Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa 4kk:lle iltasella muutakin kuin maitoa?

Vierailija
23.01.2011 |

Ei suostu iltatankkailemaan rinnalla, mutta yön sitten herättääkin VÄHÄN VÄLIÄ ja on tissillä kiinni. Olen aivan silmät ristissä. Lähinnä pitää mua huvituttina, mutta kyllähän se syökin. Säikähtelen yöllä että olenko vetänyt peitteen vauvan kasvoille tms kun alan olla niin väsynyt, omassa kopassa se parahtelee itkuun puolen tunnin välein ja haluaa kainaloon rinnalle. Nyt olen alkanut maistattamaan kiinteitä, lounaalla. Voisinko alkaa antaa jotain myös iltasella? Auttaisiko nukkumisessa? Mitä voisin antaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuon ikäsen kanssa nyt välillä on vaan hakemista(syömiset,nukkumiset jne.)

Vierailija
2/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää olemassa sellaista kuin peruna-porkkanavelli? Eli kymmenisen vuotta sitten syötin sitä iltaisin vauvalle (kun ei noin pienelle vielä viljatuotteita), sai tosiaan ihan korvikehyllystä ja vellituttipullo käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei siedä lehmänmaitoa (tulee valtavat itkut jos itke käytän maitotuotteita) joten noita vellejä en uskalla ajatellakaan:(

Vierailija
4/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan vauvalle antaa ihan vaikka maissi- tai bataattisosetta iltaisin? Ja minkä verran?

Vierailija
5/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja olen jonkin aikaa antanut maissivelliä tai riisivelliä, niitä kaupan valmistetroissa olevia olen laimentanut vähän tuttelilla.

Jos ei vauva kestä maitoa, niin voit ostaa sitä riisipuurojauhetta ja tehdä siitä vellin veteen. Teen riisivellin pääasiassa siitä ja hyvää on. Meillä poika tankkasi illalla tuttelia tissimaidon lisäksi hirvittävät määrät yötä vasten ja sitten oksensi, joten piti siirtyä vähän sakeampaan. Tosin käytän tuttelissakin sellaista sakeutusjauhetta, muuten tahtoo nousta ruoka ylös melko pian.

Toivotaan että onnistutte :)

Vierailija
6/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käsittääkseni noita riisi/maissi yms. puuroja ja vellejä saisi alkaa antaa vasta 5kk iässä? Kun meillä tällainen herkkävatsainen vauva niin liekö vielä uskaltaa?

Vierailija
7/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiavauvat ovat usein huonoja nukkumaan, pärähtelevät hereille ja nukkuvat lyhyitä pätkiä. Samaten hamuavat usein tissiä/tuttia/pulloa, mutta eivät kuitenkaan halua syödä, ja sama uudestaan. Mitä kiinteitä annat päivisin? Oletko itse rajannut ruokavaliostasi pois muuta kuin maitoa sisältävät tuotteet?

En ehkä kertomasi perusteella luottaisi siihen, että kiinteiden antaminen illalla auttaisi. Päinvastoin, saattaa tulla kahta kauheampia öitä... Meillä maitoallerginen vauva (6 kk), syö vain apteekin korviketta ja kiinteänä aloitettiin riisi, jolle vauva on kuin onkin allerginen. Eli pahoin pelkään että tämä vauva on allerginen monille asioille ja yöunukkuminen ei helpota vielä piiitkään aikaan.

Vierailija
8/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on saanut vasta päärynää, eikä ole tullut mitään muutoksia sen aloittamisen jälkeen. En usko että vauva välttämättä aivan maitoallerginen, on vaan vielä liian herkkä sille (kuten esikoisella aikaan). Nyt esikoinenkaan ei ole allerginen millekään, tokihan tämä saattaa olla erilainen mutta uskoisin että näin nytkin. Olen tarkka etten syö mausteisia ruokia tms. niistä aina tulee ilmavaivoja ja itkuja.

Vierailija
9/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä saa antaa jo neljäkuiselle.

Vierailija
10/10 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lisäruoan antaminen illalla on ratkaisu nukkumisongelmiinne mutta voithan tietysti kokeilla. Riisi- ja maissivelliä voi antaa jo nelikuiselle. Meidän vauvalla riisi oli allergioiden vuoksi ensimmäisiä kiinteitä ruoka-aineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi