ääk.. APUA! Kuinka kipeitä supistusten pitää olla että on kiirus sairaalaan?
esikoisen kohdalla meni vedet ensin ja vasta 5h päästä sairaalassa ekat supistukset. Nyt tulee napakka, kipeähkö supistus (lyhytkestoinen) n.10min välein mutta ei siis ole niin kipeä että 'taju lähtee'. Tänään kävin lääkärissä, oli 2 sormelle auki ja tutkimuksen jälkeen supistellut enemmän tai vähemmän. Uskaltaako tässä mennä nukkumaan?
Kommentit (5)
Itselläni kuopuksen aikaan supistukset eivät olleet kipeitä, ainoastaan säännöllisiä. Menin näytille, auki 5cm.
Vasta viimeinen tunti oli kivulias.
niitä suppareita joista "taju lähtee".
Itse odottelin, kun niitä esikoisestakin tuli ennen tositoimia, mutta niitäpä ei kakkosesta tullutkaan vaan vielä siedettävien suppareiden jälkeen alkoikin jo ponnistusvaihe, ja sitten olikin vähän myöhäistä lähteä sairaalaan..
esikoiselta oli kipeitä (TOSI KIPEITÄ) supistuksia 10h joten mielessä ollut illan, ettei kiirettä ole. :O
joo, mullekin kätilö sanoi että mieluummin tuun pari kertaa turhaan kuin synnytän eteisessä. Mulla tosin taustalla on synnytyksen jälkeisen komplikaatiot, eli sairaalassa pitäisi olla kun vauva syntyy.
t 2
Mulla samantyyppiset taustat, molemmilla kerroilla kipeistä supistuksissa 5h sisällä lapsi on syntynyt, mulla noi 10min välein napakat nopeutui vartissa 5minuutin väleihin kivuliaiksi ja vauva syntyi 3h siitä.