Useita alatiesynnytyksiä kokeneet huomio!!!!!!
Ymmärrän, että alapää ei ole koskaan enää sama kuin ennen synnytyksiä, mutta kuinka on, voiko emätin tiukentua enää ikinä yhtään niin, että se on "lepotilassakin" edes jossain määrin tiukka, tai sinne päin vaikka en kiristä lihaksia? Olen nyt kolmen lapsen jälkeen treenannut kovasti ja huomaan puristusvoiman kyllä lisääntyneen, mutta onko milloinkaan odotettavissa mitään parannusta siihen normaalitilaan, koska silloin emättimeni on todella väljä.
Olisin kiitollinen vastauksista!
Kommentit (8)
on paikat palautunu ennalleen synnytyksien ( 2 kpl) jälkeen kun on vaan treenaillu ahkerasti lantionpohjalihaksia, on varmaan paremmas kunnos nyt ku ennen lapsia;)
on paikat palautunu ennalleen synnytyksien ( 2 kpl) jälkeen kun on vaan treenaillu ahkerasti lantionpohjalihaksia, on varmaan paremmas kunnos nyt ku ennen lapsia;)
Synnytyksiä on takana kolme, joista vasta viimeisimmän jälkeen aloin oikeasti treenaillakin. Ulkonäöllisesti alapääni ei todellakaan ole samanlainen kuin ennen synnytyksiä, mutta se mikä alapään ulkonäön muutti, oli ensimmäinen synnytys. Nykyinen mieheni on kahden viimeisen lapseni isä (ensimmäisen isä ei ole koskaan ollut kuvioissa sen enempää kuin lapsen alulle saattamisen verran), joten hän ei edes tiedä, miltä alapääni on joskus näyttänyt. Hänen näkökannaltaan se on säilynyt saman näköisenä synnytyksistä huolimatta. Ja ne lantionpohjanlihakset, joista en välittänyt huitsin tuuttiakaan ennenkuin tälle palstalle eksyin, ovat varmaankin tosiaan paremmassa kunnossa kuin ennen lapsia, jolloin en edes löytänyt koko lihaksia kun yritin niiden puristusvoimaa testata. Sitten kolmannen lapsen syntymän jälkeen päätin, että täytyy ne lihakset löytyä, jos ne kerran on olemassa, ja kyllähän ne sitten löytyi.
Mieheltä en ole asiaan kommenttia saanut, vaikka olen kyllä kysynyt, onko hän kokenut jotain muutoksia alapäässäni. Mutta kukapa mies sitä uskaltaisi sanoakaan, vaikka olisi jotain muutoksia, oli ne sitten hyviä tai huonoja.
jälkeenkin. Ehkä ne ensimmäisen synnytyksen epparitikit tuli tarpeeksi napakasti:)
jälkeenkin. Ehkä ne ensimmäisen synnytyksen epparitikit tuli tarpeeksi napakasti:)
Joo, ei todellakaan alapää ole koskaan enää sama kuin ennen synnytyksiä... Siitä on turhaa edes haaveilla. Lääkärissä saa kuulla jokaikinen kerta saman masentavan lauseen, ettei se tule koskaan enää sitä olemaankaan.
Että mitäpä sitä turhaa edes yrittää treenailla silloin. Antaa olla. Sama se on unohtaa koko sekstailu loppuelämäksi. Kadun syvästi, että ikinä olin niin tyhmä, että jouduin synnyttämään. Sen jälkeen kaikki on menetetty.
Juuri jälkitarkastuksessa lääkäri (mies) totesi, että ei ole muutoksia, ei laskeumaa ja lihasjännitys normaali ja kaikki kunnossa. Samaa mieltä olen itsekin - ja mies. Kannattaisi keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Käsittääkseni jotakin on tehtävissä, jos ei ole ollut uhtä hyvä tuuri.
Milloin oli edellinen kerta kun tarkasti ennen raskautta?
Juuri jälkitarkastuksessa lääkäri (mies) totesi, että ei ole muutoksia
5 vuotta jo odoteltu...