Minkä ikäisenä lapsesi oppi tekemään kuperkeikan? (ev)
Kommentit (14)
Ei tullut mieleenkään opettaa sitä itse tai aiemmin. Ei kai tämä nyt taas ole niitä äitien kilpailunvälineitä. Kuvittelin oman lapseni oppineen varhain, koska lapsen serkku oppi 4-vuotiaana ja toinen serkku 3-vuotiaana. Kaveriperheen kaikki lapset ovat olleet 4-vuotiaita ja ovat olleet kyllä liikunnallisesti lahjakkaita. Tottakai sängyssä on helppo tehdä kuperkeikkoja tai trampalla. Itse kyllä lasten sen osaamiseksi vasta kun se sujuu kovemmalla alustalla.
Kai tämäkin on taas se, että oppii, jos opetetaanm, mutta luonnostaan sen oppii sitten 3-4-vuotiaana.
Juurikin toissaviikolla tämän tärkeän taidon neidille opetin :)
Siis tuli vaan sillon mieleen, ettei olla ikinä harjoiteltu kuperkeikkaa, eikä ole yrittänyt edes itse tehdä :)
vissiin jotain 3v
Keskimmäinen 4v
ja nuorin 1,5v (isommat opetti)
alle 2-vuotiaina, tarkemmin en muista. Nelonen taisi olla 1v6kk.
olla 1,5-vuotias, käytiin vauva- ja perhejumpissa sieltä varmaan hoksas, että vois kokeilla ja osasi heti.
Meidän keskimmäisellä on motoriikkaongelmaa, ehkä siksi oppi aika myöhään, vaikka oli sisko opettamassa. (Tasapainoelimen häiriö) Oppi kyllä hyppäämään tasajalkaakin vasta 4-vuotiaana (nuorin pomppii jo täyttä päätä, ikää reilu 1,5v)
Tosi nuorina siis. Esikoinen teki ihan kunnolla suoraan kuperkeikan ilman apua, kuopuksen kuperkeikka sai täydet tyylipisteet vasta n. 1v 8kk iässä.
JA kuka sitä 4-v oppinutta mollasi, ihan normaalia on, että opitaan myöhemmin. Esim. lasten serkku ei vielä 5-vuotiaanakaan osaa tehdä kuperkeikkaan yhtä tyylipuhtaasti kun meidän lapset alle 2-v. Ko. temppu vaatii motoristen taitojen lisäksi roheutta, kuka vaan yli 40-v tietää ;). Ja jos epäiee, niin sopii kokeilla...
tosin meillä se ei ole kuperkeikka vaan "superkeikka" :)
Meillä taapero oppi tekemään kuperkeikan 1v 5kk ikäisenä (ihan itse hoksasi taidon, ilman avustusta). Nyt kaksi kuukautta myöhemmin hän heittelee niitä monta kertaa päivässä (ja odottaa aplodeja perään) <3
kaikki 3-vuotiaat osaavat sen kun ollaan harjoiteltu sitä.