( eilen kipeyty päivällä oik. Tissi ja pian sen jälkeen alko vilututtaa ja kuume nousta. Yön kärvistelin, hikoilin ja palelin vuoronperään, nyt sain onneks puhelinreseptin ettei tartte lähteä yksin ajelemaan ku hyvä että pystyssä pysyy. Toivotaan et lääke puree pian! Kiitos vaan kovien pakkasten, ei auttanu vaikka kuinka oli vällyt päällä, kylmää sai rinnat silti. Eli kevät kiitos!!
Voi kurjuuksien kurjuus aotearoa!;/ oon tosi suruissani teiän puolesta. Tässä sen huomaa miten kallisarvoisia ihmeitä kaikki syntyvät lapset on. Itsestäänselvyys ei ole yksikään. Toivon sydämestäni, että teille vielä lapsonen suotaisiin!! Jaksamista nyt kovasti!!
Andrea, kyllä se oikea nimi sieltä vielä löytyy:) minäki sika pitkälle ite kehitin neidin nimen, mies osallistu kinaamalla toisista nimistä, vein kuitenkin oman tahtoni läpi;)
Nyt lepäilen hetken ennenkuin neiti vaatii ruokaa. Nyt sisällä kun ei nyku niin pitkään ku ulkona.
Mami@6 ja Janessa 6vk
voimia sinulle Aotearoa:). Halaus - ihan sanattomaksi vetää.
Pikaista paranemista mami@!
Andrea, joulukuisista meilläkään ei ielä virallisesti ole nimeä, tuo Anselmi on koko ajan ollut vain "työnimi" loppujen lopuksi, enkä sitkeästä yrityksestä huolimatta saanut miestä sitä ykkösnimeki hyväksymään, tulee kuitenkin pojan toiseksi nimeksi. Meillä on ristiäiset sunnuntaina ja tänään tulee pappi käymään. Eilen sitten sanoin miehelle etten halua tämän menevn samanlaiseksi kuin viimeksi jolloin pari tuntia ennen ristiäisiä ilmoitin lopullisen nimen kastavalle papille ja niinpä eilen sitten päädyttiin kaikille kelpaavaan nimeen. Pojasta tulee siis Leevi Anselmi.
Ja nyt on taas riennettävä...
Katjalah + Anselmi (toistaiseksi vielä) 2kk2vkoa
tämän tammikuun pinosta tänne:
415 - 10.2.2011 15:14 (87/87)
Tervehdys :)
Pikaisesti liityn seuraanne ja jotain laitan tähän itsestäni...
Eli ison perheen yrittäjä-äiti (ei tod. mikään kotiäiti;) olen ja lapseni ovat ikähaarukalla 19v - 1½v, viisi poikaa sekä neljä tyttöä. Vannoin jo kahdeksannen jälkeen, ettei yhtään enää, mutta niin vain nyt elokuussa olisi vielä se kymppi tänne tulossa :) Tai oikeastaan heinäkuussa, koska neljä viimeisintä synnytystä on käynnistetty lähes kuukausi ennen laskettua ja silti nuo tuppaavat syntymään ihan liian nopeasti :/
Saa nähdä minne tää mun eka viestini päätyy, kun nää vauvan sivut on jotenkin ihan erilaiset, taas :)