Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhuksia hoitavat lähihoitajat! Miten ne pesut tehdään?

Vierailija
27.01.2011 |

ja vaipanvaihdot?

Mä en ole esimerkiksi ikinä pessyt miehen alapäätä, enkä tiedä miten penis pestään? Opetetaanko se koulussa? Pitäisköhän kysyä mieheltä jos saisin harjoitella :D

Mitenkäs naisille alapesunteko, pitääkö erikseen hinkata pienten ja isojen häpyhuulten välistä vai riittääkö huljuttelu siitä edestä suurinpiirtein? Vai ihan vaan sillä tyylillä kuin omakin värkki?

Anteeks tyhmät kysymykset. Mut missä näitä muualtakaan kehtaa kysyä, kuin täältä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai perhetymään työhön :)

Mä olisin halunnut opetella miehen katetrointia kotiläksynä, mutta ukko ei oikeen lämmennyt ajatukselle. Minusta se olis ollut aika kätevää :D

Vierailija
2/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai perhetymään työhön :)

Mä olisin halunnut opetella miehen katetrointia kotiläksynä, mutta ukko ei oikeen lämmennyt ajatukselle. Minusta se olis ollut aika kätevää :D

Vierailija
4/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä samoja juttuja miettinyt... :)

ja vaipanvaihdot? Mä en ole esimerkiksi ikinä pessyt miehen alapäätä, enkä tiedä miten penis pestään? Opetetaanko se koulussa? Pitäisköhän kysyä mieheltä jos saisin harjoitella :D Mitenkäs naisille alapesunteko, pitääkö erikseen hinkata pienten ja isojen häpyhuulten välistä vai riittääkö huljuttelu siitä edestä suurinpiirtein? Vai ihan vaan sillä tyylillä kuin omakin värkki? Anteeks tyhmät kysymykset. Mut missä näitä muualtakaan kehtaa kysyä, kuin täältä.

näitä samoja juttuja miettinyt... :)

Vierailija
5/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen ensin peniksen pään, vedän esinahan taakse ja pesen. Tarkoituksena että lappu on puhdas kun pesen virtsaputkensuulta.Sitten otan uuden lapun ja pesen ympäröivän ihon. Lopuksi takapuoli, ensin pakarat ja viimeisen persereiän alue, vetosuunta kiveksien takaa selkää kohti.

sh-pesee myös alapäitä

Vierailija
6/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaan kesätöissä joskus parikymppisenä ulkomailla vanhainkodissa, pesin siellä vanhuksia ja vaihdoin vaippoja, kaksi ihmistä siihen kyllä tarvittiin kun ne oli sänkypotilaita, en kyllä yksityiskohtia muista mutta ensin pistettiin suoja sänkyyn, sitten käännettiin vanhus ja pestiin sienellä tms, sama toiselta puolelta. En kyllä tykännyt siitä ollenkaan koska en halua muutenkaan koskea vieraisiin ihmisiin edes vaatteet päällä mutta kyllä siihen tottui. Huomasin kyllä, että hoitajaksi en ala kuin pakosta.

Vierailija
7/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöisillä pesulapuilla jotka kostutetaan lämpimään veteen. Ja pesuvoidetta lisäksi.

Kyllä alapesussa on pestävä sisemmätkin häpyhuulet, ei siinä parane ujostella, koska alapää on saatava puhtaaksi, muuten ihmiselle tulee helposti tulehduksia, esim. VTI. Varsinkin jos potilas on katetroitu, pitää alapesu tehdä aamuin illoin ja aina jos virtsaputken suulle on voinut joutua ulostetta.

Alapesun voi tehdä naisille myös niin, että potilas on alusastian päällä ja kannulla kaadetaan haaleaa vettä jalkoväliin.

Vierailija
8/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tulee punoitusta, tulehduksia, sientä tms.

Vierailija
9/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä haluisi olla sh/lähihoitsu enkä se potilas