Korkeakiiltoset keittiökaapin ovet on niin OUT
Kommentit (36)
Mutta mikä sitten on "in" nykyään, jos korkeakiiltoiset on jo vanha juttu? Osaako kukaan valistaa tyylitöntä?
Mulla on 90-luvulla kiiltävät punaiset kaapinovet, eikä ne siitä miksikään menneet! Ainoo vaan, että sai olla koko ajan pyyhkimässä sormenjälkiä. Olivat todella hyvännäköiset ja kestivät yhden muutonkin. Keski-Euroopassa on siis normaalia ottaa (jopa pakko) keittiö mukaan muutossa, ennenkö tästäkin joku kerkee irvaileen.
Mutta mikä sitten on "in" nykyään, jos korkeakiiltoiset on jo vanha juttu? Osaako kukaan valistaa tyylitöntä?
moneltakin eri taholta erilaisia "puuviilu"jäljitelmiä, erityisesti vaaleaa tammea tms. jossa puun "syyt" näkyivät suht voimakkaina. Nekin oli monet korkeakiiltoisia pinnastaan. Sellaista kasarilookia, mutta ilman mitään leikkauksia tms. eli sileät, kiiltävät, muka puupintaiset ovet. Sitten oli myös mattaa, "nahkamaista" lookia.
En nyt tiedä, ymmärsikö kukaan tuosta selostuksestani yhtään mitään. Joka tapauksessa itsestä tuntui, että tämä uusi trendi on paljon lyhytikäisempi kuin korkeakiiltoisuus ja tuollaiset puujäljitelmäovet tulisivat näyttämään tosi nopeasti vanhanaikaisilta.
15
myyjät vihjaili keittiötä remontoidessa, että alkavat olla jo out... No, meille tuli ja ovat kyllä kauniit. Runko on perusvalkoinen. Jos ne naarmuuntuu ja tulee ankeaksi, niin sitten vaihdetaan ovet joko uudestaan samanmoisksi tai sitten joku muu juttu, mikä silloin miellyttää silmää.
Musta keittiö kannattaa tehdä just sellainen, kun itsestä tuntuu. Jotkut tammiset peliovet tuntuu raskailta ajatuksena, mutta sopivat hienosti vaikka vanhoihin taloihin ja jos sopivat muuhun sisustukseen. Kaikki muodit muuttuu... Mun kaverilla on kirsikkarungot ja tasot keittössä, olivat kauhea hitti silloin 2003 ja nyt se kirsikka on niin vanhanaikaista... Joskus 90-luvulla oli pyökki hitti. Mun vanhemmat osti edellisen asuntonsa uutena -99 ja laittivat ne "tummempi alaosa, boordi ja vaalea yläosa" -laatoitukset, kun ne oli silloin muotia. Nyt nekin on out, mutta kauniit edelleen ja ei kylppäriä ole taviksilla varaa remontoida jatkuvasti. Paitsi niillä, jotka elää luotolla, kun pitää seurata kaikkia trendejä...
ja jo silloin tuntui, etta nuo korkeakiiltoiset ovat aika aikaan sidottuja tyyliltaan; lisaksi ovat sen verran herkkia naarmuttumaan, etta perheeseen, jossa useita pienia lapsia, eivat tuntuneet jarkevilta. Otimme silloin "matta"valkoiset minimalistiset ja kahvattomat ovet, yhdessa valkoisten Corian-tasojen kanssa, ja tahan olemme tyytyvaisia edelleen. Uskon, etta kestaa aikaa niin hyvin kuin keittio nyt yleensa voi aikaa kestaa...
Kovasti silmää miellyttää korkeakiiltoiset kaapinovet, mutta olen juuri miettinyt sitä, kestävätkö ne hyvin aikaa ja kulutusta. En todellakaan halua helposti naarmuuntuvia tai jatkuvasti pyyhkimisen tarpeessa olevia ovia. Kertokaapa te joilla on ollut korkeakiiltoisia ovia. Minkä valmistajan ovet ovat kestäviä?
Aloitus on tehty 2011, jolloin korkeakiiltoiset olivat kuulemma out, mutta nyt on 2017 ja korkeakiiltoiset ovat taas in !
Keittiöremppa on ohi ja keittiö kiltää upeasti tasoineen kuin killin kikkelit. Olen enemmän kuin tyytyväin valintaani ja pintojen pitäminen puhtaana ja just uuden näköisenä tuntuu olevan todella helppoa.
Voimakaskuvioinen välitilalaminaatti vielä korostaa muuta puhdasta valkoisuutta ja tuo itsensä esiin juuri pisteenä iin päälle.
Suosittelen ehdottomasti korkeakiiltoista valkoista ovea ja tasoa.
Täällä samaa pohdiskelua, korkeakiiltoinen vai ei.
Kyllähän se kiiltävä jotenkin näyttävämpi on, makuasia tietenkin.
Mutta taitaa laaduissa olla eroa, millaisia mahtaa olla kiiltävät Mellanon ovet? Kokemuksia?
Korkeakiiltoiset on olleet muotia ikuisuuden, toivottavasti menevätkin pois jo muodista. Meillä on 2006 loppuvuodesta rempattu keittiö ja siinä on ne kiiltävät valkoiset ovet. Ne oli jo silloin siinä kiikun kaakun, alkaisiko mennä pois muodista, kun olivat olleet jo jokusen vuoden muodissa. Harmittaa, että tuli tuommoiset laumasieluovet laitettu. Ylipäätään koko remppa tehtiin tuolloin huono itsetuntoisina ja typeryksinä, jotka luki liikaa nettipalstoja ja kuunteli suvun sisutusguruja, joille kaikki oli "mummua, tyylitöntä jne.". No, onneksi kämppä alkaa lähestyä remontti-ikää, tosin vielä ei ihan ole aika. Nyt riittää itsetunto laittaa tasan semmoista, josta tykkää itse, vaikka joku sisustusfriikkikäly olisikin tukka pystyssä, kun kaikki ei ole mahdollisimman suoraviivaista, yksinkertaista ja valkoista.
Haluan lämpöä, kauneutta, yksityiskohtia jne. kotiini. En tämmöistä hajutonta ja mautonta, joka on jokaisen makuun, muttei koskaan ole itseä säväyttänyt. Lattiassa pähkinää, seinät valkoista tai sitten jotain haaleaa sinistä tai kellertävää jossain, kylppäri valkoiset isot laatat seinissä, harmaa lattia, eteisen kaapistot valkoiset, kirkkailla peiliovilla, harmaata klinkkeriä eteisen lattia jne. Just semmoista ihan perussettiä 10 vuoden takaa. Ainoastaan lattiat taitaa nykyään olla harmahtavia, tuolloin oli vielä pähkinä muodissa. Puuttuu enää paneeliverhot...
Meillä on ollut valkoiset korkeakiiltoiset keittiökaappien ovet jo kohta 11v ja on kyllä kauniit, huolettomat ja ajattomat! Helppohoitoisetkin, rätillä vaan pyyhkäisen mahdolliset roiskeet pois. Klähmät (sormenjäljet yms) lähtee samoin pyyhkäisemällä, jos tahtoo olla oikein tarkka voi oven kuivata vielä nihkeän jälkeen. Ei näissä oikein edes näy sormenjälkiä ellei nyt satu olemaan hilloa tms sormissa:)
Kvikin keittiö, ei voi valittaa mistään. Kolmannesta talosta haaveillaan ja varmasti laittaisin sinnekin samanlaiset.
Vierailija kirjoitti:
mdf-levyistä tulee klähmäset ja naarmuiset. Toivottavasti on chabby chick vielä silloin ajankohtaista:)
Chabby chick? Kannattaa varoa ulkomaankielien käyttöä, jos ei niitä osaa... :D onneksi et sentään kirjoittanut chubby chick...
Ei kiinnosta onko in vai out mutta aivan todealla rumia ne on ainakin. Vielä pahempia tosin ovat valkoiseksi maalatut lautalattiat tai valkoiset lattiat yleensä.
Suomessa ei osata sisustaa. Luetaan vain laumana jotain typeriä blogeja ja "sisustuslehtiä" ja uskotellaan sitten itselle että tällaisesta mä olen juuuuuri tykännyt aina!
Kaunein koti-ohjelma on täynnä esimerkkejä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta onko in vai out mutta aivan todealla rumia ne on ainakin. Vielä pahempia tosin ovat valkoiseksi maalatut lautalattiat tai valkoiset lattiat yleensä.
Suomessa ei osata sisustaa. Luetaan vain laumana jotain typeriä blogeja ja "sisustuslehtiä" ja uskotellaan sitten itselle että tällaisesta mä olen juuuuuri tykännyt aina!
Kaunein koti-ohjelma on täynnä esimerkkejä tästä.
Meillä tuo on ainoa valkoinen mitä talosta löytyy. Kaapistot on kehystetty tummalla mahonkilevyllä (280mm) ja saarekkeen seinämätkin on ko puuta, harmaankirjava kivitaso, lattia tummaa parkettia. Lämmin mutta kuulakas kokonaisuus. Tuohon on ollut helppo valita seinän värit, tällähetkellä tulevaa myyntiä ajatellen pehmeän harmaat.
33
Shabby chic, perhaps? Toivottavasti löydät sinäkin tyylisi.
Vierailija kirjoitti:
mdf-levyistä tulee klähmäset ja naarmuiset. Toivottavasti on chabby chick vielä silloin ajankohtaista:)
Pientä tilaa suurentavat ja ovat tosissaan puhtaan
näköiset ovet.
Ottaisin ja muodilla ei ole väliä.