ristiäisten tarjoilu+vieraat kaukaa
riittäkö tarjottavaksi kahvipöytä voileipäkakulla tai suolasella piirakalla? vai täytyykö olla lämmin ruoka?
kaikki isovanhemmat+vanhempien sisarukset tulevat noin 300km päästä. toinen kummi 150km päästä ja toinen kummi 60km päästä.
kaikki vieran aikuisia, paitsi 60km päästä tulevalla kummilla on 1,5v lapsi. Meillä itsellä myös 1,5v esikoinen. Lasten takia ei mielestäni tarvitse lämmintä ruokaa kun tuo kummin lapsi tulee kuitenkin vain vajaan tunnin ajomatkan päästä ja on niin pieni että kyllä vaikka purkista saa tarvittaessa ruokansa ,kuten meidän esikoinenkin voi tehdä jos ei ruokailua saa muuten ajoitettua järkevästi lapselle.
juhlat seurakuntatilassa. vieraita yhteensä noin 18 meidän perhe mukaan luettuna.
Kommentit (43)
paska ap kiittää kommenteistä. sori vaan jos mulla ei ole pistää tota rahaa pitopalveluun oikeesti. pidetään sit juhlat vaan oman perheen kesken eikä kutsut sukulaisia,tai siis nimiäiset niin ei tarvi kummejakaan kun ei ole rahaa kestitä 300 e.
eipä tarvitse sit hävetä
on ollue kolmet ristiäiset ja tarjolal ei ole ollut lämmintä ruokaa; ainoastaan voileipäkakku, suolainen piirakka,täytekakku ja pikkuleivät + kahvi/tee ja mehu.
Ja isovanhemmat ovat tulleet 400km päästä.
Ovat syöneet matkalla mahansa täyteen.
ihmettä sä oikein kysyt, kun olit jo päättänyt että tarjoat vaan kahvit.
on ollue kolmet ristiäiset ja tarjolal ei ole ollut lämmintä ruokaa; ainoastaan voileipäkakku, suolainen piirakka,täytekakku ja pikkuleivät + kahvi/tee ja mehu.
Ja isovanhemmat ovat tulleet 400km päästä.
Ovat syöneet matkalla mahansa täyteen.
ihmettä sä oikein kysyt, kun olit jo päättänyt että tarjoat vaan kahvit.
mielestä ruoka pitää olla. Meillä on aina ollu kun suurin osa tulee kauempaa. Ruuan jälkeen sitten kahvipöytä.
Viime kesänä oli meillä esikoisen rippijuhlat ja laitoin:
-possun filettä (on niin helppo tehdä kun uuniin vaan paistopussissa)
-rosepippurikastike
-uusia pottuja
-vihree salaatti
-patonkia
-graavilohi-tuorejuustorullia
Ja jos helpolla haluat päästä , tee vaikka hyvä kiusaus esim. poro ja sitten vaan salaatti ja leipä.
ja ohitti kummasti ehdotuksen siita, etta tekisi itse sen hernekeiton. Ei takuulla kaada budjettia.
että syödään oikeen paljon porukalla. Se on oikeastaan se kaikkein mahtavin asia. Kerrankin isolla porukalla oikeen kiva rupatella ja syödä siinä samalla. Kaikilla mukavaa ja samalla saa mahan täyteen. Juhliinhan kuuluu oleellisesti se ruokailu, ei vaan joku pikkunapostelu. Ei juhliin mennessä kuulu käydä jossakin matkalla syömässä etukäteen, sehän olis ihan omituista.
meillä söi nekin jotka tuli läheltä.
Keittohan on kans halpa ja hyvä ratkaisu. tai se kiusaus, ei siihenkään saa tota 300 e kulumaan ;)
t:32
meilläkin mieheni vanhemmat ja toiset kummit tulivat kaukaa ristiäisii. Tarjolla oli kuitenkin voileipäkakkuja, täytekakkuja ja muita herkkuja. Ne oli käyny matkalla syömässä eli turhaa ois ollu jos oltas ruoka tehty.
paljon tarjottavaa laittaa kahvipöytään jos ensin on ruoka. Sillon voileipäkakku on turha.
Minä olen myös sillä kannalla, että ei tartte olla lämmintä ruokaa.
Meillä on pidetty kahdet ristiäiset, joissa puolet vieraista ovat tulleet 250km päästä. Ovat tienneet tullessaan, että lämmintä ruokaa ei ole tarjolla. Suolaista tarjottavaa on ollut reilusti, paria laatua voileipäkakkua, karjalanpiirakoita, kinkkupiirakkaa. Lisäksi pullaa, pikkuleipiä ja täytekakkua. Kukaan ei ole valittanut nälkäänsä.
Kyllä minusta aikuisen ihmisen pitää ymmärtää syödä matkalla, ristiäiset eivät ole perinteinen ruokajuhla
"riittäkö tarjottavaksi kahvipöytä voileipäkakulla tai suolasella piirakalla?"
Vaan tapana on tarjota syotavaa kaukaa tulleille. Teilla ei ollut lamminta ruokaa, mutta sita kylmaa sitten senkin edesta! Ap on suunnitellut tarjoavansa kahvit, kakun ja piirakan.
Toki jos tama on ap:n suvussa tapana (sukulaisiahan vieraat lahinna ovat), niin ei silla sitten niin suurta valia. Varmasti ovat ymmartavaisia -aikuisia-, ja syovat matkalla.
Minä olen myös sillä kannalla, että ei tartte olla lämmintä ruokaa.
Meillä on pidetty kahdet ristiäiset, joissa puolet vieraista ovat tulleet 250km päästä. Ovat tienneet tullessaan, että lämmintä ruokaa ei ole tarjolla. Suolaista tarjottavaa on ollut reilusti, paria laatua voileipäkakkua, karjalanpiirakoita, kinkkupiirakkaa. Lisäksi pullaa, pikkuleipiä ja täytekakkua. Kukaan ei ole valittanut nälkäänsä.
Kyllä minusta aikuisen ihmisen pitää ymmärtää syödä matkalla, ristiäiset eivät ole perinteinen ruokajuhla
meillä kaukaa tulevat vieraat tulivatkin jo edellisiltana ja yöpyivät meillä vielä juhlien jälkeenkin. Eli lämmintä ruokaa järjestin heille kolmena päivänä, ja ihan mielellään. Meillä päin on tapana, että pitkänmatkalaiset viipyvät kerralla pidempään.
En ikinä ole ollut ristiäisissä, joissa on ruokatarjoilu. Kahvitarjoilu kakkuine ym. makeine herkkuineen ja lisäksi voileipäkakkua ym. suolaista yleensä. Tosin vieraat eivät ole tulleet kaukaa, tai sitten ovat jääneet pidemmäksi aikaa.
Jos päätätte olla ruokatarjoilua järjestämättä, ilmoittakaa kutsussa selvästi, että tarjolla on vain kahvit. Nolointa olisi, jos vieraat olettaisivat muuta. Tietävät ainakin varautua syömään matkalla.
suolasena varata vain voileipäkakun ja piirakan,ni varaudu siihen,että vieraat syövät sitä sitten nälkäänsä,eli noita kannattaa olla sitten REILUSTI! ettei lopu kesken.
mä en kehtais nuukailla,jos monta vierasta on kerta kutsuttava.
turhaan sä meille kiukkuat,täällä on kuitenkin monella kokemusta juhlista..
Tarjoat ap kakkua ja thats it. Jos ihmiset on oikeasti niin tyhmiä ettei tajua syödä matkalla niin voi voi. Ajankohdalla annetaan ymmärtää että ruokaa ei ole tarjolla, esim. ristiäiset alkavat klo 14 (lounasaika mennyt, ruoka-aika myöhemmin).
joissa tarjolla oli makeiden lisäksi voileipäkakkua, pasteijoita ja riisipiirakoita. Olin täynnä kuin turusen pyssy kotiin lähtiessäni. Enpä keittoja kaivannut.
Luin jo hetken kauhuissani mielipiteitä ja tajusin saaneeni pihin maineen, muuta meillä on aina ollut juuri näitä suolaisia kahvipöydän antimia ylempalttisesti.
Toivottavasti kukaan ei ole jäänyt nälkäiseksi.
pitopalvelusta! Myoskin lapsen ristiaisia juhlitaan vain kerran, joten se tekee tilanteesta aika spesiaalin. Ja spesiaaleihin juhliin on kiva panostaa :)
Mun mielesta se, etta vieraat vaivautuvat tulemaan tahan juhlaan noinkin kaukaa on syy olla vieraanvarainen.
Kuten joku ehdotti, tee itse keitto. Jos lohi on liian kallista, tee jauhelihakeitto. Tai hernekeitto. Ei maksa paljoa, oikeesti!