ENSIKOT 2.6.-15.6.
Uudet turinat, edellinen pino löytyy täältä
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (42)
Kiitos kaikille ihanaisille enskasiskoille tsempityksistä ja onnentoivotuksista huomista ja ens viikkoa ajatellen!! Ootte ihania.
Kaikki pitäis nyt olla valmiina ja oonkin yrittäny koko illan miettiä, et mitä vielä vois puuttua.. Jätin mummalle vielä kauppalapun, et mitä pitää ostaa (vanupuikot, bepanthen ja tutti), ku en ite muistanu perjantaina käydä ostoksilla ja viikonloppu on menny aikasmoisella hurauksella. Tänään oltiin vielä miehen siskon tytön ristiäisissä ja eilen mökillä saunomassa. Tänään vetäisin sitten ristiäisten jälkeen parin tunnin päikkärit ja nyt ei nukuta ollenkaan.. :(
Olo on edelleen aika tyyni. En osaa oikein vieläkään jännittää.. Tiedän kyllä, että kutkutus varmaan alkaa samantien, kun aamulla herään tai viimeistään, kun käppäilen sairaalan käytävällä osastolle päin.. Mut ehkä on kuitenkin ihan tervettä vähän jännittää. Onhan tuo synnytys kuitenkin aika iso asia.. Luottavaisin mielin kuitenkin lähden tulevaa kokemaan ja uskon, että jos jotain on mennäkseen mönkään, niin henkilökunta synnärillä on niin osaavaa, että huolta ei ole.
Tänään on tullu aika paljon viestejä ja puheluita, kun pikkulinnut on kerenny käynnistyksestä jo juoruta.. Ja itse asiassa jostain syystä muutama tuttu on laittanu viestiä ja kyselly kuulumisia ja vointeja ilman, että ovat tienneet koko käynnistyksestä mitään. Puhelinlaskua on siis kulunut jo nyt kiitettävästi.. Saa nähdä montako viestiä tulee näpyteltyä sitten, kun on oikeesti jotain kerrottavaa. Nyt ois hyvä olla sellainen pakettiliittymä (?), jolla voi lähettää viestejä loputtomasti.. Mut kun ei oo! Oisko pitäny tän takia vaihtaa..?!? :D
Oikein hyvää juhannusta toivotan teille kaikille, jos en vaikka vielä juhannukseksi ehdikään takaisin kotiin ja linjoille. Ja pitäkäähän pinoa pystyssä.. Tuo viikkopinoon siirtyminen voi olla ihan hyvä idea. Voihan sitä sitten taas siirtyä kahden viikon pinoon, jos siltä näyttää..
Nyt kuitenkin meen kokeileen, jos se uni alkais pikkuhiljaa tulemaan. Voi olla, että huomenna ei nukuta, kun täytyy kyttäillä oireita kuinka käynnistys alkaa tehoamaan.. Moikkamoi.
-Saikku rv37+4-
Minusta on ihan hyvä idis pitää viikkopinoa ? Niin hurjasti tulee aina tekstiä kaikilta ( mikä on tietysti hyvä! :)
Saikku, Ei voi muutakun sanoa että aivan ihanaa ! Sulla on hetket kohta käsillä :) Tule ihmeessä heti kertomaan kuulumiset kun jaksat ja kerkeät !
Hiusväreistä ym. Olen itse kosmetologi ja myös kaikenlaisten aineiden kanssa tekemisissä päivät pitkät... Kiva että teillä kaikilla on sellanen "maalaisjärki-asenne", joka on kyllä minullakin. Oon värjäyttänyt kerran nyt raskausaikana hiukseni ja en usko siitä olevan mitään haittaa. Olen myös laittanut itsestäänruskettavaa noihin kananvalkoisiin koipiin ;)
Sama syömisen kanssa... En ole jaksanut höyrytä asian kanssa ( toisin kun mun mies ;) Mut samaa mieltä oon kun saikku, se on jokaisen oma asia miten toimii,enkä tuomitse ketään joka noudattaisi jokaista ruokasäädöstä jne.
Oltiin ukon kanssa la kaupungissa, käytiin syömässä ja tunnin verran käveltiin kaupungilla kun yritin etsii sopivia t-paitoja. Tunnen itteni tosi vaivaiseksi jo nyt ! Jalkoja pakotti ja turvotti koko ajan ja väsytti ihan älyttömästi ! Tosi huolestuttavaa ku ollaan vasta puolessa välissä menossa...:D Pitäskö vaikka ottaa itteään niskasta kiinni ja lähtee lenkille ?
Meille selvis neuvolassa et mulla on joku GBS bakteeri...joka voi tarttua vauvaan synnytyksessä, jollei sitä hoida ensin antibiooteilla pois. Meidän neuvolatäti antoi vaan sellasen A4:sen k.o aiheesta eikä selitetty sen enenmpää. Minä stressi-erkkinä luin alahuuli väpisten lappua kaikista kuolleisuusluvuista ja kehityshäiriöistä, kuuroudesta ja sokeudesta ! Soitin sit illalla ( ku jäi vaivaamaan) tädille joka on neuvolatäti myös...sanoi et ei huolta, kuulemma
aika yleinen ja ei ole nyt järkeä hoitaa kun vauva on kuitenkin suojassa siltä bakteerilta. Ootteko kuullut tällaisesta ?
Sadeorkidea + HilmaHeikki 22+ 5