Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvat vain koristeena. Apua...

Vierailija
29.01.2011 |

Miten ootte muut saanut ratkaistua tämän "korvat koristeena" -syndrooman.

Meillä siis 1,5v ja 3v pojat. Eivät siis ota kuuleviin korviinsa jos kieltää tai komentaa jostain, esim. paukuttelemasta legoja ikkunaan. Tietävät ihan tasan tarkkaan ettei niin saa tehdä, mutta silti joka päivä siitä joutuu sanomaan monesti. Toiminta tosin loppuu vasta kun korotan ääntäni. Miksei kielto mene perille vain sanomalla topakasti? Väsyttää vaan tämä jokapäiväinen kieltäminen...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kenenkään muun lapsille ole koskaan tarvinnut korottaa ääntään, vai eikö kukaan ole keksinyt ratkaisua vastaavaan tilanteeseen?

Vierailija
2/6 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tosiaan lapsi syliin ja selitä rauhallisesti varmasti menee paremmin perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auta, kun ottaa se lapsi pois tilanteesta uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen... Voi komentaa ja voi selittää miljoona kertaa, voi antaa rangaistuksia ja jäähyjä ja ihan mitä vaan mut ei ne opi. Ei ainakaan meillä. Mä oon miettiny, et meidän lapset taitaa sotia joka asiaa vastaan n. 2 vuotta, ennen kuin oppivat, ettei sitä todella saanutkaan tehdä... Huoh... :(

Vierailija
4/6 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä mä tarkotinkin... Vaikka kuinka on johdonmukainen ja määrätietoinen, silti ei mene jakeluun. "ihanaa" että muillakin on samanlaista, saat henkisen tukeni. Ehkä tämä tästä helpottaa muutaman vuoden päästä.

Sitten onkin taas ihan eri ongelmat :P :D

auta, kun ottaa se lapsi pois tilanteesta uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen... Voi komentaa ja voi selittää miljoona kertaa, voi antaa rangaistuksia ja jäähyjä ja ihan mitä vaan mut ei ne opi. Ei ainakaan meillä. Mä oon miettiny, et meidän lapset taitaa sotia joka asiaa vastaan n. 2 vuotta, ennen kuin oppivat, ettei sitä todella saanutkaan tehdä... Huoh... :(

Vierailija
5/6 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaan kanssa. Edelleen. En tiedä mikä auttaa! Saattaa kyllä kuunnella, ja vastatakin, ja hetken päästä on tekemässä samaa. On vaan niin mahdoton kiinnostus kaikkeen, ja kaikkea on pakko kokeilla. Rasittavaa!

Ja on pidetty sylissä, ja palkittu, ja rangaistu, ja kokeiltu kaikki temput. Kaveri kulkee omia polkujaan.

Vierailija
6/6 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaan kanssa. Edelleen. En tiedä mikä auttaa! Saattaa kyllä kuunnella, ja vastatakin, ja hetken päästä on tekemässä samaa. On vaan niin mahdoton kiinnostus kaikkeen, ja kaikkea on pakko kokeilla. Rasittavaa!

Ja on pidetty sylissä, ja palkittu, ja rangaistu, ja kokeiltu kaikki temput. Kaveri kulkee omia polkujaan.

(olen tuo nelosviestin kirjoittanut)

Lapset ovat todella uteliaita ja kokeilunhaluisia ja kokeilunhalu kyllä voittaa kiellot, no pienempi ei taida kieltoja muistaakaan.

Kyllä ovatkin fiksuja ja tatavia monessa asiassa jne. mutta jotenkin pitäisi jossain vaiheessa takoa kalloonsa, että ei muiden kanssa voi tulla toimeen, jos tekee aina oman pään mukaan ja siitä tulee itsellekin paljon hankaluuksia (tätä eivät jostain syystä ymmärrä, että pääsisivät itsekin helpommalla, jos joskus tekisivät ohjeiden mukaan).