Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään joka ei ymmärrä synnytysmasennusta?

Vierailija
30.01.2011 |

Miten selittää tietämättömälle ja ymmärtämättömälle mitä se on?

Kerroin kärsineeni ja toipuneeni tästä eräälle tärkeälle uudelle ihmiselle elämässäni, mutta hän ei ymmärtänyt. Tokaisi vain, että miten äiti voi olla surullinen ja masentunut kuin pitäisi iloita ja olla maailman onnellisin. Ja että se on oma vika ja laiskuutta vain. Olin aivan ällikällä lyöty tästä enkä sitten sanonut mitään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä varmaan kukaan voi ymmärtää, joka sitä ei ole kokenut.

Vierailija
2/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainosti jossain haastattelussa juuri tuollaista mielipidettään. Samoin kuin, että imettäminen on täysin yliarvostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vielä puheeksi.

Vierailija
4/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hyvinpä maailmani avartui kun oman lapsen synnyttyä kaikki ei ollutkaan niin ihanaa kuin oli kuvitellut. En nyt tiedä oliko mulla ihan masennusta, ei sitä ainakaan diagnosoitu missään, mutta allapäin/raivoissani/ahdistunut olin pitkään, jopa vuoden. Joten nyt tiedän, että jopa he, "jotka ei koskaan voisi masentua", voivat todellakin masentua.

Vierailija
5/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeinen masennus on oikeasti olemassa ja siitä on tutkimuksia. Näin voit sanoa epäilijöille. Ja synn. jälk. masennus on vieläpä hyvin yleistä.

Masennus on ylipäänsä varmasti sellainen asia, että sitä voi olla vaikea ymmärtää, jos ei ole itse sitä kokenut tai seurannut läheltä masennukseen sairastunutta läheistä.

t. yksi synn. jälk. masennuksen sairastanut entinen epäilevä tuomas