Miehestäni tulossa uusnatsi?
Niin sekasin tän asian kanssa olen, etten tiedä miten muotoilisin tekstin. Yritän.
N. viimeisen vuoden aikana mies on alkanut osoittamaan todella runsasta kiinnostumista kaikkea Hitler-aiheis kohtaan.
Vähän väliä se kuuntelee youtubesta saksalaisia taistelulauluja, sellaisia vanhoja, katselee videoita sodasta, kuuntelee hitlerin puheita yms. mun mielestä epänormaalia.
Sit näitä tokaisuja, joidenka esittäminen julkisesti sais mut hyppäämään kaivoon: "joo, kyllä olis maailma ihan erilainen paikka elää, jos vaan olis Aatu jäänyt valtaan ja voittanut sodan" "kyllä olis suomalaisilla asiat hyvin, oltiinhan sentään Aatun suosikkeja".
Mä olen tavallinen keskiluokkaistunut anarkisti-punkkari-hippi, niinkuin on meidän ystävä- ja tuttavapiirikin. Jossain miehellä viiraa. MITÄ TEEN?
Kommentit (18)
että hankkii ensin faktaa. Suomalaiset ei olleet Aatun suosikkeja ollenkaan!
Sekarotuisiksihan se meidän kansaa nimitti, ellen väärin muista historiasta.
Siis muuta kun, että laukoo noita kommenttejaan. Mieti, että se vois olla vaikka islamisti ja höpöttäis koko ajan allahista, Muhamedistaj a itsemurhapommittamisesta. Eikö tuo ole kuitekin paljon inhimillisempi kuin islam kokonaisuutena, molemmissa toki juutalaisvihaa.
Mä olen tavallinen keskiluokkaistunut anarkisti-punkkari-hippi, niinkuin on meidän ystävä- ja tuttavapiirikin. Jossain miehellä viiraa. MITÄ TEEN?
viiraa päässä natsisympatioita tuntevalla niin anarkisti-punkkari-hipit ovat vähintään ihan yhtä sekoja...
Siis muuta kun, että laukoo noita kommenttejaan. Mieti, että se vois olla vaikka islamisti ja höpöttäis koko ajan allahista, Muhamedistaj a itsemurhapommittamisesta. Eikö tuo ole kuitekin paljon inhimillisempi kuin islam kokonaisuutena, molemmissa toki juutalaisvihaa.
Äijä ihailee miestä joka kaasutti kuusi miljoonaa ihmistä hengiltä, paitsi juutalaisia niin myös kaikkia muita, kaikki ne jotka ei olleet hänen kanssaan samaa mieltä. Lisäksi kaikki se muu kärsimys mitä sodasta aiheutui. Taisi muistaakseni kaikenkaikkiaan n. 20 miljoonaa ihmistä kuolla sodan seurauksena. Helvetin inhimillistä meininkiä.
Siinä olis mennyt suomalaisetkin, me oltais oltu orjakansa joka olis saanut palvella suurta saksalaiskansaa. Oltas kuoltu nälkään ja tauteihin, ei olis nykyistä elintasoa.
Natseissa ei ollut mitään inhimillistä, enkä voi käsittää ihmisiä jotka heitä ihailevat tai jotka vähättelevät sitä aatetta.
Äijä ihailee miestä joka kaasutti kuusi miljoonaa ihmistä hengiltä, paitsi juutalaisia niin myös kaikkia muita, kaikki ne jotka ei olleet hänen kanssaan samaa mieltä. Lisäksi kaikki se muu kärsimys mitä sodasta aiheutui. Taisi muistaakseni kaikenkaikkiaan n. 20 miljoonaa ihmistä kuolla sodan seurauksena. Helvetin inhimillistä meininkiä.
Siinä olis mennyt suomalaisetkin, me oltais oltu orjakansa joka olis saanut palvella suurta saksalaiskansaa. Oltas kuoltu nälkään ja tauteihin, ei olis nykyistä elintasoa.
Natseissa ei ollut mitään inhimillistä, enkä voi käsittää ihmisiä jotka heitä ihailevat tai jotka vähättelevät sitä aatetta.
kommunismi ollut yhtään parempi. Samalla lailla neukuissa tapettiin, kommarien imago vaan on parempi. Niitähän jotkut raukat fanittavat edelleenkin...
Sekarotuisiksihan se meidän kansaa nimitti, ellen väärin muista historiasta.
Huvittavaa suomalaisissa uusnatseissa ja muissa pallopäissä on se että, he kokevat itsensä "arjalaisiksi jalogermaaneiksi", vaikka meillä ei ole mitään tekemistä noiden piirteiden kanssa vaikka kuinka yrittäisimme. Historiantuntemuksen puutetta on myös kuvitella, että Saksa olisi maailmansodan aikaan ollut todellinen "ystävä". Hitlerhän sopi N-Liiton kanssa eri maiden jakamisesta ja Suomi luvattiin ryssille. Tosi ystävä, siis.
kommunismi ollut yhtään parempi. Samalla lailla neukuissa tapettiin, kommarien imago vaan on parempi. Niitähän jotkut raukat fanittavat edelleenkin...
Tarkoitatko, että hyvä kun ei sentään ole kommari vai että ap ehdottaisi SKP:n jäsenkirjaa?
Niin sekasin tän asian kanssa olen, etten tiedä miten muotoilisin tekstin. Yritän.
N. viimeisen vuoden aikana mies on alkanut osoittamaan todella runsasta kiinnostumista kaikkea Hitler-aiheis kohtaan.
Vähän väliä se kuuntelee youtubesta saksalaisia taistelulauluja, sellaisia vanhoja, katselee videoita sodasta, kuuntelee hitlerin puheita yms. mun mielestä epänormaalia.
Sit näitä tokaisuja, joidenka esittäminen julkisesti sais mut hyppäämään kaivoon: "joo, kyllä olis maailma ihan erilainen paikka elää, jos vaan olis Aatu jäänyt valtaan ja voittanut sodan" "kyllä olis suomalaisilla asiat hyvin, oltiinhan sentään Aatun suosikkeja".
Oletko kysynyt siltä, miksi se laukoo tuollaisia älyttömyyksiä? Tai puhunut siitä, millainen maailma todella olisi, jos natsit olisivat vallassa? Onko teidän ystäväpiirissä esim. seksuaalisesti epäkorrekteja tai muuten johonkin nasujen sorsimaan vähemmistöön kuuluvia? Tuttujen kautta on hyvä yrittää saada äärioikeistolaiset tajuamaan, mistä he ovat puhumassa; jos heidän utopiansa toteutuisi, niin nämä lesbo/bi/narkkari/etno/anarko -ystävät otettaisiin hengiltä, vangittaisiin tai vähintäänkin karkoitettaisiin maasta. Tuskin miehesikään toivoisi tuttavilleen tällaista kohtaloa.
Kannattaa myös kysyä, mikä Aatussa niin viehättää miestäsi (olettaen siis, ettei tuo käytös ole läppä, näitäkin on nähty jopa antifa-porukoissa, mikä tietenkin on aika älytöntä). Samoja ominaisuuksia (karismaa, puhetaitoa, kunnianhimoa) löytyy hyvistäkin tyypeistä, eli onko se sitten juuri tuo ihmisviha ja äärioikeistolaisuus, joka Adolfissa nappaa, vai kenties ihan muut piirteet.
Nihkeä tilanne kyllä, toivottavasti ratkeaa.
Ja se on oma asiansa. Adolf ja Mannerheimhan oli hyviä ystäviä. Ja kyllä tua Neuvostoliitossa aikoinaan pistettiin hengiltä porukkaa yhtälailla, ja mikäs se Aasian hullu taas olikaan, joka tapatti omiaan??? Adolfista on vaan tehty tollanen "maailman pahis", niinku muut ei olis mitään. Kaameehan se oli, muttei todellakaan ainoa...
Poliittinen kiinnostus kansallissosialismia kohtaan ei välttämättä ole minkään sortin uhka yhteiskunnalle, eikä sitä ole kriminalisoitu. Teot ratkaisee, siinä vaiheessa kun siippasi rupeaa levittämään vihapuheita (tarkkana näiden kanssa, kritiikki ei ole vihapuhetta) tai vahingoittaa fyysisesti ihmisiä ideologiansa vuoksi (antifa anarkistit) hän on ylittänyt normaaliuden rajat ja asiasta on otettava yhteyttä viranomaisiin.
Ei mitään hätää:D Miehes on vaan kiinostunut ilmeisesti historiasta. Siinä vaiheessa kantaattaa olla huolissaan
jos alkaa ilmestyy esim: suomen vastarintaliikkeen lappuja tai suomen sisun lappuja. Kannattaa myös kattoo koneen selaus historia nini voit kattoo mitä miehes puuhailee. Ja adolf hitlerhän on sotahistoriassa aika merkittävä henkilö.
Aatu on kuollut, eikä palaa, vaikka miehesi ihailisi häntä kuinka.
Oikeasti on paljon huolestuttavampaa, että jotkut diggaa vihreitä. He sentään elävät ja vaikuttavat asioihin NEGATIIVISESTI