Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallinen kcal-määrä raskaana olevalle?

Vierailija
31.01.2011 |

Mikä olisi hyvä tavoite päivittäiselle kcal-määrälle raskaana ollessa? Pituuteni on 165 cm, paino tällä hetkellä 64 kg.

Olin laihdutuskuurilla ennen raskaaksi tuloa, mutta niin tiukalla kuurilla (alle 1300 kcal/vrk) ei liene hyvä jatkaa? Minulle kertyy herkästi kiloja raskausaikana ja haluaisin nyt estää tarpeettoman lihomisen pitämällä parempaa huolta syömisistäni (pullat, suklaat, keksit pois ainakin!).

Tietääkö joku millaisia kcal-määriä suositellaan esim raskausdiabeteksen kohdalla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole kyllä mitään tarvetta tuollaiseen diettiin noilla mitoilla. Voit hyvin syödä enemmänkin eteenkin jos liikut säännöllisesti.

Itse koitin noudattaa diabetes -diettiohjeita raskausaikana, koska olin ylipainoinen kumpaakin lasta odottaessa BMI oli n.30 eli mulla oli valmiiksi jo 20-25 kg ylipainoa.

Ohjeiden avulla raskausaikoina paino nousi onneksi kohtuullisesti vain 8-10 kg.

Vierailija
2/3 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä vielä neuvolassakin keskustella asiasta. Ihan oikeasti, tässä raskaudessa paino EI SAA nousta +20 kg ... loppuraskaudessa on muuten niin tukala olo, että nivelet on tiukilla ja verenpaine nousee.

Viime raskaudessa painoa taisi tulla noin 15 kilon verran ja syntynyt lapsi painoi 4490 grammaa. Esikoisenikin painoi lähes 4 kg. Sokerirasitustestit minulle on tehty ja normaalit tulokset. Kovasti vaan neuvolassa tuota raskausdiabetesta kohdalleni ehdottelevat, kun tulee niin isokokoisia vauvoja. Sokerirastiustesti on edessä tälläkin kertaa, jo ihan ikäni puolesta siihen neuvolasta minut passittavat.

En todellakaan haluaisi uudelleen kokea 4.5 kg painavan vauvan synnyttämistä. Siksi onkin motivaatio aika korkealla ruokavalion suhteen, josko sillä voisin vähääkään vaikuttaa vauvan kokoon??? Olisi edessä helpompi synnytys jos saisin ponnistaa alle 4 kg painavan vauvan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sulla on noin iso kokoinen vauva tullut niin sitten varmaan saattaa olla aiheellista noudattaa raskausdiabetesruokavaliota. Kannattaa vielä tosiaan keskustella asiasta neuvolassa. Jos harrastat aktiivisesti liikuntaa raskausaikana niin voit varmasti syödä 2000-2200 kcal/vrk:ssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan