Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset taputtavat lentokoneen laskeutuessa?

Vierailija
21.10.2005 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollista että koneen laskeuduttua jännitys purkautuu helpotuksena. Lentopelkoa voi tuntea myös hyvin kokeneet lentomatkustajat ja " sivistyneetkin" ihmiset, joten junttiuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
2/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttiuskysymykset sikseen, muttei kannattaisi taputtaa vielä siinä vaiheessa, kun rullataan. Suurin osa lentokoneiden onnettomuuksista tapahtuu kentällä, ei ilmassa! Muistelkaapa esim. äskettäistä Kanadan onnettomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa onnettomuuksista tapahtuu sen koneen ollessa maassa.

Vierailija
4/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä kuullut ihmisten läpsyttelevän käpäliään (vielä ainakin 10 v sitten :)) mutei onneksi reittilennoilla.

Vierailija
5/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kodeissa vastattiin: " Iltaa" TÄmä on totta!

Vierailija
6/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmehän taputa pankissa, kun pankkivirkailija maksaa laskumme.Emme kaupassa kun kassa kertoo laskun summan. Emme katsastuksessa, kun auto on katsastettu.

Vierailija
7/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

torressa tai kanarialla, ja niiden mielestä on niin hienoa kun lentäjä onnistuu niiin hienosti siinä laskussa ja huoooh ollaan taas turvallisesti maan kamaralla.

Vierailija
8/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiseen törmännyt.

Vierailija
9/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennän n. 50 lentoa kuukaudessa ja yhden ainoan kerran olen kuullut taputuksia laskeuduttuamme. silloinkin kyseessä olivat saksalaiset turistit eivätkä suomalaiset.

suomalaisten en ole ikinä itse kuullut taputtavan, mutta tällaista olen kuullut tapahtuvan " keihäsmatkoilla" ..

Vierailija
10/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi reittilennolla Aasiasta Suomeen matkassa oli virolaisia aikamoinen joukko ja he kyllä taputtivat innostuneesti kun laskeuduimme Hesan. Muut ei taputtanu.

Vierailija
11/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset eivät taputa. Eivätkä kotimaan lennoilla. Charter-lennolla olen ollut viimeksi joskus 1989, silloin muut taputtivat paitsi meidän äiti ja isi!

Vierailija
12/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ikinä taputa lentokoneessa, mutta jos joku niin tykkää tehdä, niin so not? Tokko se lentohenkilökuntaakaan harmittaa.

Vierailija
13/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin lomakohteeseen laskeuduttaessa. Me suomalaiset ollaan niin päälliköitä, että meillä on pokkaa taputtaa. Itse ainakin yritän aina lietsoa kanssamatkustajani taputuksen euforiaan koneen laskeuduttua.

Vierailija
14/14 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä luulo perustuu siihen, että kun lomalaiset nousevat koneeseen elettyään nestemäisellä ravinnolla kaksi viikkoa, lentoemäntä kysyy ensimmäisenä, että " oletko sinä varmasti tarpeeksi hyvässä kunnossa lentääksesi" . Matkustajat yleensä kieltäytyvät kunniasta, koska uskovat, että joku toinen kyllä suostuu lentämään koneen kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi