Luokkakaveri uhkailee lastani netissä turpaan vetämisellä.
Poikani on kuulemma nössö, homo ja turpaan veto uhkailut on yleisiä. Poikani ei ota niitä vakavasti, naureskelee vaan takaisin, mutta minua ne karmivat.
Jos äitinä puutun niihin, sehän vain pahentaa tilannetta. Mikä olisi oikea tapa puuttua, nolaamatta lastani?
Väkivaltaa ei ikinä ole ollut, pojat naljailevat toisilleen ja tämä toinen poika vie naljailun aina turpaanvetouhkailu-asteelle.
Kommentit (30)
Miten se on niin vaikea noudattaa niitä sääntöjä? Facebookkiin on ikäraja 13v, miksköhän??? Meillä ainakin 10 ja 11v pojat tietää että sitä ennen sinne ei todellakaan ole menemistä. En ymmärrä miks oot päästänyt poikas sinne liian aikaisin? Voitko vastata?
Katsopa satunnaisen otannan kautta jotain tiettyä nelosluokkaa. Sieltä 70-80 prossaa on fb:ssa. Pääosin poika pelaa ja pitää yhteytä kaverien kanssa, yksi kiusaaja ei tarkoita sitä että kiellän koko huvon pojaltani. Hyväksyn sun päätöksen pitää ikärajasta kiinni, itse joustan tietyissä jutuissa. 5 v pikkuveli saa katsoa k7 leffoja, 10-vuotiaani saa katsoa k13 indiana joneseja. Duudsonit on harkinnassa, saa ehkä luvan kun täyttää 11. "Kaikki" muut muuten saavat jo katsoa duudsoneita.
ap
Käske vaa vetää sitä tyyppii kunnol turpaan. Mut ainakin meiti porukois iha yleistä. Homottelu kuluu normmaaaliin elämään. Vahvemmat vetää heikompia turpaan. Se on luonnon lakui se.
Kopioin tähän nimim. Kirkkosiskon viestin toisesta ketjusta:
Nettipoliisiin voi ottaa yhteyttä. Väkivalta tai sillä uhkailu ei ole netissä yhtään sen vähemmän laitonta kuin livenäkään.
https://www.poliisi.fi/nettipoliisi
Pyritään katkaisemaan paha jo alkuunsa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:00"]
Käske vaa vetää sitä tyyppii kunnol turpaan. Mut ainakin meiti porukois iha yleistä. Homottelu kuluu normmaaaliin elämään. Vahvemmat vetää heikompia turpaan. Se on luonnon lakui se.
[/quote]
Vaikka koulun piha onkin selvin todiste ihmisen apinamenneisyydestä, järjestäytyneessä yhteiskunnassa pätee yhteiskunnan laki, ei luonnon.
Lähetätä sen viestin opettajalle, koulun ehtorille ja ko. pojan vanhemmille tiedoksi. Ja sanot että jos homma ei lopu seuraavaksi viesti lähtee poliisille. Kuten joku totesi, pojat opettelevat, mutta sen verran olen eri mieltä että eivät ne opi jossei niitä sitten opeta.
sanoisin että otat osotteet ylös ja menet poikasi kiusaajan luokse. Hakkaat kiusaajan vanhemmat ja kiusaajan. Kokemus kertoo 3kk vankeutta ja 15000 euron lasku kärsimyksestä. Mutta kyseessä oli manne perhe :)
Mun lapsen 8v koulu"kaveri" uhkasi luokassa opettajan kuullen tappaa minut ja mieheni. Kai se oli open mielestä ihan normaalia, kun ei edes torunut tätä lasta.
Elossa ollaan vielä, poikani mielestä tuollainen uhkailu ei ole hauskaa ollenkaan.
Minä puhuisin ensin vanhempien kanssa. Tästä syystä kannattaa tuntea lapsen kaverien vanhemmat.
Minkä ihmeen takia suurin osa suosittaa ottamaan yhteyttä opettajaan tai rehtoriin eikä lapsen VANHEMPIIN???? Opettajako se vapaa-ajan toilailuista vastaa? Haloo! Kasvatusvastuu takaisin kodeille!!
Miten se on niin vaikea noudattaa niitä sääntöjä? Facebookkiin on ikäraja 13v, miksköhän??? Meillä ainakin 10 ja 11v pojat tietää että sitä ennen sinne ei todellakaan ole menemistä. En ymmärrä miks oot päästänyt poikas sinne liian aikaisin? Voitko vastata?