Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloittaa blogin pitäminen?

Vierailija
24.01.2011 |

Mitä kaikkea mun pitäisi osata?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ensiksi. Voit harjoitella vaikka tällä palstalla :)

Vierailija
2/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan lähinnä sitä, että miten se blogi koostetaan ja sivut tehdään. Kun on noita bloginpitopaikkoja niin onkos siellä myös ohjeita miten sivut tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä yleensä löytyy valmiita erilaisia blogipohjia, joissa täytyy vain tietää, että kuvako vai tekstiä

Vierailija
4/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. wordpress tai blogger, on valmiit pohjat ja valmis tekstieditori. Bloggerissa voi muokata pohjaa jos haluaa, muttei ole pakkoa. Eli blogin tekemiseksi et tarvitse muuta taitoa kuin sisällöntuottamisen - kaikki muu tulee alustasta.

Mitä itse asiassa tarkoitat edes koostamisella tai sivujen tekemisellä?

Vierailija
5/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti ei tarvitse osata, hyvä idea ja sisältö on tärkeintä. Blogger on ainakin tosi yksinkertainen ja helppokäyttöinen. Lisäksi se toimii suomeksi. En nyt muista onko siellä varsinaisia ohjeita, mutta luultavasti on. Minä olen ihan kädetön netti- ja päivitysjutuissa, mutta hienosti olen pärjännyt.

Vierailija
6/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. wordpress tai blogger, on valmiit pohjat ja valmis tekstieditori. Bloggerissa voi muokata pohjaa jos haluaa, muttei ole pakkoa. Eli blogin tekemiseksi et tarvitse muuta taitoa kuin sisällöntuottamisen - kaikki muu tulee alustasta.

Mitä itse asiassa tarkoitat edes koostamisella tai sivujen tekemisellä?

Eli en tarvitse mitään ihmeellisiä tietoteknisiä taitoja jos kerran netissä on blogipohjia valmiina. Tarkoitin siis sitä, että miten esim. tämä vauvasivu on juuri tämän näköinen, että miten osaan sellaisia juttuja tehdä.

Kiitos neuvoista. ap

Vierailija
7/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on vähän teknisempi kuin Blogger, mutta plussana erittäin muokattava ja osaavat (en minä) tekevät silä vaikka miten hienoja juttuja.

Vierailija
8/9 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on blogi wordpressissä ja se on vähän teknisempi kuin Blogger, mutta plussana erittäin muokattava ja osaavat (en minä) tekevät silä vaikka miten hienoja juttuja.

Blogger on täysin ilmainen ja siitä saa ihan omannäköisensä jos haluaa html-koodia pyörittää itse.

Vierailija
9/9 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös kurkata todella fiksu ja helppokäyttöinen Squarespace alusta. Täältä ohjeet bloggaamisen aloittamiseen Squarespacella: https://henrisilvan.com/blogi/kuinka-aloittaa-blogi-squarespace-alustal…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi