Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!Rv 38 ja 2vkossa painoa 4kg,verenpaine noussut

Vierailija
31.01.2011 |

alkuperäisestä lukemasta jonkin verran (nyt alapaine n. 80, raskauden alussa n. 62) ja sf-mitta on kasvanut pari senttiä viikossa (tällä hetkellä se on lähellä keskikäyrää).

Eli siis olen saanut kahdessa viikossa 4kg painoa (2kg/viikko), vaikka olen syönyt normaalisti. Yhteensä painoa tullut melkein 20kg. Huomattavaa turvotusta ei ole. Sain lähetteen sokerirasitukseen ja minut kutsutaan myös äitipolille.

Alkoi nyt huolestuttaa ihan kunnolla. Terkkari sanoi että joskus käynnistävät synnytyksen jos on jotain häikkää - mitä tämä häikkä voisi olla?

Kamalaa jos diabetes huomataan vasta näin myöhään!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti tosi siro ja "luiseva" käsistäni ja jaloistani - no tuon turvotuksen kera näytin sitten suht normaalilta neuvolaterkkarin mielestä vaikka itse tiesin ettei mula todellakaan ole tämmöiset kädet normaalisti. Eli voi olla turvotustakin ja nestettä tuo painonnousu, vaikkei olisi kauhean näkyvää turvotusta.

Hyvä kuitenkin että seuraavat tarkkaan jos esim. raskausmyrkytys tulossa. Itsellä kans verenpaine kohosi loppua kohti, alapaine oli yli 90. Ei kuitenkaan ollut raskausmyrkytys ja tyttö syntyi lopulta rv 41+5.

Vierailija
2/3 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just vähän ennen synnytystä. Että voihan se jotain sellasta olla sullakin. Elimistö valmistautuu synnytykseen. Mulla ne nesteet ja turvotus hävis saman tein ku olin synnyttäny ( mutta ei valitettvasti kaikki kilot kuitenkaan..)

Paineet nousi mullakin, mutta ei liikaa. 80 on vielä hyvä alapaine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa nyt eka epäilys ole raskausmyrkytys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi