Toimentulotuesta.
Yleensä unohdetaan että pitkäaikaisen toimeentulotuen varassa olevat ihmiset ovat vajakykyisiä, heidän terveydenhoitomenonsa ovat isompia, elämänhallinta enemmän hukassa kuin töissäkäyvällä ja sitten se, että tuo kuukausittainen rahasumma on aina sama, ikinä ei tule lomarahoja, palkankorotuksia, bonuksia, tulospalkkioita. Aika ahdistava olisi tulla toimeen 1200 eurolla kuussa ikuisesti kolmen lapsen yksinhuoltajana.
Kommentit (4)
tosin opiskelujen ja työttömyyden takia.
Ja ei se mitään herkkua ole.
Oletko kysynyt kesäksi lomarahaa sossusta?
Itse olen parina kesänä saanut 100-300e,että voin lasten kanssa tehdä pienen lomamatkan.
Ja myöskin kirppis/huutonet myynnillä joskus hankkinut hieman ylimääräistä,että saanut hankittua esim. pesukoneen ja huonekaluja.(näitä kun sossu ei kaikille maksa,vaikka niin oletetaan)
tosin opiskelujen ja työttömyyden takia. Ja ei se mitään herkkua ole. Oletko kysynyt kesäksi lomarahaa sossusta? Itse olen parina kesänä saanut 100-300e,että voin lasten kanssa tehdä pienen lomamatkan. Ja myöskin kirppis/huutonet myynnillä joskus hankkinut hieman ylimääräistä,että saanut hankittua esim. pesukoneen ja huonekaluja.(näitä kun sossu ei kaikille maksa,vaikka niin oletetaan)
En ole itse saanut tt-tukea koskaan, olen ollut töissä aina. Tämä oli vain puhenvuoro niiden puolesta joille ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri elämässä.
Kuinka suuri osa ttt saajista on vajaakykyisiä ja terveyshuolten kanssa painiskelevia? (vs. terveitä ja täysikuntoisia)
tt-tuenhan EI pitäisi ollakaan alunperin mikään pitkäaikainen tai ensisijainen tukimuoto.
Vaan sen tarkoitus on auttaa ihmistä vaikean jakson yli pärjäämään jotenkin, ja että ihminen tuen turvin pystyisi korjaamaan elämäänsä taas siihen malliin ettei tukea enää tarvita.