Kokemuksianne lomaosakkeista kaivataan?
Voitko suositella jotakin? Kerrotko aiheesta minulle tietämättömälle enemmän, kiitos!
Kommentit (7)
Minulla ei ole mökkiä eikä varaa sellaiseen, mutta lapsilleni haluaisin tarjota mukavia lomia. Tietosi olisivat todella tärkeitä minulle.
Suht kallista ja aina pitää mennä sitten samaan paikkaan lomalle. Ei joustomahdollisuutta eli sulla vain se tietty viikko varattu siitä mökistä. Jos haluat vaihtaa aikaa tai kohdetta niin kalliiksi tulee ja noista osakkeista vaikea päästä eroon. Lisäksi et ikinä tiedä jos joku tärvelee "sun" omaisuutta siellä. Mulle tulee pilvin pimein noita kutsuja sinne esittelytilaisuuksiin vaikken ole kertaakaan ostanut noita lomaosakkeita, en tiedä miksi ne mua pommittaa. Kerran olen käynyt esittelyssä kun sieltä sai ilmaisen astiaston silloin mukaan.
Me hommattiin myös lomaosake pari vuotta sitten. Tavallaan joo ihan hyvä juttu ja helppo käyttää mutta en nyt tiedä onko tuosta loppupeleissä mitään varsinaista hyötyä. Ehkä jos tosi paljon matkustaa, tyyliin monta kertaa vuodessa ulkomaille nii sitten ehkä on edullisempaa. Mutta muuten on kyllä vähän joka paikassa aina vähän väliä niin hyviä tarjouksia ettei paljon tuo osake halvenna tai helpota. Varmaan erotaan tuostakin joskus mutta antaa nyt olla toistaseksi vielä. Oon kuullu joskus että eroaminen voi olla vaikeeta, saa nähä miten onnistuu meillä...
sen verran että ei todellakaan tarvi mennä samaan paikkaan aina. Meilläkin on se viikko-osake jostakin mökistä ja siellä ei olla koskaan käyty edes kattomassa. Nimenomaan jos sen oman viikon omassa paikassa haluaa käyttää niin se on vaikeeta kun pitää vuosi etukäteen se jo varata. Muuten pääsee vaikka äkkilähöllä minne vaan. Että just sen puoleen tykkään tuosta järjestelmöästä, mutta muuten nyt en tiedä onko mitään hyötyä...
miten se sit toimii jos haluaa johonkin muuhun kohteeseen kuin siihen mihin on osakkuus? Eli valitaanko sitten joistain mökeistä missä on vapaata haluttuna ajankohtana vai miten voi päättää lähteä milloin vain, minne vain??
Jos esim. mulla ois osakkuus Barcelonassa sijaitsevasta mökistä ja löytäisin nyt halvat lennot vaikka Kroatiaan ja haluaisin mennä sinne, auttaako toi osakkuus mua jotenkin Kroatian majoituksessa?
t. #6
Meillä on lomaosake, jossa emme ole koskaan käyneet, vaan käytämme pisteet RCI:n kautta ulkomailla. Varausjärjestelmässä on tarkat aikarajat: jos haluaa a) pitää oman viikkonsa b) mennä samaan suomalaiskohteeseen eri aikana c) saada hyvän huoneiston ulkomailta haluamastaan paikasta, pitää olla tarkkana ja hoitaa varaus tiettyyn aikaan. Jos pystyy siihen, toimii aika hyvinkin.
Ei kuitenkaan pidä luulla, että kaikki on mahdollista koko ajan. Ei ole. Eikä kaikissa maissa ole lainkaan RCI-lomakohteita. Usein ne ovat myös sen verran syrjässä, että tarvitaan autoa. Ja vaikka kohteita olisikin, ei niistä aina vapaudu viikkoja/huoneistoja juuri silloin kun haluaisit mennä.
Mitä isommalla porukalla matkustaa ja mitä useammin, sitä edullisemmaksi vaihdot tulevat (koska maksut ovat per vuosi ja per huoneisto). Sitä kautta saa helposti isoja, hienojakin huoneistoja. Mutta jos on 1-2 henkeä lähdössä ja perinteiset aurinkolomakohteet mielessä niin ei kannata.
Olen ollut vaihdolla Englannin maaseudulla parissa paikassa, Puerto de la Cruzissa samassa huoneistohotellissa, johon suomalaiset matkanjärjestäjät vievät, New Yorkissa keskellä Manhattania sekä Nashvillessä useita kertoja. Yhdellä suomalaisella viikon osakkeella (pienellä) saa 2-3 viikkoa kaksiossa Puertossa, 4-5 huoneen huoneiston Nashvillessä 1-2 viikoksi ajankohdasta riippuen, tai viikon yksiössä New Yorkissa.
Ongelmana on, että osakkeesta ei saa käytännössä juuri mitään sitten kun siitä haluaa luopua. Jos se nyt sitten on ongelma. Jos on parikin kymmentä vuotta reissannut niin kyllä siinä sen hyödyn on jo saanut.
mieheni oli hetken aikaa töissä lomaosakefirmassa, mutta lopetti, kun ei tohtinut niin paljon valehdella.