miten saan mahdollisen varkaan nalkkiin?
Yksi mun juttu on varastettu yleisistä tiloista ja mulla on "ehdolla" yksi henkilö. Näin hänet siinä paikassa ja hän on mahdollisesti siis ottanut tämän esineeni. Varma en voi tietenkään olla.
Jos menen ovelle kysymään tästä asiasta, miten saan
hänet kiinni tästä asiasta olettaen että hän olisi
siis se "oikea" varas?
Puhunko niin että olisin varma asiasta?
Kommentit (3)
Menet oven taakse ja kerrot että sinulta on kadonnut tästä ja tästä paikasta [esine] ja olet huomannut että tämä kyseinen henkilökin on käynyt siellä joskus, joten olisikohan hän mahdollisesti saattanut nähdä jotain, tai tietäisikö keitä muita siellä on liikkunut?
Tarkkailet sitten reaktioita, tuleeko stressireaktioita, empimistä, raapimista, hikoilua, takertelua sanoissa... Itse sinun tulee käyttäytyä kuin et epäilisi häntä, mutta tuot asian aivan iholle. Useimmat (ei-paatuneet) alkavat hermoilemaan erittäin voimakkaasti ja ilmiantavat tällä tavoin itsensä. Eivät kuitenkaan tunnusta, mutta tiedät sitten kenestä on kyse ja yleensä myös se tavaroiden katoilu loppuu ainakin joksikin aikaa.
Nimimerkillä,
yhden voron verekseltään kiinni ottanut
Joo, hän kävi siellä silloin. Kyse pesulasta. Ja katoaminen tapahtunut la-illan ja su-aamun välillä.
Su-aamuna sitä mun juttua ei enää ollut.
Tämä hlö saattoi olla se varas.
Ajattelin sanoa että paikalla oli muitakin ihmisiä, kuten olikin ja me yhdessä etsittiin sitä kadonnutta esinettä. Sillä on arvoa.
En voi kuitenkaan syyttää koska en ole 100% varma..
Jää kyttäämään, että tulee ja varastaa. Anna mennnä toiseen huoneeseen tavaran kanssa. Mene perässä ja vaadi nähdä tavara, johon olet tehnyt pienen merkin esim kynällä todistusaineistoksesi, että toinen ei voi väittää sitä omakseen. Anna väittää ensiksi omakseen ja sitten paljasta tuo merkkisi.