Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoruotsi on pian historiaa.

Vierailija
31.01.2011 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta saattaa viimein tulla länsimainen demokratia, jossa 5% ei sanele, mitä kieltä enemmistön tulee pakolla opiskella.

Vierailija
2/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian pakkoruotsista luovutaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalien jälkeen saamme persu-opetusministerin, niin sittenhän se on aika selvä homma...

Vierailija
4/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalien jälkeen saamme persu-opetusministerin, niin sittenhän se on aika selvä homma...

Soinilla ei ole mitään mahdollisuuksia tuohon salkkuun, joka tullaan perinteisesti jakamaan Sekoomuksen, Demareiden ja Maajussien puolueen välillä.

Vierailija
5/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeeksi rkp ei ollut hallituksessa vuonna...

Vierailija
6/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsista luovutaan kun rkp seuraavan kerran ei ole hallituksessa. Viimeeksi rkp ei ollut hallituksessa vuonna...

Monipuoluejärjestelmässä ei riitä edes se, että enemmistö olisi vastaan jotain asiaa, koska jokainen puolue, jolla edustajia eduskunnassa ja hallituksessa voi blokata ehdotelmat/aloitteet sangen helposti.

Tärkein toimija eduskunnassa ei ole koskaan yksittäinen puolue vaan työryhmät, jotka ovat esim. kolmihenkisiä porukoita, joissa kolmen suurimman puolueen edustajat edustettuina.

Vierailija
7/29 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassamme suunnitellaan sen aloittamista jo 2. luokalla.

Vierailija
8/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna Virkkunen teki imperiumin vastaiskun Jyväskylässä 9.2.11. Virkkunen puhuu jo tulevista hallitusneuvotteluista, missä ruotsin kielen asema turvattava. Samalla puhuu ruotsin opetuksen tehostamisesta ja ruotsinkielisten palvelujen turvaamisesta. Sanelupolitiikka jatkuu Virkkusen osalta. Kansa sanoo, että ei haluta, ei tarvita. Virkkunen, Stubb, Sasi, Utriainen sanovat:"Te tarvitsette lisää, enempi, nuorempina! Ettekö tyhmät ymmärrä, tämä on teidän etu!" Ollaanko me aikuiset ihmiset, lasten vanhemmat näin määräiltävissä?? Alistutaanko tähän nöyryyttävään kohteluun, missä meitä pidetään ymmärtämättöminä idiootteina? Vaaleissa tämä on ratkaistava tämä homma, sinne on saatava uudet edustajat. ---- Omalta kohdaltani olen ajatellut, että käyn katselemassa ja kuuntelemassa 31.3.11 Eduskuntatalolla. -- Lastani en laita pakkoruotsitunneille, kun sen aika koittaa. Saa nähdä mitä siitä seuraa. Tulevatko poliisit raudoissa hakemaan ruotsin tunnille, vai erotetaanko koulusta, vai otetaanko lapsi huostoon. Tämä on vaalilupaukseni. Näen jo sieluni silmin otsikot Frankfurtin ja Pariinsin lehdissä, missä kerrotaan Suomen koulujärjestelmästä. Hieno kuva, missä kirkuvaa tyttöä raahataan käsi- ja jalkaraudoissa opiskelemaan ruotsia. --- Saiskohan tämmöiseen kansalaistottelemattomuuteen kavereita? Gandhi sai paljon aikaan ihan vaan tekemättä mitään. Mikäli vanhemmat sanovat lapsilleen, että ruotsin tunneille ei tartte sitten enää mennä, niin ehkä ne vois sen uskoa. Minä ainakin teen sen. Tyttäreni on nyt vasta 7-vuotias, täytyy vähän aikaa odottaa. Liberte ! Freedom! Freiheit ! Vapaus ! Suomessa voitava käydä kouluja ilman pakollista ruotsia. jyrki.t.seppala@netti.fi ota yhteyttä mikäli asia kiinnostaa

Vierailija
9/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinilla ei ole mitään mahdollisuuksia tuohon salkkuun, joka tullaan perinteisesti jakamaan Sekoomuksen, Demareiden ja Maajussien puolueen välillä.

ja sehän on sitä aina.

Vierailija
10/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess, ja seuraavaksi pakkomatikan kimppuun!

Eipä taida muita vastustajia löytyä tuolle universaalille oppiaineelle.

Mutta pakkoruotsia vastustaa noin 70% suomalaisista.

Jos yhden aineen pakollisuutta kritisoidaan, niin ei se suinkaan tarkoita, että kaikkien aineiden pakollisuudesta pitäisi luopua.

Vierailija
12/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa RKP:n puheenjohtajan haastattelu

Tässä Wallinin perustelu pakkoruotsille:

"Kummasti elämä helpottuu, kun osaa ruotsia Tukholmassa käydessä."

Just, kyllä minä olen pärjännyt ihan englannilla siellä.

Vierailija
13/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Wallinin perustelu pakkoruotsille: "Kummasti elämä helpottuu, kun osaa ruotsia Tukholmassa käydessä." Just, kyllä minä olen pärjännyt ihan englannilla siellä.

Tässä kirjoittaja perustelu pakkoruotsista luopumisen puolesta:

"Just, kyllä minä olen pärjännyt ihan englannilla siellä (Tukhomassa)"

:-D

Taidat olla persu, kun noin hyvät perusteet?

Vierailija
14/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Wallinin perustelu pakkoruotsille: "Kummasti elämä helpottuu, kun osaa ruotsia Tukholmassa käydessä." Just, kyllä minä olen pärjännyt ihan englannilla siellä.

Tässä kirjoittaja perustelu pakkoruotsista luopumisen puolesta:

"Just, kyllä minä olen pärjännyt ihan englannilla siellä (Tukhomassa)"

:-D

Taidat olla persu, kun noin hyvät perusteet?

Täh? Onko siis sinusta "persua" jos kyseenalaistaa korkeassa asemassa olevan poliitikon väitteen, että pakkoruotsi pitää olla kouluissa, jotta olisi kivempi käydä Tukholmassa?

Vierailija
15/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelkoot ruotsia ne jotka sitä asuinpaikkakuntansa tai muun sellaisen vuoksi tarvitsevat. Muutenkin peruskouluun riittäisi mielestäni yksi kieli jota sitten opiskeltaisiin kunnolla. Usein se on englanti. Kaikki eivät ole kielineroja joten ei ole reilua että on pakko opiskella kahta vierasta kieltä ja ottaa niistä huonot numerot. Se laskee keskiarvoa ja siten mahdollisuutta päästä seuraavaan opinahjoon.

Olen opiskellut ruotsia 9 vuotta enkä oppinut niillä tunneilla yhtään mitään. Muutin myöhemmin ruotsinkieliselle paikkakunnalle jossa opin puhumaan ruotsia erinomaisesti koska oli pakko. Sen jälkeen en ole ko. kieltä tarvinnut mihinkään enkä täällä sisämaassa tule tarvitsemaankaan.

Äänestän ensi vaaleissa persuja.

Vierailija
16/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain hyötyä ulkomailla asumisesta

Vierailija
17/29 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsilla ei ole ikinä ollut pakkoruotsia,

Wallinin mielestä lapsenne on sivistymättömiä.

Vierailija
18/29 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanilla piikitteli makeasti Stefan Wallinia ja rkp:tä sekä muita pakkoruotsia kannattavia poliitikkoja eilisessä Uutisvuodossa.

Ohjelmassa pyöri video, jota Saanila-Wallin-pari kommentoi. Videolla esiintyi Muammar Gaddafi. Saanila aloitti selityksensä videosta sanoen: "On mahtavaa, että on olemassa poliitikkoja, jotka ovat täysin vieraantuneita kansan tahdosta ja välittävät piut paut...mutta ei puhuta sen enempää ruotsin kielen opetuksesta..." Tästä seurasi Saanilan ja Wallinin katseiden kohtaaminen ja Wallinin kiusaantunutta naurua.

http://areena.yle.fi/video/1299358511096

Vierailija
19/29 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

venäjää, jotta elämä helpottuu Pietarissa käydessä? Tai saksaa, jotta pärjää saksan kielellä Berliinissä? Espanjaa, jotta voi Barcelonassa shoppailla espanjaksi? Viroa, jotta pärjäämme Tallinnassa viron kielellä?

Vierailija
20/29 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen takia, et pärjää Tukholmassa!

Siis apua, mikä perustelu. Jos se noin vaikeaa on, niin ainahan voi olla menemättä sinne.

Itse kylläkin pärjäsin siellä englannilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi