Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin viime perjantaina ja sanoin 73-vuotiaalle äidilleni että

Vierailija
25.01.2011 |

6kg jäi synnärille. Äitini tokaisi siihen, että eikös yleensä pitäisi 10kg lähteä heti. No joo, varmaan jos kamalasti turvotusta ja tullut yhteensä jotain 20kg mutta mulle tuli kaikenkaikkiaan se 10kg, enkä todellakaan ajatellut että niiden pitäisi heti lähteä kun 3-kiloinen vauva tulee ulos:D

Muutenkin tosi kivikautisia kommentteja sain kuulla äidiltäni raskauteen ja synnytykseen liittyen. Mm. kuinka hänellä ei koskaan ollut supisteluja ennen kuin laitokselle lähtiessä ja kuinka hän käveli 3 km linja-autolle lapsivesien mentyä jne...huoh:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kova sana siitäkin ois 10 kg jättää sairaalaan.

jäi VAIN 6kg.

Vierailija
2/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meinaan tainnut olla elämä ihan asteen verran vittumaisempaa kuin nykyään. Silloin ei varmasti saanut keneltäkään pääntaputuksia tai kiitosta, vaan oli puskettava vaikka kiven läpi. En yhtään ihmettele, että mieleen on jäänyt se että piti kävellä bussille, että pääsee synnyttämään.

Toisesta sisään, toisesta ulos. Tuskin löydätte yhteistä säveltä, kun olette niin eri maailmojen äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kivikaudella, kun äitisi synnytti siellä synnytyssairaalassa maattiin 1-2 viikkoa. Ja kuten hän itsekin sanoi niin mentiin hyvissä ajoin ennen kuin synnytys oli käynnissä (=pystyi kävelemään sen 3 km).

Vierailija
4/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten silläkin voi olla pätemässä.

Vierailija
5/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 2.5 kg raskausaikana.

Laitokselle jäi 15 kg.

Vierailija
6/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokselle jäi 15 kg.

Vierailija
7/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokselle jäi 15 kg.

Vierailija
8/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun äitisi on synnyttänyt, niin synnyttäjiä on kohdeltu aika kovakouraisesti, ei siinä ole kysytty miltä tuntuu eikä mitään omia pelkoja tai kipua ole saanut näyttää. Voi olla että äidillesi on jäänyt aika traumat synnytyksestä ja hänen voi olla vaikea hyväksyä, että nykyään ollaan lempeämpiä koko tapahtumaa kohtaan. Ehkä ei kannata odottaa kovin paljon tukea juuri tässä asiassa, vaan keskittyä keskustelemaan niistä asioista joissa löydätte yhteisen sävelen.

Vierailija
9/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mullakaan ollut supisteluja vasta kun tuntia ennen laitokselle lähtöä.

Vierailija
10/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ekasta 10kg ja jäi laitokselle se 10kg. eli omis mitois olin. tokasta painoa tuli 17kg ja laitoksel jäi taas se 10kg joten 7kg ylipainoa jäi. se sit lähti ehkä 3kk vasta pois.

nyt kolmatta odotan, yritän ettei tuu kun se 10kg koska tosi kurjaa sit yrittää ottaa pois niitä kiloja synnytyksen jälkee.

Vierailija
11/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan olut ikinä mitn supistuksia ennen kun meni vedet ja synnytttää todella lähin, ei kummastakaan. nyt kolmatta odottaessa puoles välis olen nii välil iltasin tuntuu pieniä mut kipeit suppareit. kai sitä mitä useamman tekee nii kohtu jo valmiimpi tms.

Vierailija
12/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa ihmetellä, että kuinka mulle tuli raskausaikana 17,5kg ylipainoa, kun hänelle tuli vaan 8kg... No silloin varmaan oli aikalailla erilaiset sapuskat kuin nyt.

Vierailija
13/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vauvat edes olleet vierihoidossa, vaan tuotiin vain syömään välillä, ja yöt olivat kokonaan poissa. Äitien kun piti levätä ja toipua! Ja tosiaan väh 7 vrk piti viipyä.

Vierailija
14/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla synnyttäminen jostain syystä saa aikaa kauheen turvotuksen, ja painoa ei synnytyksen jälkeen oo lähteny edes sen vauvan ja istukan verran :) Joka paikka aina ihan pöhöttyneenä. Parin päivän päästä sitten tokenee ja painoa putoaa.

Joo, ei minullakaan ikinä ole mitään supistuksia ollut enne synnytystä, ja synnyttäessäkin vasta kun on auki 4 senttiä, niin tuntuu supistukset. Meinaskin sitten tulla kakkosen kanssa vähän paniikki, kun vauva syntyi 5 minuuttia lapsiveden menosta.

Vierailija
15/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttärelle tulee ERI määrä raskauskiloja. Raskaudethan on muutenkin identtisiä lähisukulaisilla, eihän nää mitään yksilöllisiä jutskia oo.;)

Vierailija
16/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No 70-luvulla kylläkin paapottiin synnyttäjiä paljon enemmän!"

Ja onhan se kuule helppo laukoo tommosia kommentteja kun ei itse ole silloin ollut synnyttämässä.......... Meinaan mitäs veikkaat, kuinka pitkä oli äitiysloma? Tai hoitovapaa?

HAHA kun ei taas mistään mitään tiedä niin on helppoo arvostella....

Vierailija
17/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tosi kivikautisia kommentteja sain kuulla äidiltäni raskauteen ja synnytykseen liittyen. Mm. kuinka hänellä ei koskaan ollut supisteluja ennen kuin laitokselle lähtiessä ja kuinka hän käveli 3 km linja-autolle lapsivesien mentyä jne...huoh:(

Vierailija
18/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 10 kg vielä synnytyksen jälkeen

10 kg sitten ensimmäisinä kuukausiana.

132-40=92 kg

nyt vauva on 4v ja painan 75 kg.

pituutta 174 cm

Vierailija
19/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "kauhukertomukset" on tuolta 50-luvulta. t:ap

Eihän vauvat edes olleet vierihoidossa, vaan tuotiin vain syömään välillä, ja yöt olivat kokonaan poissa. Äitien kun piti levätä ja toipua! Ja tosiaan väh 7 vrk piti viipyä.

Vierailija
20/21 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo nyt olivat vain esimerkkejä äitini kommenteista, en nyt viitsi tänne kirjoittaa mitä kaikkea muuta olen kuullut hänen synnytyksistään. Ovat aikamoisia sotatarinoita, mutta ihmettelen siis äitini halua verrata omia kokemuksiaan suoraan tämän päivän raskaus-/ ja synnytyskokemuksiin. t:ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä