Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turussa kadonneet vauvat löytyivät! mutta

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eskarilaisesta. Höhlä.

Vierailija
2/15 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 8-vuotiaalle nyt ainakin pitäisi hommata vaikka 60 euron kännykkä ja ladata vaikka 20 eurolla prepaid-korttiin puheaikaa, niin olisi todella halpa turvallisuus lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haluavat "kadota" kaverille... eipä!

Vierailija
4/15 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kännykkä eskarilaisella tai eka-tokaluokkalaisella on TURHA. Ei se suinkaan ole turha, tästä sen näkee.

Hyvä että lapset löytyi ihan kunnossa, tuo katu on niin kauheaa aluetta (narkomaaneja, juoppoja) ja niin pelottava paikka että omat lapseni ei saisi ikinä siellä ulkoilla yksin!

Vierailija
5/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7 v :lla on kännykkä, mutta kun hän menee pihalle leikkimään kavereiden kanssa, ei hän sitä ota mukaan, missä hän sitä pitäisi?? vaatteissa ei ole povaria, taskusta putoaa.

kännykkä on vain sitä varten, että saan kiinni kun olen töissä ja lapsi kotona koulun jälkeen tai koulua ennen.

kun olen kotona, ei kännyä ulkoillessakaan tarvita.

Vierailija
6/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaulassaan pussukassa tai takin vetoketjullisessa taskussa.

Kännykkä luo turvallisuutta ja lapsi on helppo kutsua kotiin soittamalla.

Meidän 7 v :lla on kännykkä, mutta kun hän menee pihalle leikkimään kavereiden kanssa, ei hän sitä ota mukaan, missä hän sitä pitäisi?? vaatteissa ei ole povaria, taskusta putoaa.

kännykkä on vain sitä varten, että saan kiinni kun olen töissä ja lapsi kotona koulun jälkeen tai koulua ennen.

kun olen kotona, ei kännyä ulkoillessakaan tarvita.

Vierailija
7/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset menehtyivät jo koulumatkalle?!

Vierailija
8/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin, he vastasivat että silloin piti joskus etsiä koko asuinalue moneen kertaan läpi ja käydä monella ovella ennenkun lapset löytyi. Piti vaan luottaa ja toivoa ettei koulumatkalla tapahdu mitään. Lapset odotti tuntikausia kotiovella kun avain oli unohtunut sisälle eikä voinut soittaa vanhemmille. Ja silloin kaikilla oli kotipuhelimet mitä enää ei ole melkein kellään.

Vierailija
9/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kännykkää voi pitää kaulapussissa paidan alla. Niissäkin on katkeavia turvanaruja.

Kun lapsi alkaa kulkea oman pihan ulkopuolella on hänelle opetettava (vaikka ei tuntuisi olevan tarvetta) kännykän mukaan ottamista. Sekin on opettelua, että muistaa ottaa mukaan, että tulee ihan tavaksi.

Muistan uutisen, jossa poika oli pudonnut jonnekin maakaivoon ja häntä ei olisi sieltä löydetty, jos ei olisi itse soittanut kännykällä.

Koululaisille siis kännykkäoppia vanhemmilta ja kännykät mukaan. Tulee halvemmaksi kuin poliisipartiot ja vapaaehtoisarmeijat etsinnässä. Veromarkkoja vaan kuluu!

Ymmärrän, että kyllä sitä voi unohtua ottaa se kännykkä mukaan, eli treeniä vaan lisää. Esimerkiksi niin on voinut käydä uutisen tapauksessa, siitä emme tiedä.

Vierailija
10/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmittelemään, kun avain unohtunut ja vanhemmat tuli vasta 5 maissa kotiin. Tosin meillä oli myös vara-avaimen piilo lapsia varten, mutta jos joku oli sen unohtanut joskus takaisin laittaa, niin noinkin kävi.

Lisäksi aikuiset huolehtivat, ettei tule ketään leikkikavereita ellei ole vanhemmilla heistä tietoa. Eli vieraspaikan äiti kysyi, tietääkö vanhempani, että olen heillä. Jos ei tiennyt, niin pisti lähtemään saman tien kotiin.

Näin meillä, kun olin pieni.

Minä kysyin, he vastasivat että silloin piti joskus etsiä koko asuinalue moneen kertaan läpi ja käydä monella ovella ennenkun lapset löytyi. Piti vaan luottaa ja toivoa ettei koulumatkalla tapahdu mitään. Lapset odotti tuntikausia kotiovella kun avain oli unohtunut sisälle eikä voinut soittaa vanhemmille. Ja silloin kaikilla oli kotipuhelimet mitä enää ei ole melkein kellään.

Vierailija
11/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kännykkä eskarilaisella tai eka-tokaluokkalaisella on TURHA. Ei se suinkaan ole turha, tästä sen näkee.

Hyvä että lapset löytyi ihan kunnossa, tuo katu on niin kauheaa aluetta (narkomaaneja, juoppoja) ja niin pelottava paikka että omat lapseni ei saisi ikinä siellä ulkoilla yksin!

Katu? Kyl vaan taitaa olla koko pansion alue sellasta törkysakin aluetta että huh heijaa...

Saa joka kolkassa pelätä ja jos minuutiksikin auton jättää vartioimatta niin joko on muhammetti tai narkkis käyny jo vetäsemässä ikkunan paskaks,,,

Vierailija
12/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katu? Kyl vaan taitaa olla koko pansion alue sellasta törkysakin aluetta että huh heijaa...

Saa joka kolkassa pelätä ja jos minuutiksikin auton jättää vartioimatta niin joko on muhammetti tai narkkis käyny jo vetäsemässä ikkunan paskaks,,,

Itse jouduin asumaan siellä 2 vuotta joskus, ei muhametit haitanneet mutta kotimainen paskasakki oli häiritsevää ja pelottavaa. Se joka ei tiedä mitä on white trash ei selvästikään ole käynyt Lumikonkadulla!

Vierailija
13/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aikuiset huolehtivat, ettei tule ketään leikkikavereita ellei ole vanhemmilla heistä tietoa. Eli vieraspaikan äiti kysyi, tietääkö vanhempani, että olen heillä. Jos ei tiennyt, niin pisti lähtemään saman tien kotiin.

monesti kysytään tietääkö äiti ja isi että olet täällä ja lapsi vastaa että joo, saan olla kahdeksaan saakka. eikä vanhemmat tiedä oikeasti mitään. sellaista se oli ennen ja on vieläkin.

Vierailija
14/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ne menee ulos. Ja soitan kun on asiaa. Se on niin helppoa ja kätevää.

Vierailija
15/15 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin asumaan siellä 2 vuotta joskus, ei muhametit haitanneet mutta kotimainen paskasakki oli häiritsevää ja pelottavaa. Se joka ei tiedä mitä on white trash ei selvästikään ole käynyt Lumikonkadulla!

Ei ole tullut tutuksi. En käy edes siwassa.

Enpä kyllä kyseisellä aluella asukaan, saati edes turussa