Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutellaanko Jumalasta, Jeesuksesta, Raamatusta ja uskonasioista?

Vierailija
31.01.2011 |

aihe vapaa, kunhan liittyy edellämainittuihin :)

Ja ne, joita ei kiinnosta, ei tarvitse osallistua/kommentoida, voi siirtyä lukemaan jotain muuta avausta...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koen olevani "piilouskoja", tosin en näe siinä mitään pahaa, etten yleisesti julista olevani uskossa. Minulle riittää se mitä itse tunnen :)

Tosin pelkään kuolemaa, ollut pahin pelkoni pienestä asti ja kyllä se mieltä kalvaa.

toisaalta haluan kyllä tuoda uskoni ilmi, eli en halua salata asiaa (vaikka osalta se kyllä on vielä siis salassa kun ei ole tullut luontevaa hetkeä kertoa että olen uskossa) usko on mulle kuitenkin niin tärkeä asia, että tuntuu kuin piilottelisin isoa osaa itsestäni, jos en kerro uskovani.

Mitä kuolemanpelkoon tulee.. itsekin pelkäsin joskus, ja kyllä se tavallaan vieläkin vähän pelottaa tai lähinnä se, MITEN sitten kuolee.

Mutta nyt kun on tullut vähän eri perspektiivi asiaan, pelko on hälvennyt.. eli kun uskon siis taivaaseen ja ikuiseen elämään, joten tämä "maallinen kuolema" ei itseasiassa ole yhtään mitään. Sitten pääsee vaan parempaan paikkaan, Jumalan luokse, jossa kaikki on hyvin, ikuisesti. Ei ole ahdistusta, surua, murhetta, sairautta, kateutta, yksinäisyyttä, pelkoja.. eli kuulostaa aika hyvältä :)

siihen nähden siis kuolema ei enää jaksa pelottaa.

Vierailija
2/48 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosikaudet ns uskossa, ja tyytynyt siihen mitä raamatusta ja julkisesta Jumalan sanasta olen irti saanut. Nyt ihan näinä päivinä olen mielessäni päässyt lopulliseen päätökseen siitä, että mikä ja kuka Jumala on. Minun mielestäni on lähdetty ikään kuin liian kaukaa hakemaan Jumalan olemusta. Jumala kuitenkin on koko elämä ja kaikki mitä siihen liittyy siis kaikkeus. Tarkoitan siis sitä, että esm aurinko on yhtä kaikki samaa Jumalaa meidän kanssamme. Aurinko on maapallolle välttämätön elämän lähde, jonka lämmöstä ja valosta kaikki joka kasvaa herää eloon. Varsinaiseen elämään ei ihminen voi vaikutta tuski yhtä prosenttia siitä minkä elämänä käsitämme. Aloita vaikka mietiskelysi siitä mitä sanotaan ravinto ketjuksi, niin huomaat, että elämä itsessään ruokkii meidät pienimmästä elollisesta ihmiseen asti. Minun mielestäni me kuulumme kaikki koko luomakunta ,yhteen JUmalaan, siis sinäkin olet osa Jumalaa. Laajenna ajatus piiriäsi esm siihen, että mikä pitää planeetat ja tähdet paikoillaan avaruudessa. Meitä hallitsee kaikkeuden kosminen äly ja järki jos asian voi näin ilmaista. Kaikki se mikä ei ole ihmisen hallittavissa, merkitsee minulle Jumalan olemusta. Minun mielestäni Jumalan olemusta on raamatussakin pienennelty. JUmalaa ei voi nähdä minään persoonana tai hahmona, hän on kaikessa siinä mitä näämme ja meissä itsessämme. Olet todella suuren Jumalan yhteydessä kuten muutkin elävät olennot. Hindut uskovat pää osin yllä kirjoitetun suuntaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien usovien pitäisi pää sääntöisesti suhtautua rakkaudella kaikkiin lähimmäisiin. Sinun ihana tuttavasi tuntuu olevan herännyt ihminen. Mutta hän ei voi osallistua esm tälläiseen jos käyt josakin ns bileissä ja nautit siellä alkoholia, ja ehkä ns sekoilet siellä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kyllä kai normaali seurustelu nuorten kesken on tänä päivänä sallittua seurakuntanuorten keskuudessa. Mitkään avoliitot tai ns esiaviolliset suhteet eivät tule kysymykseen.

Vierailija
4/48 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan uskonut, enkä kaivannut uskoa tai jumalia. Minua ei mitenkään häiritse se että joku muu uskoo, paitsi sitten jos joku alkaa puuttua minun tekemisiini tai tekemättä jättämisiini oman uskonsa perusteella. -mies-

Vierailija
5/48 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voitte olla ystäviä! Olen itse uskossa ja minulla on pari tosi ihanaa ja läheistä agnostikkoystävää!!

Vierailija
6/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohja ja peruspilarit nykyään. Olen tullut uskoon eroni jälkeen, mutta en ole vielä osallistunut minkään seurakunnan tilaisuuksiin. TV7:skaa ja Radio Deitä kuuntelen usein.

Vierailija
7/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan jutella!oon uskonut koko ikäni.

Vierailija
8/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sisäistänyt sen, mitä usko oikeastaan on ja mitä se merkitsee todella. Suuri ilo, lohtu ja turva, kun on vaikeaa, eikä tarvitse pelätä kuolemaa ollenkaan, koska sitä ei ole.

Vierailija
9/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on mielenkiintoista kuulla muiden kertomuksia siitä, mitä Jumala on tehnyt heidän elämässään, pieniä tai isoja asioita? Jos ei ole tullut muita aiheita vielä niin kertoilkaa vaikka omalla kohdallanne noista.. tai ihan mistä haluatte :)

t. ap

Vierailija
10/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminenhän kuitenkin lankesi syntiin ja aikojen alussa. Olen jopa pohtinut, jos kaikki syntyvätkin uudelleen niin monta kertaa, että kuulevat varmasti Jeesuksesta ja saavat siten päättää? Ihan hullua ajatus, mutta teoriassahan sen täytyisi mennä niin, jotta kaikki voisivat kuulla, siis myös ne menneet sukupolvet ennen Jeesusta.

Mitä mieltä tästä?

Ja siis uskon itse.

Vierailija
11/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk tyttöni konttasi keittiöön ja minä puhuin miehen kanssa puhelimessa.kauhea kilahdus ja tyttö kiskonu pöytäliinan kulmasta...isokristallivaasi säpäleinä ,lasinen kakkuvati ehjänä,miljoona lasinsirua!voi kiitos JEESUS ETTÄ TAAS VARJELIT!!henki olis pois jos olis päähän osunu!siunausta teille!

Vierailija
12/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminenhän kuitenkin lankesi syntiin ja aikojen alussa. Olen jopa pohtinut, jos kaikki syntyvätkin uudelleen niin monta kertaa, että kuulevat varmasti Jeesuksesta ja saavat siten päättää? Ihan hullua ajatus, mutta teoriassahan sen täytyisi mennä niin, jotta kaikki voisivat kuulla, siis myös ne menneet sukupolvet ennen Jeesusta.

Mitä mieltä tästä?

Ja siis uskon itse.

mutta siis kuulin just vähän aikaa sellaisen asian, joka mulle oli uusi (no olen aika tuore uskovainen, monikin asia on mulle uusi) että ristillä kuoleman jälkeen Jeesus meni tuonelaan (mikä siis on eri asia kuin kadotus/helvetti, sekin oli mulle uus tieto!) ja että Hän saarnasi sielläkin.. siis niille jotka eivät Hänestä olleet kuulleet. Eli saivatko he siellä ikäänkuin vielä toisen mahdollisuuden? Jos joku kauemmin uskossa ollut tietää sanoa tästä jotain, olisin kiitollinen :)

t.ap

Vierailija
13/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana tuttu, joka on uskossa, kuuluupa erääseen herätysliikkeeseenkin. Itse en ole samalla tavalla uskovainen, uskon johonkin, mutten osaa sitä uskoani kunnolla määrittää...

Voisiko meistä tulla hänen kanssaan tosi ystäviä? Minulle hänen uskonsa ja herätysliikkeen tapahtumissa käynti eivät ole ongelma. Mutta mitähän hän ajattelee minusta.

Kyseessä on aivan ihana ihminen, josta toivon itselleni tosi ystävää.

Vierailija
14/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminenhän kuitenkin lankesi syntiin ja aikojen alussa. Olen jopa pohtinut, jos kaikki syntyvätkin uudelleen niin monta kertaa, että kuulevat varmasti Jeesuksesta ja saavat siten päättää? Ihan hullua ajatus, mutta teoriassahan sen täytyisi mennä niin, jotta kaikki voisivat kuulla, siis myös ne menneet sukupolvet ennen Jeesusta. Mitä mieltä tästä? Ja siis uskon itse.

mitkään moneen kertaan syntymiset kuulu..

Vierailija
15/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana tuttu, joka on uskossa, kuuluupa erääseen herätysliikkeeseenkin. Itse en ole samalla tavalla uskovainen, uskon johonkin, mutten osaa sitä uskoani kunnolla määrittää... Voisiko meistä tulla hänen kanssaan tosi ystäviä? Minulle hänen uskonsa ja herätysliikkeen tapahtumissa käynti eivät ole ongelma. Mutta mitähän hän ajattelee minusta. Kyseessä on aivan ihana ihminen, josta toivon itselleni tosi ystävää.

kristityn ei kuulu tuomita! on minullakin ateisteja kavereina,ja mikäs siinä,kunnioitetaan toinen toistemme näkemyksiä.

tunnut symppikseltä ihmiselä!

Vierailija
16/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana tuttu, joka on uskossa, kuuluupa erääseen herätysliikkeeseenkin. Itse en ole samalla tavalla uskovainen, uskon johonkin, mutten osaa sitä uskoani kunnolla määrittää... Voisiko meistä tulla hänen kanssaan tosi ystäviä? Minulle hänen uskonsa ja herätysliikkeen tapahtumissa käynti eivät ole ongelma. Mutta mitähän hän ajattelee minusta. Kyseessä on aivan ihana ihminen, josta toivon itselleni tosi ystävää.

Jos siis kuuluu johonkin vapaakirkkoon esim.

Vierailija
17/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminenhän kuitenkin lankesi syntiin ja aikojen alussa. Olen jopa pohtinut, jos kaikki syntyvätkin uudelleen niin monta kertaa, että kuulevat varmasti Jeesuksesta ja saavat siten päättää? Ihan hullua ajatus, mutta teoriassahan sen täytyisi mennä niin, jotta kaikki voisivat kuulla, siis myös ne menneet sukupolvet ennen Jeesusta. Mitä mieltä tästä? Ja siis uskon itse.

mutta siis kuulin just vähän aikaa sellaisen asian, joka mulle oli uusi (no olen aika tuore uskovainen, monikin asia on mulle uusi) että ristillä kuoleman jälkeen Jeesus meni tuonelaan (mikä siis on eri asia kuin kadotus/helvetti, sekin oli mulle uus tieto!) ja että Hän saarnasi sielläkin.. siis niille jotka eivät Hänestä olleet kuulleet. Eli saivatko he siellä ikäänkuin vielä toisen mahdollisuuden? Jos joku kauemmin uskossa ollut tietää sanoa tästä jotain, olisin kiitollinen :) t.ap

en ole kyllä ikinä moisesta kuullut!

tokkopa on totta..

Vierailija
18/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis kuulin just vähän aikaa sellaisen asian, joka mulle oli uusi (no olen aika tuore uskovainen, monikin asia on mulle uusi) että ristillä kuoleman jälkeen Jeesus meni tuonelaan (mikä siis on eri asia kuin kadotus/helvetti, sekin oli mulle uus tieto!) ja että Hän saarnasi sielläkin.. siis niille jotka eivät Hänestä olleet kuulleet. Eli saivatko he siellä ikäänkuin vielä toisen mahdollisuuden? Jos joku kauemmin uskossa ollut tietää sanoa tästä jotain, olisin kiitollinen :) t.ap

Onko se menneiden sukupolvien maa, vai mikä? Mihin sieltä mennään sitten ja millä perusteella?

Vierailija
19/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana tuttu, joka on uskossa, kuuluupa erääseen herätysliikkeeseenkin. Itse en ole samalla tavalla uskovainen, uskon johonkin, mutten osaa sitä uskoani kunnolla määrittää...

Voisiko meistä tulla hänen kanssaan tosi ystäviä? Minulle hänen uskonsa ja herätysliikkeen tapahtumissa käynti eivät ole ongelma. Mutta mitähän hän ajattelee minusta.

Kyseessä on aivan ihana ihminen, josta toivon itselleni tosi ystävää.

mutta täytyy myöntää, että itsellä on vähän kuin sama ongelma, mutta toisinpäin.. omassa tuttava/ystäväpiirissä ei ole muita uskovaisia, ja kaikki eivät vielä edes tiedä että olen uskovainen, itseä kun ns. "pelottaa" tämän julkituominen (vaikka tiedänkin "pelkäämisen" olevan ihan tyhmää ja tarpeetonta) koska en oikein tiedä miten he suhtautuvat. Tai luulen että alkavat pitää minua "hihhulina". Kai mä pelkään että menetän ystäväni ja jään yksin? Kun ei mulla uskovaisia ystäviä vielä oikeastaan olekaan, äitini ainoa uskovainen lähipiirissä.

Olen kyllä Herralta rukoillut uskovaisia(kin) ystäviä (tai edes yhtä) ja uskon että asia on kyllä järjestymässä :)

Vierailija
20/48 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tosi uskovainen suhtautuu ei uskovaiseen? Minulla on ihana tuttu, joka on uskossa, kuuluupa erääseen herätysliikkeeseenkin. Itse en ole samalla tavalla uskovainen, uskon johonkin, mutten osaa sitä uskoani kunnolla määrittää... Voisiko meistä tulla hänen kanssaan tosi ystäviä? Minulle hänen uskonsa ja herätysliikkeen tapahtumissa käynti eivät ole ongelma. Mutta mitähän hän ajattelee minusta. Kyseessä on aivan ihana ihminen, josta toivon itselleni tosi ystävää.

Minulla on sekä uskovia että ei-uskovia ystäviä. Ei-uskovien ystävien kanssa en juurikaan uskonasioista puhu, jos eivät ota puheeksi. Kunnioitan heidän vakaumustaan. Tietysti rukoilen, että jokainen saisi joskus löytää Jeesuksen ja tulisi uskoon, mutta se asia ei ole minun päätettävissäni. Ketään en yritä väkisin käännyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme