Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaas tulla oikeen kunnolla..

Vierailija
23.01.2011 |

haukkukaa ja solvatkaa minkä keksitte. Olen rv 26 ja poltan noin 5-10 tupakkaa päivässä parit ekat kuukaudet sain vähennettyä alle viiteen mutta nyt olen taas repsahtanut useampaan. En ymmärrä miten saisin lopetettua kokonaan mikään ei auta ja joka ikinen kerta kun poltan tupakan tekisi mieli alkaa itkemään koska olen niin helvetin huono ihminen ja äiti. Tämä raskaus on erittäin toivottu ja odotan kovasti vauvan syntymää mutta tämän helvetin tupakoinnin takia alan tulla siihen tulokseen ettei minusta edes ole äidiksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ihmisestä äidiksi jos ei pysty sen vertaa ajattelemaan syntymättömän lapsen terveyttä, että lopettaisi tupakanpolton.

Vierailija
2/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo nyt niin paha!

Tiedän ihmisen joka myös poltti raskaana ollessaan.

Silti hänestä tuli oikein rakastava äiti lapselleen, ja lapsi syntyi terveenä.

Jos et pääse riippuvuudestasi yli, se ei tarkoita ettetkö osaisi lapsen synnyttyä olla hyvä äiti!

Muista kuitenkin että älä polta lapsen synnyttyä hänen lähellään. Se ei ole fiksua!

Itse en ikimaailmassa voisi tehdä tuollaista, mutta helppo sanoa, kun en polta ollenkaan :)

mitä lääkärissä ovat todenneet asiasta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim näin: joka kerta kun imaiset tupakasta, vauvasi hapensaanti huononee ja sitä kestää 10min ajan. Hän haukkoo henkeä ja kärsii hapenpuutteesta.

Tupakka sisältää hermomyrkkyä, se vaikuttaa vauvasi aivojen kehitykseen.

Tupakointi lisää km-riskiä, vauvasi ei kasva niin hyvin kuin ilman tupakkaa.

Vauvasi kärsii vieroitusoireista syntymänsä jälkeen.

Hän hörppii nikotiinipitoista lapsivettä sisuksiinsa kun harjoitellee hengittämistä siellä lapsivedessä lilluessaan.

Hänen siittiötuotantonsa kärsii jos hän on poikavauva, voi olla syy lapsettomuuteen sitten aikuisena.

Koulumenestys voi olla heikompaa, lisää riskiä mm ylivilkkauteen.

Siinä muutama fakta joille latistat viattoman vauvasi.

Vierailija
4/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitten lapsen synnyttyä hankit sille nikotiinilaastareita, koska muuten tulee kärsimään nikkiksistä. Hän kun ei voi valita lopettavansa, niin kuin sinä voisit. Siis jos välittäisit. Mutta olet jo antanut periksi.

Vierailija
5/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kuulin, että tuttavan vauva kuoli kohtuun, kun istukka oli kalkkeutunut täysin. Hirvittävää =(

Vierailija
6/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilisin hypnoosihoitoa.

Vierailija
7/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mielikuvat ns. spurgusta, jos puhutaan raskaana olevan tupakoinnista. Sorry.

Vierailija
8/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätkytkuolemaan :((

Vierailija
9/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaa kovemmin tupakoinnin vähentämisen kanssa! Pystyt siihen kyllä!

Kokeile positiivista asennetta, kehu itseäsi jokaisesta polttamatta jättämästäsi röökistä sen sijaan, että ruoskisit jokaisesta polttamastasi.

Toivottavasti huomaat kohta polttavasi vain sen 5 tupakkaa päivässä, ja kohta vain 4, ja kohta vain 3.

Tsemppiä!

Vierailija
10/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen vain suunnatonta surua ja sääliä sekä sinua että tulevaa (toivottavasti syntyy elävänä) lastasi kohtaan. Sulla ei tule olemaan helppoa, jos lapsi on tupakointisi takia sairas jo syntyessään. Ja lapsella tulee olemaan kaikkein kurjinta.

Vierailija
11/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäile yhtään etteikö sinusta voisi tulla hyvä äiti...tiedän parikin äitiä jotka ovat tupakoineet odotusaikana, mutta lopettivat imetysaikana....

mutta joo, en ymmärrä että miten se on NIIN vaikeaa lopettaa kun on siihen hyvä syy, puhdas ihmisen alku siellä kasvamassa...ei sitä halua millään myrkyillä "saastuttaa" jos suinkin mahdollista. itse en ole ikinä polttanutkaan, joten vaikea sanoa.

Vierailija
12/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkukaa ja solvatkaa minkä keksitte. Olen rv 26 ja poltan noin 5-10 tupakkaa päivässä parit ekat kuukaudet sain vähennettyä alle viiteen mutta nyt olen taas repsahtanut useampaan. En ymmärrä miten saisin lopetettua kokonaan mikään ei auta ja joka ikinen kerta kun poltan tupakan tekisi mieli alkaa itkemään koska olen niin helvetin huono ihminen ja äiti. Tämä raskaus on erittäin toivottu ja odotan kovasti vauvan syntymää mutta tämän helvetin tupakoinnin takia alan tulla siihen tulokseen ettei minusta edes ole äidiksi.

voi olla tuollaisia ihmisiä? Olet halveksuttava.

Vierailija
14/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

eli siis kiitokset kaikille haukkujille ja faktojen latelijoille.

Neuvolassa/lääkärillä ovat vain voivotelleet asiaa ja käskeneet kokeilla nikotiinipurkkaa muuten eivät ole osanneet auttaa..sanoneet vaan että itsestä se on lähdettävä.

En ole kokeillut muita keinoja kuin tuota purkkaa mutta nyt aloin katsella josko tällä seudulla olisi mahdollista päästä tuollaiseen hypnoosihoitoon.

Asiahan on niin etten itsekkään ymmärrä miten se lopettaminen voi olla niin vaikeaa vaikka masussa kasvaa pieni ihmisen alku joka on erittäin odotettu/rakastettu/haluttu joten en ihmettele ettei joku muukaan voi ymmärtää..

Asia on nyt vain niin että tupakka on ollut minulle jo yli kymmenen vuoden ajan vähän niinkuin masennus/mielenterveyslääke. Se saa oloni rentoutumaan ja rauhottumaan kun stressaan tai paniikki meinaa iskeä eli periaatteessa kun haukun itseäni tupakoinnista ja saan oloni tuntumaan ahdistuneelta ja paniikinomaiselta saan olon menemään tupakalla vähäksi aikaa pois. Nyt kun olen raskaana tuntuu että stressaamista ja panikointi on kahta kauheammin eikä ainoastaan tupakanpoltosta johtuvaa ja nyt olen siis jossain helvetinmoisessa oravanpyörässä tämän asian kanssa.

Minun pitäisi kai löytää jokin korvike joka toimisi kuin tupakka mutta sellaista en ole vielä löytänyt..

Ikinä en polttaisi tupakkaa oman vauvan lähellä kun en polta muidenkaan lasten lähellä tai edes niin että näkisivät..miksi en nyt sitten kykene toimimaan niin vaikka tällä hetkellä vaarannan vauvani hengen vielä pahemmin..

Vierailija
15/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin noita tismalleen samoja tunteita itse odotusaikanani. Poltin myös sen n. 5 tupakkaa päivässä. Sain vähennettyä polttamistani reilusti, mutta en onnistunut lopettamaan. Joka aamun päätin, tänään en enää polta. Kuitenkin aina repsahdin. Neuvolasta eivät auttaneet, sanoivat vain, että ei se mitään jos et enempää polta !?!

Jokaisen tupakan jälkeen ruoskin itseäni ja syyllisyys oli todella kuluttavaa. Se lopettaminen ei vaan ole niin helppoa kaikille.

Tsemppiä sulle, toivottavasti keksit jonkun keinon päästä eroon tupakasta. Lapseni syntyi onneksi täysiaikaisena ja terveenä ja on sitä edelleen. Onneksi. Edelleen tuntuu pahalta kun ajattelen että mitä olisi voinut käydä.

Ja juu, poltan edelleen, mutta en lapseni läsnäollessa.

Tiedän myös, että muiden haukut ei oloa paranna, tiedät varmasti nuo asiat itsekin etkä "ilkeyttäsi" ota niitä riskejä joita tupakointiin liittyy. Toivottavasti saat jostain kannustusta ja tukea lopettamiseen loanheiton ja piikittelyn sijasta.

Vierailija
16/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin noita tismalleen samoja tunteita itse odotusaikanani. Poltin myös sen n. 5 tupakkaa päivässä. Sain vähennettyä polttamistani reilusti, mutta en onnistunut lopettamaan. Joka aamun päätin, tänään en enää polta. Kuitenkin aina repsahdin. Neuvolasta eivät auttaneet, sanoivat vain, että ei se mitään jos et enempää polta !?!

Jokaisen tupakan jälkeen ruoskin itseäni ja syyllisyys oli todella kuluttavaa. Se lopettaminen ei vaan ole niin helppoa kaikille.

Tsemppiä sulle, toivottavasti keksit jonkun keinon päästä eroon tupakasta. Lapseni syntyi onneksi täysiaikaisena ja terveenä ja on sitä edelleen. Onneksi. Edelleen tuntuu pahalta kun ajattelen että mitä olisi voinut käydä.

Ja juu, poltan edelleen, mutta en lapseni läsnäollessa.

Tiedän myös, että muiden haukut ei oloa paranna, tiedät varmasti nuo asiat itsekin etkä "ilkeyttäsi" ota niitä riskejä joita tupakointiin liittyy. Toivottavasti saat jostain kannustusta ja tukea lopettamiseen loanheiton ja piikittelyn sijasta.

tein tämän aloituksen juuri saadakseni haukkuja ja kuvittelin että se rohkaisisi minua lopettamisessa mutta todellisuudessa oloni vain paheni ja tupakkaa alkoi tehdä mieli kahta kauheemmin.

Sinun viestistäsi sain todellista tsemppiä ja voimaa vastustaa tupakanhimoa kun huomasin etten ole ainut ihminen joka kamppailee/on kamppaillut saman asian kanssa.

ap

Vierailija
17/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälikää minua, olen raskaana ja tupakoin, olen riippuvuuden uhri!

Vierailija
18/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakat ainakin niin kevyisiin kuin mahdollista. Se ei tee tupakoinnista lapsellesi vaaratonta, mutta ehkä kuitenkin on askel parempaan. Vähentää ehkä myös nikkistäsi pehmeämmin.

Kun itse pyristelin irti, yritin aina tupakanhimon iskiessä keksiä itselleni muuta tekemistä jotta unohdin ajatuksen. Lähde vaikka lenkille äläkä ota tupakkaa tai rahaa mukaan. Silloin saat ehkä hypättyä ainakin yhden tupakan yli.

Ja anna itsellesi palkintoja. Kun himo iskee, päätä, että saat polttaa, jos odotat vielä tunnin. Viikon päästä pystyt ehkä jo odottamaan kaksi tuntia. Jne. Hetken kuluttua saat sallia itsellesi enää yhden iltatupakan ja jonkin ajan päästä et tarvitse sitäkään.

Ja keksi itsellesi uusi terapiamuoto. Joku muu toiminto varmasti piristää ja rauhoittaa enemmän. Sinun tehtäväsi on vain löytää se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi