Miten käsitellä jatkuva torjuminen?
Rakastan ja haluan vaimoani. Haluaisin hieroa häntä, haluaisin ottaa syliini ja silitellä, haluaisin rakastella hänen kanssaan, haluaisin nukahtaa hänen kainaloonsa. Päivä toisena jälkeen saan vastaani torjunnan - ei nyt, haluan vain olla rauhassa, ehkä huomenna, en halua. Alkaa itseltä usko loppua ja tuntee itsensä typeräksi kun päivä toisensa jälkeen sama toistuu. Miten muut suhtautuvat torjumiseen? Yritättekö sinnikkäästi hymyssä suin uudelleen seuraavana päivänä, alkaako mökötys vai jopa suututte? Vai tuleeko teistä välinpitämättömiä ettekä enää jaksa edes yrittää?
Kommentit (68)
Minä olen kokenut ihan samaa, yhdessä ollaan oltu nyt kohta 16-vuotta ja lapsikin täyttää tulevana kesänä kuusi.
Meillä seksi ei ole vaimoa jaksanut kiinnostaa ainakaan kymmeneen vuoteen ja lapsen tekeminenkin oli sellaista pakkopullaa, ettei pahemmasta väliä. Eukko laski tarkasti jokaisen hetken, jolloin voisi tulla raskaaksi ja silloin tarjottiin selällään lötköttäen piparia 1-2 kertaa.
Kun sitten vaimo tuli raskaaksi, loppui seksi täysin seinään. Aluksi ei kiinnostnut kun oli paksuna, sitten ei kiinnostanut kun lapsi oli pieni, tämän jälkeen pillerit ei sopineet ja hormoonitoiminta sekaisin. Sitten kierukka ja ilmeisesti jälleen on hormoonit, työt, harrastukset ja kaikki muutkin niin sekaisin, ettei pysty tekemään mitään seksiin viittaavaakaan. Meillä on siis viimeisen "seksiaktiivisen" neljän vuoden aikana heiluteltu lakanoita ehkäpä kymmenen kertaa. Eli huimat 2-3 kertaa vuodessa!!!
En yhtään ihmettele, että miehet pettää, jos vastassa kotona on vaimoni kaltaisia seksin ylipapittaria. Pettämien on käynyt satoja kertoja mielessä, mutta hammasta purren kahlataan tässä seksittömässä, joskin muuten varsin hyvin toimivassa suhteessa.
Mulle tuli tän alotuksen luettuani vähän syyllinen olo. Vaikka ei tee itse mieli, toisella voi olla aika tukala olo, joten pakkoko sitä on aina torjua? Todella terveellistä lukea välillä miesten rehellinen näkökulma, taitaa miestä odottaa illalla yllätys!:)
Ap, vaimos vois olla hyvä lukea tämä ketju, niin ymmärtäis paremmin..?
Tsekkaa sen kännykkä ja sähköpostit läpi (etenkin roskakori) niin selviää että onko sillä toinen.
Mua kiinnostais tietää, onko teillä ollut ongelmia liitossa? En tarkoita nyt vaan siltä kannalta, että teillä lapsia, jotka kyllä vievät veronsa. Kirjoitit, että haluaisit läheisyyttä myös ilman seksiä. Se on ihailtavaa. Miten toimit vauva- ja imetysaikana, annoitko silloinkin läheisyyttä ilman taka-ajatuksia? Minäkään en halunnut vauva/imetysaikana seksiä, koska väsytti eikä tehnyt mieli. Olisin kuitenkin halunnut hellyyttä, läheisyyttä, haleja, pusuja, mutta mies antoi ne peleille, jäin kokonaan huomiotta ja tunsin olevani täysin yksin. Sitä kesti liian pitkään. Sitten kun omat seksuaaliset halutkin heräsivät takaisin, lapset nukkuivat paremmin ja em. asioiden lisäksi oli tullut paljon ongelmia, en halunnut enää edes sitä läheisyyttä mieheltä. Seksiä teki mieli, mutta ei häntä, enää. Hän muuttui puolisosta kämppikseksi. Liitto on aikalailla päätepisteessä nyt..
Vituttaa lukea näitä, koska 1) mikään ei koskaan muutu ja 2) asia on samoin kuin miellä.
Älkää jääkö, miehet, poraamaan. Seksiä saa, vaikkakaan ei aina omalta vaimolta. Jonkun muun vaimo voi haluta juuri sinua. Kaikki puheet kotitöistä, väsymyksestä ja miehen huonosta käytöksestä on tekosyitä. Aina. Kaikkein turhinta on se kun vaimo kitisee, että haluaisi haluta mutta ei silti halua. Sellainen nainen puhuu paskaa ja yrittää vain luikerrella tilanteesta. Se joutaa siivoamaan ja keittämään. Sen marmatus ei lopu koskaan, siivosipa mies tai ei, ja olipa kynnystenaluset harjattu tahikka ei. Sellaista naista kohdellaan juuri samoin kuin hän kohtelee miestä: annetaan olla ihan rauhassa. Ainoa ehto tälle on, että mies hoitaa omat asiansa. Muutu kämppikseksi: pese itse omat ja vain omat pyykkisi. Tee itsellesi ja vain itsellesi ruokaa. Jätä mukulat huomiotta paitsi jos heidän kanssa pitää pelata, leikkiä tai tehdä ylipäätään jotain mukavaa. Jos nainen on marttyyriksi ruvennut, vetäköön näytelmänsä loppuun. Kyllä se joutaa juoksemaan vanhempainilloissa kuulemassa Pikku-Jennan-tai-Vilhon kouluedesottamuksista. Sanalla sanoen: nauti elämästäsi. Mutta vain omastasi!
Äläkä syyttele itseäsi suotta. Sinun vaimosi voi hyvinkin haluta jotakuta muuta miestä, ja todennäköisesti haluaakin. Ja jos kärähtämisen vaara ei ole liian suuri, hän myös toteuttaa halunsa. Anna sen mennä. Pettäminen kyllä sattuu petettyä, mutta ajan mittaan se sattuu eniten pettäjään...
Lopulta: akka mäelle vain. Jos ei nappaa niin ei nappaa. Ennen syrjähypyt olivat miehille sallitumpia, mikä oli selkeää vastapainoa naisten haluttomuudella. Nyt sitten mennään tasan akkojen pillin tahtiin. Siihen ei ole pakko suostua. Muija kiertoon, jos tasapuolisuutta ei ilmene.
Jaa niin... tämän ärhentelyn ohessa tietenkin voin ehdottaa jonkinlaista myötämielisyyttä odotus- ja imetysajalle. En siksi, etteikö siitä olisi jo kymmeniä puheenvuoroja, vaan pistääkseni edes jonkin rajan kärkevyydelleni.
Hyvää avioliittoa, hyvää tulevaisuutta!
kieroudesta mutta 39:llä oli kyllä lapsellinen kostomeininki. Naiselle pitää jotenkin kostaa se ettei seksi maistu. Kyllä haluttomuuteen on aina SYY. Oli se mikä tahansa, ääriharvassa tapauksessa syynä on tahallinen vittumaisuus. Tuollainen kuva voi ainoastaan olla miehellä joka kuvittelee ettei vastakkaisella sukupuolella ole seksihaluja, ne vain silloin tällöin "antavat". Kyllä on naisellekin kova paikka olla seksittömässä liitossa, ei yhtään auta se että mies ei halua ymmärtää, ja vielä vähemmän sitä seksiä tuo takaisin se että lähtee kostamaan kuin joku lapsellinen pojankloppi. Toivottavasti 39 ymmärrät lähteä liitostasi etkä temppuile siellä. Niitä on sellaisiakin naisia jotka "antaa" siitä pelosta että mies lähtee, vaikkei itseä aina haluttaisikaan. Ehkä sellainen malli sopisi sinulle paremmin.
ap:lle
Minusta on hienoa että olet yrittänyt suhteessasi. Vaimosi kuulostaa haluttomalta korjaamaan tilannetta, ja tuo muualle katselu on hälyttävää. Kuulostaa siltä että sinä olet ainoa joka on kiinnostunut jatkamaan intiimimpää suhdetta. Kannattaa miettiä pystytkö elämään sellaisessa liitossa vai löytyisikö kenties jostain nainen joka ansaitsee miehen joka puhuu ja pussaa? Ikävä tilanne sinulla.
Kysyit naisen näkökulmaa ja ainoa mikä tulee mieleen on se että jos menneisyydessä haliminen ja läheisyys onkin aina johtanut seksiin ja nainen ei tiedä että oletkin liikkeellä ilman taka-ajatuksia? Koitappa vaikka antaa kunnon rutistus vaikka tilanteessa jossa oletkin itse lähdössä jonnekin, jotta muodostuu selvyys siitä että tunnet halua fyysiseen läheisyyteen ihan vain sen itsensä takia, "kouluta" vaimosi ajattelemaan että kyse on ihan harmittomasta hellyydestä. Kun hän huomaa asian, fyysisestä lähentymisestä seuraa todennäköisesti ennen pitkää myös seksiä. Mutta tähän kannattaa odottaa naisen aloitetta, kun on ensin se fyysinen läheisyys taas palautunut suhteeseen.
Tsemppiä ja hienoa että yrität aktiivisesti selvittää asioita. :)
En koskaan ole pihdannut. Hormonit eivät koskaan ole vieneet haluja, tunsin poltetta alapäässä jo synnytyksestä seuraavana päivänä (!). En kuitenkaan ole mikään kani, mulle riittä hyvin kerta viikossa tai kahdessa. Mutta en halua mieheni kanssa seksiä, tässä syy.
Mies ei kosketa minua kuin vain silloin kun haluaa seksiä. Hellyys on lähellä nollaa. Hän mollaa ja kritisoi minua kaikesta. Ainoa kerta kun hän kommentoi minua positiivisesti, on sängyssä, silloin puhutaan rinnoista ja perseesta ja pillusta.Hän sanoo olevansa väsynyt kotitöistä, joita hän ei anna minun tehdä. Viimeksi tänään olin niin kiimainen, että hoitelin itseni alle puolessa minuutissa. En halua tehdä miehelle aloitetta, koska hän on torjunut minut tarpeeksi monta kertaa. Ja hän tekee aloitteen ehkä kerran kuussa.
Lisäksi olen hänen mielikseen suostunut kaksi kertaa kokeilemaan anaaliseksiä. Hommasta otin selvää ja se tehtiin ns. oikein. Silti sattui aivan kauheasti. Silti mies kerjäsi lisää vuosikausia. Lopulta suostuin ja itkin kun sitä yritettiin. Silti mies vielä jatkoi vähän. Myös synnytyksen jälkeen sanoin, että sattuu, koska olin tikattu, mutta mies ei heti lopettanut, piti sanoa vielä pari kertaa. Ei hän tuota aktiivisesti muista, mutta minun sieluni muistaa ja tietää, että hän satuttaa minua. Minun sieluni tietää, että se ei saa rakkautta. Minun alapääni tietää, että sitä on satutettu. Asiat voisivat korjautua, mutta mies ei sitä edes yritä. Milloinhan minä hankin rakastajan. Yhdessä ollaan oltu 14 v ja hän on ensimmäiseni. Enkä oikeasti ikinä petä eikä hänkään.
Toi auta kotitöissä niin halut palaa ei kyllä vakuuta. Ei kyllä käytännössä toimi. Seurauksena on vaan, että alkaa ne kotityöiden tekeminen vituttaa. Seksi on korvautunut ensin lastenhoidolla ja imetyksellä yms. Sitten kun lapset kasvavat niin seksin ja romantiikan korvaa kotityöt.
Välillä tuntuu, että kotityöt ovat naisten erotiikkaa, romantiikkaa ja seksiä.