Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkokeilu sairasloman jälkeen- voiko työantaja olla ottamatta takaisin?

Vierailija
28.01.2011 |

Olin selän takia pois ammatista jossa fyysinen kunto on todella tärkeä. Katsottiin että selkä ei kestä ja sitä yritettiin kuntouttaa. Lääkärit vaan antoivat siaraslomaa sairasloman perään sen enempää kyselemättä.

Selkä ei normielämää haitannut, vain eteenpäin taivutukset tuntuivat kurjilta ja se haittasi fyysistä työtäni.

Lopulta aloin itse kuntouttaa selkääni personal trainerin kanssa ja urheilemalla jne. Sain selän kuntoon. Ja halusin takaisin työelämään.

Valtionkonttori laittoi minut työkokeilun kautta koittamaan suoriudunko työstä. Työkokeilu on 6kk.

Olen saanut 4kk nyt tehdä vain perustyötä enkä ollenkaan sitä spesiaalityötä joka on se minun juttu ja josta saan puolet lisää palkkaa perustyöhön liittyen.

Nyt olen myös kuullut huhuja että työantaja ei uskaltaisi ottaa riskiä minun palkkaamisestani takaisin omiin työtehtäviini vaan minut jätettäisiin perustasolle.

Voiko työnantaja tehdä näin?? Selkä ei todellakaan enää vaivaa. Olen elämäni kunnossa, paremmassa kuin moni muu työkaverini. Mistä työnantaja voi tehd päätöksen että selkäni ei kestä jos lääkärintarkastukset ja lääkärit sanovat toista!!!

Ja työnantaja on valtio.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen...

Vierailija
2/3 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ideahan olisi testata sitä pystytkö palaamaan omaan työhösi. Se että testaat pärjäätkö kevennetyssä työssä kertoo rivien välistä että työnantaja ja lääkärit ovat jo katsoneet ettet sovellu vanhaan työhösi.

Ymmärrän kyllä työnantajasi huolta, ei selkäsi ole aikaisemminkaan kestänyt ominta työtäsi, miksi se nyt kestäisi sitä paremmin? Mikä nyt on toisin, kuin aikaisemmin. Olet nyt tehnyt kevyempää työkokeilua ja selkäsi on kestänyt siinä 4 kuukautta, mutta se ei paljoa todista.

Päätös voi myös olla työsuojelullinen. Entäs jos selkäsi prakaakin pahasti työssä ollessasi ja saat invalideetin. Sen jälkeen työnantajaa syytetään että he 'pakottivat' sinut työhön johon et selvästi sairaskertomuksesi perusteella sovellu. Se olisi aika kallis paukku työnantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vakituinen virka, etkä hae lisää sairauslomaa/kuntoutustukea, mielestäni ilman muuta olet oikeutettu palaamaan takaisin työhösi entisellä nimikkeellä ja entisellä palkalla.

Tuosta lisäpalkkauksesta en osaa sanoa mitään. Jos työnkuvasi muuttuisi oleellisesti, luulisin että se vaatisi suostumuksesi. Kysy liitosta, kuuluthan liittoon (=työpaikan luottamusmieheltä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi