Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te jotka teette leivinuunilla ruokaa: saisinko vinkkejä ja reseptejä?

Vierailija
24.01.2011 |

Mitä ruokia teette? Mielellään sellaisia, joihin ei tarvitse välttämättä tehdä lisukkeita hellalla. Meillä on nyt karjalanpaistit ja janssoninkiusaukset tehty aika moneen kertaan. Makaroni- ja vastaavialaatikoita ja puuroja täytyy vähän vielä harjoitella, sillä uunissamme ei ole lämpömittaria ja en näytä millään malttaa odottaa tarpeeksi kauan oikeaa lämpötilaa - ja pelkään myös sen menevän kokonaan ohi.

Mitä ruokia te teette ja millä resepteilla uunissa? Ja kiinnostaa myös se, miten kauan uunin poltosta menee siihen, että se on "kypsä" ruoan laittamiseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on sellainen.

Jokainen uuni on yksilö, ainakin meidän joka on ihan paikalle muurattu, ei mikään valmisuuni.

Meillä uunin lämmitys aloitetaan aamulla ja iltapäivällä on sen lämpöinen että sinne voi jonkun laatikon laittaa,tosin on aika kipakat lämmöt on vielä silloinkin, vielä seuraavana aamuna on lämpöasteita 100 eli vielä voi aamupuurot hauduttaa.

Vierailija
2/3 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sillä minusta saa oikein luotettavia lukemia. Meidän uuni on selvästi teidän uunia pienempi, jäähtyminen ja lämmön luovutus on nopeampiaa. Meillä laatikkokypsäksi tulee muutamassa tunnissa, ja aamulla lämpötila on jo laskenut alle sadan - ainakin jos ei joka päivä lämmitä. jos joka päivä lämmittää niin sit tietty pysyy tasaisempana.

Mut mä siis olisin kiinnostunut myös resepteistä ja vinkeistä ja ideoista, mitä kaikkea kivaa sillä voisi tehdä.

Mä nyt kerron itse, että mä teen sen karjalanpaistin niin, että ensin annan lihojen olla tunnin-puolitoista uunissa liemessä yksinään sitten lisään juurekset. Sipulien ja reilukokoisten porkkananpalasten lisäksi mä laitan kokonaiset tai puolitetut perunatkin sinne samaan vuokaan karjalanpaistin lisäksi. Näin niitä ei tarvi keittää niitä erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautumaan ja aamulla syömään! Esim ohrapuuro maistuu mahtavan hyvälle uunissa yönyli laitettuna.

Kannattaa hankkia ritilä 8tai meillä on kaksi "rimaa", jonka päälle laittaa vuoan, niin ei ole liian kuuma pohjan alta. Pullatkin paistuvat ilman liian tummia pohjia pellillä ritinän päällä.