Hyvä hammasoikoja pääkaupunkiseudulla?
Osaako joku suositella HYVÄÄ hammasoikojaa Helsingissä tai lähitienoilla?
Helsingissä kunnallista (joo, varmaan vitsi, tiedän) tai sitten yksityistä.
Tokaluokkalaisesta kyse.
Kommentit (14)
Kyse onkin siitä, että haluan ensisijaisesti _hyvän_ oikojan.
Ap
No jos, on kunnalliselta jo todettu, että on oikeutettu oikomiseen, niin he ovat varmasti jotain oikojaa suositelleet?
Mitkä ovat mielestäsi hyvän oikojan kriteerit?
sen mukaan missä lapsi käy koulua. Asutaan sitten eri piirissä.
Ammattitaito nyt tietenkin olisi hyvä olla. Tämä mikä tavattiin ei oikein ammattitaitoiselta vaikuttanut. Eikä todellakaan ollut mikään asiakaspalvelija, edes nimeään ei saanut sanottua. Piti esimieheltään kysyä.
ap
olisi kiva tuntea, että hoito on asiallista, ei pelkkää ravaamista ja tympeää odottelua luokattoman kehnon lopputuloksen kanssa.
ap
Kaikkihan ne ovat kuitenkin koulutuksen saaneet, että sikäli ihan ammattitaitoisia!
Googletapas tällä nimellä Armando Gale. On loistava ja erittäin tarkka oikoja. Tekee töitä mielestäni myös Helsingissä/ Espoossa... en tosin tiedä, millä aikataululla on mahdollista päästä hänen hoitoonsa.
Kyseinen EHL myös jakaa omia töitään muille hammaslääkäreille, mutta vain semmoisille, joihin luottaa 110%
Mun lapsi käy hoidossa Vantaalla, ja ei siellä kyllä lääkäriä saa valita. Lapseni lääkäri on ei kansakkaan ole mikään asiakaspalvelija, mutta kyllä hän hommansa hyvin hoitaa. Minusta se on tärkein kriteeri, että homma hoituu. Ekoja rautoja jouduttiin sovittelemaan ja muokkaamaan useita keroja, mutta se on ihan normaalia. Lääkäri suhtautui siihen hyvin.
Mulla on itse oiottu aikuisena hampaat, ja minulla on asiasta oma kokemus. Sen pohjalta pidän lapseni saamaa hoitoa hyvänä ja hyvin tehtynä. Muistan myös mitä itse maksoin oionnasta (ja kuinka aiemmin häpesin hampaitani teininä) ja olen iloinen, että lapselleni se tehdään jo nyt ja ilmaiseksi!!
että "lääkäri suhtautui hyvin"? Miten muuten hän voisi suhtautua, jos kerran se työhön kuuluu?
Tämä meidän oikoja ei tosiaan edes esitellyt itseään ja oli tunnin myöhässä jo kello 9, odotutti itseään niin, että juoruili siellä työhuoneessa ja minä odotin lapsen kanssa kynnyksellä vielä 10 minuuttia lisää.
Suhtautui minuun kuin lapseen: "Kyllä tämä hammas pitää oikoa, se on ihan vino, näet kai sinäkin sen." Minähän sen ajan olin sinne tapellut, melkein vuosi meni että päästiin ja lapsi mm. diagnosoitiin moneen kertaan jo puhelinvaihteessa, että "ei se kuitenkaan niin vakavaa ole, hampaat oikenee kun lapsi vanhenee" jne.
Ja sitten tosiaan kun lopulta sinne pääsin kun sisukkaasti vaadin, hän selittää kuinka kamalan vino se on ja oli sitä mieltä, että kunnia asian havaitsemisesta kuului kunnalliselle hammashoitolalle, vaikka me lennettiin sieltä moneen kertaan ulos ja nytkin kävi ilmi, että yksi paikka oli paikkaamatta - että meille olisi pitänyt antaa aika, muttei ollut annettu.
Sitten siellä oli huoneen täysi muuta populaa häälymässä lapsen yllä, eikä kukaan kertonut keitä ovat ennen kuin kysyin, että mitä ja ketä siellä nyt parveilee.
Kävivät vain lapseen kiinni, tyrkkivät tuoliin ja alkoivat pällistellä.
Me asutaan eri alueella, enkä minä muutenkaan todellakaan aio huonolla kunnallisella oikojalla käydä, vaan vaihdan vaikka pitäisi soittaa vuorokaudet ympäri kaupunginjohtajalle.
Minähän sen palkan jo nytkin maksan, on minulla oikeus vaatia asiallista hoitoa.
Ap
Lapseni ohjattiin 5 v tarkastuksesta oikomiseen. Se aloitettiin kun lapsen etuhampaat oli vaihtuneet, eli 7 vuotiaana. Saimme kutsun oikojalle, joka selitti mitä tehdään, ja mihin oikomishoidossa sitoudutaan.
Lääkäri suhtautui mielestäni ihan hyvin siihen, että lapsen raudan sovittaminen oli vaikeaa. Lapsi ei osannut sanoa silloin, missä oli vika, vaan sanoi lääkärille kaiken olevan ok, vaikkei ollutkaan. Siksi jouduimme käymään viikon aikan siellä joka päivä, lääkäri otti ylimääräisenä potilaana. Voit arvatam, ettei aikojen löytäminen ollut helppoa, ottane huomioon, että lapsi oli koulussa, me vanhemmat päivätöissä toisessa kunnassa pk-seudulla ja lapsen koulu on 2 bussinvaihdon päässä eri puolella kuntaa hammashoitolasta.
tarkastukset toimineet koko aikana. Itse on pitänyt selvittää ja sitten pommittaa sitä hammashoitolaa.
Ollaan juostu ympäri Helsinkiä kahden lapsen kanssa, eikä olla kuuluttu minnekään. Ns. omaan hoitolaan (asuinpaikan mukaan tulevaan) ei ole aikoja ollenkaan, hernepussina ollaan sitten kierretty ja aina jollekin opiskelijalle ja sijaiselle päädytty.
Nytkin olisi pitänyt olla kuopuksen tarkastus, mutta eipä mitään taaskaan kuulu.
Ja todellakin se mikä ärsytti TODELLA oli se alentuva käytös! Huone täynnä väkeä, eikä kukaan kerro keitä ovat. Ja minä odotin ja odotin, lopulta menin ovelle koputtelemaan ja sitten tanttakaarti naureskeli siellä huoneessa jollekin edellisen illan tv-ohjelmalle, vaikka tiesivät että odotamme siinä kynnyksellä. Kun ensin olimme odottaneet tunnin käytävällä.
Ap
Moi,
Eikö tosiaan löydy muita nimiä kuin Armando Gale?
Laittakaa nyt ihmeessä nimiä jos teillä on kokemuksia tai tietoa hyvästä hampaiden oikomisosaajasta pääkaupunkiseudulla.
Pojalle 12v pitää saada oikomishoito aloitettua yksityisellä kaupunki kun on mielestään asiassa osansa tehnyt.
Onhan noita yksityiset hammaslääkäriasemat pullollaan.
Virpi Muller Gazelli hammaslääkärit
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan ne ovat kuitenkin koulutuksen saaneet, että sikäli ihan ammattitaitoisia!
Googletapas tällä nimellä Armando Gale. On loistava ja erittäin tarkka oikoja. Tekee töitä mielestäni myös Helsingissä/ Espoossa... en tosin tiedä, millä aikataululla on mahdollista päästä hänen hoitoonsa.
Kyseinen EHL myös jakaa omia töitään muille hammaslääkäreille, mutta vain semmoisille, joihin luottaa 110%
Eipä ollut Armando Gale (Ruskeasuon hammashoitolassa) kovin tarkka ainakaan minun rautojani poistaessaan. Yli kymmenen vuoden päästä toisella hammaslääkärillä (hammaskivien poiston yhteydessä) takahampaista löytyi vielä jotain rautojen kiinnikkeitä. En ollut huomannut niitä itse ollenkaan eikä ollut aiemmat hammaslääkäritkään. :D
Ja muutenkin hampaani menivät ihan vinoon kun raudat oli poistettu. Hampaani olivat suoremmat ennen koko oikomishoitoa. :/
Taitaa olla 10-portainen pisteytys nähtävissä ihan netissä googlettamallakin, mutta voin alalla olevana sanoa, että 2-luokkalaisella harvoin kriteerit vielä täyttyvät!
Yksityispuolelta kannattaa siis lähteä liikkeelle. Oikojia on suomessa hyvin vähän, joten ole onnellinen kun löydät edes jonkun!
Millaista vikaa lähdetään korjaamaan?