Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaan 2v lapselle kun kysyy miksi isä nukkuu?

Vierailija
29.01.2011 |

Isänsä nukkuu 99% aamuista yli 12sta ja välillä jopa 14 asti jos ei joku pommita koko ajan. Sanoo aina, että olen hereillä mutta ei vain nouse!!! Mitä vastaan 2v lapselle kun kysyy miksi isä aina nukkuu?

V*tuttaa ja raivostuttaa niin p*erkeleesti!!!!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosenkin mies valvoo arkenakin myöhään Mies jää kohta kotiin hoitamaan lasta, joten siperia toivottavasti opettaa miehelleni normaalin rytmin.

rytmi? Se mikä on sulle normaali? kahdeksasta neljään-rytmi jota myös moni päiväkoti noudattaa? Vai mikä?? Kuten sanoin ainemmin, toiset ihmiset ovat aamu-toiset iltaunisia. aamu-uniselle normaali rytmi on nukkua aamulla pitkään eikä se siitä mihinkään muutu. Eri työpaikoissa on erilaisia normaaleja rytmejä. Lapsikin tottuu perheensä rytmiin mutta ei se ole mikään absoluutytinen normaali. Toisessa perheessä lapsi tottuu ihan toisenlaiseen rytmiin.

Vierailija
2/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko on samanlainen, ja mua ärsyttää aina suunnattomasti, kun se meilläkin ollessaan makaa niin pitkään, että ainakin kolme kertaa käsketään ylös Koskaan ei omatoimisesti herää. Mun mielestä tuo on äärimmäistä itsekkyyttä ja apäkohteliasta muista perheenjäseniä kohtaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse opiskeluaikana yhden kesän kolmivuorotyössä, ja silloin kyllä huomasin helpoimmaksi rytmiksi sellaisen, että menin vasta klo 2 yöllä nukkumaan (jos siis en ollut sinä yönä töissä). Kun normaalirytmi oli tuo, oli yövuoropäivinä tosi helppo venyttää normaalipäivää muutamalla tunnilla niin, että jaksoi valvoa koko yövuoron.

Tämä siitä huolimatta, että muulloin kuin tuona kesänä olen yleensä mennyt nukkumaan ennen klo 23:a ja herännyt seitsemältä.

Vierailija
4/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lasta mua ei häirinnyt toisen nukkuminen mutta nyt pistää vihaks :/

ap

Oisko kannattanu miettiä ennen lapsen tekoa...

Kukaan ei ole niin viisas kuin jälkiviisas. :DD

Vierailija
5/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandee jattaa lapsiluku yhteen. ei se ainakaan helpotu jos yksin joutuu useamman kanssa touhuamaan..

Vierailija
6/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin viisas kuin jälkiviisas. :DD

Täysin ulkopuolinen jälkiviisas, joka tarkastelee suurta kokonaisuutta vain yhden asian kannalta.

Vierailija
7/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unta??? Miksi ap:lla on oikeus määrätä kuinka pitkään kukakin saa nukkua? Miksi ap ei vastaavasti valvo iltaisin ja nuku aamulla myöhään- niin teillä olis sama rytmi? Kyllä lapsikin siihen ajan kanssa oppisi?

Ymmärrän et menee hermo siihen jos toinen ei hoida osuuttaan lapsesta, ja että vuorotella pitää ja molemipien joustaa, mutta uni on arvokas ja tärkeä asia, ei kellään ole oikeutta siihen kajota ja vaatia toista muuttumaan. Jos ap;n perhekäsitykseen kuuluu aikaiset yhdessäpuuhasteluaamut ni ei ne miehen elämääön silti välttämättä kuulu. En ymmärrä miksi niin raivostutaan erilasiuudesta ja luullaan et voi toista vaatia muuttumaan sellaiseksi kuin itse on?

Vierailija
8/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isiä väsyttää. Mitä siihen sen kummempaa pitäisi sanoa

Vierailija
9/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vuorotyötä tekevän mies elää ihan normaalia p

Ivärytmiä vapaapäivinään. Osallistuu kyllä ihan tasapuolisesti muutenkin perhe-elämän kuvioihin. Ei ole ihme että ärsyynnyt, jos miehesi on perheessä vapaamatkustajana ja mielekkyysperiaatteella valinnat tekee. Kysy ymmärtääkö asiaa kannaltasi?

Vierailija
10/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko kunnon juttelu ilman syyllistämistä? Selvittäisit, miksi se tekee niin.. Ei mitään vihaisia kysymyksiä, nalkuttamista vaan olisit kunnolla kiinnostunu, mikä miestä vaivaa.

Ite olen kovan koulun käynyt miehen masennuttua ja jos olis älynny aiemmin niellä katkeruuden ja vihan ja selvittäny kunnolla, mikä mättää, ei olis tarvinnu sairauden mennä näin pitkälle..

Vierailija
11/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvansa aina klo 12-14 saakka, niin kyllä hänet lynkattaisiin ja huolella :) Vielä jos kertoisi opettaneensa lapselle saman rytmin.

Mut kyllä isukin pitää saada valvoa pelaamassa ja surffaamaassa kolmeen asti ja sit nukkua niin pitkään kun haluaa koska uni on niin tärkeetä.

unta??? Miksi ap:lla on oikeus määrätä kuinka pitkään kukakin saa nukkua? Miksi ap ei vastaavasti valvo iltaisin ja nuku aamulla myöhään- niin teillä olis sama rytmi? Kyllä lapsikin siihen ajan kanssa oppisi?

Ymmärrän et menee hermo siihen jos toinen ei hoida osuuttaan lapsesta, ja että vuorotella pitää ja molemipien joustaa, mutta uni on arvokas ja tärkeä asia, ei kellään ole oikeutta siihen kajota ja vaatia toista muuttumaan. Jos ap;n perhekäsitykseen kuuluu aikaiset yhdessäpuuhasteluaamut ni ei ne miehen elämääön silti välttämättä kuulu. En ymmärrä miksi niin raivostutaan erilasiuudesta ja luullaan et voi toista vaatia muuttumaan sellaiseksi kuin itse on?

Vierailija
12/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 12 ja aina isänsä nukkuu viikonloppuisin puolille päivin. Mä olen jo vuosikausia raivonnut asiasta muttei se mitään auta. Nyt lapset ihemttelee ja niiden kaverit, mua ei enää kiinnosta.Tänään mulla oli kampaaja ja oli sovittu, et mies vie lapsen harrastukseen klo 12. Muistutin asiasta viimeksi eilen illalla ja noin 7 kertaa ennen sitä. Kampaajalta laitoin vielä viestiä. Niin eikö ukko herää 10 vaille 12 ja ei ehdi viemään poikaa.

Vierailija
13/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies työtön vai nukkuuko vain vapaapäivinä pitkään? Miksi asia on ongelma; haluaisitko sinäkin nukkua vai tarvitsetko miestä johonkin?

Lähtekää lapsen kanssa kauppoihin, uimahalliin, kavereille tms.

normaalia ole, vaikka vain vapaapäivinä/viikonloippuisin nukkuisi iltapäivään asti. Joskus sen ymmärtää, mutta jos jatkuvaa, niin menisi itsellänikin hermo. Ja eipä kummoista mallia lapsillekaan.

Vierailija
14/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistuisin kotoa esim. klo 8 (lenkille, jumppaan, kauppaan tms). Ilmoittaisin miehelle ennen lahtoa ja veisin lapsen makkariin miehen seuraks.

Joskus onnistuu vasta kun on pakko.

Vierailija
15/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai miehen pitää antaa nukkua vaikka koko päivä ! Miksi isin pitäisi elää jossain RYTMISSÄ ja vieläpä samassa kuin muu perhe, vaimo ja lapset tai lapsi.

Jos äitiä niin ottaa kaaliin, niin alkaa vaan elää kuin yksinhuoltaja: menee ulos ja tekee kaikkea kivaa lapsen kanssa kahdelleen, tai siis yksin, ja menee kavereilleen ja uimahalliin 2 vuotiaan kanssa ja pulkkamäkeen ja niin edelleen. Ja sitten tulee kotiin ja laittaa ruokaa, pesee pyykit, siivoaa kodin, leikkii lapsen kanssa, huoltaa sen ja tekee ne kaikki pienet ja suuret kodin hommat kun mies valvoo aamuyön tunneille ja vastaavasti nukkuu iltapäivälle.

Sitten kun isi herää, voi äiti sanoa että nyt on sun vuoros ja hävitä yksin lenkille tai mennä lepäämään tai tai tai.. mitä vaan ihan yksin.

Tai sitten jos haluaa samaan rytmiin, niin sen rytminhän muuttaa äiti ja lapsi; valvoo 02:een ja nukkuu 14:ään.

Ihanko tosi, naiset?!

Perhe, yhteinen aika, parisuhde - mitä ne on?? Vastuun ja arjen jakaminen - mitä turhaa.

- on tiellä vastauksia ja näkemyksiä naiset! Ihan älytöntä.

Kyllä minuakin vituttas, jos äijä vaan makaisi sen takia, että valvoo itsekkäästi läpi yön. Ja joudun itse yksin vastaamaan arjesta.

meilä isi tekee säännöllistä yötyötä. Toisinaan voi olla 7 päivän putki, jossa tulee aamulla kotiin nukkumaan, herää noin klo 15 , syö ja lähtee kun työt alkaa klo 17 tai 18.

Minä pyöritän yksin kotia ja lapsia. Vaikka tiedän että mies nukkuu omia yöunia, kyllä se toisinaan rassaa. Lapsi ei voi tuoda kotiin kavereita, kun isi nukkuu. Tai voi, yhden, jonka kanssa leikki sujuu ongelmitta, mutta hän asuu vähän kauempana, pitää aina erikseen sopia. Tuossa lähellä asuvan kaverin kanssa ei homma toimi, menee ramppaamiseksi ja riitelyksi ja kinaamiseksi ja sitten lopulta se kaveri lähtee ovet paukkuen ja oma jää parkumaan.. ulos ei tämä lähikaveri suostu tulemaan, eikä heille saa tulla sisälle. (valitettavasti lapsio ei ole löytänyt muita kavereita kuin nämä kaksi, on jo koululainen ja kaikki muut koulukaverit asuu kait jossain kaeumpana).

Kyllä se koko päivän nukkuva mies rajaa elämää, vaikka meilläkin on iso talo. entäs jos olisi normikokoinen kerrostalohuoneisto..

Ja niin, minäkin haluaisin jonkun joka jakaa arjen. Ottaa vastuuta lapsista, ettei kaikki aina olisi minulla, jossain vaiheessa ne minunkin hartiat väsyy kaikkea kantamaan, vaikka nainen olenkin.

Vierailija
16/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille pitää valehdella?

Vierailija
17/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ja tänäänkin mut hetätettiin 14.00. Kyllä mua potuttais, että mies mua rupeaisi sen takia lapsille laiskaksi haukkumaan.

Vierailija
18/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pitää pissattaa klo 23-00 välissä, miksi?

Nukahtaako yöunille jo aiemmin?

mä en ainakaan kestäis jos joutuis heräämään joka yö pissattamaan lasta. Lapsi ei ilmeisesti ole valmis vielä vaipattomuuteen.

Meillä on lapsilla ollut vaippa vielä tuossa iässä öisin.

Vierailija
19/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ja tänäänkin mut hetätettiin 14.00. Kyllä mua potuttais, että mies mua rupeaisi sen takia lapsille laiskaksi haukkumaan.

eli herätä klo 12.00 jälkeen myös vapaapäivinä?

Vierailija
20/37 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nousin 7.30 ja nousen joka aamu. Mies ei nouse koskaan.

Lapsi (2v.) ei osaa vielä kysyä, miksi isä aina nukkuu. Sitten kun osaa, ohjaan kysyjän isän pakeille. Vastatkoon mies itse lapselle! Tee sinäkin niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme