Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jonkun mielestä oksitosiini

Vierailija
22.01.2011 |

synnytyksen KÄYNNISTYS?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin synnytys käynnistettiin oksitosiinitipalla...

Vierailija
2/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin minulle sopimaton aine, joka saa vain älytöntä tehotonta hakkaamista aikaiseksi. En anna laittaa. Cytoteceilla on käynnistetty ja kalvot puhkaisemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin synnytys käynnistettiin oksitosiinitipalla...

Kalvot puhkaistiin sitten vasta vähän ennen ponnistusvaihetta.

Vierailija
4/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen KÄYNNISTYS?

kuopusta synnyttäessäni minulle sanottiin, että aiemmat synnytyksetkin oli käynnistettyjä.olin ihan ihmeissäni ja kätilö sanoi,että käynnistettiin oksitosiinila.ja niin niissä papereissakin lukee.

Vierailija
5/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oksitosiinilla voimistettu supistuksia muutamassa synnytyksessä, mutta vain kerran olen ollut käynnistyksessä, saanut pilleriä alapäähän.

Jännä että oksitosiinin laittoa pidetään käynnistyksenä. Meillä sairaalassa ainoastaan salissa laitetaan tippaa ja sinne pääsee vasta kun synnytys on käynnissä.

Ap

Vierailija
6/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. käynnistys: kalvot puhkaistiin ja laitettiin oksitosiinitippa.

2. käynnistys: Kalvot puhkaistiin ja ponnistusvaiheeseen laitettiin oksitosiinitippa.

Mutta nuo molemmat jutut on tehty myös ei käynnistetyssä synnytyksessäni, joten se lienee ihan tapauskohtausta... Mulla on ollut 3 ja 4 cm auki kohdunsuu(ja kaula hävinnyt), kun on käynnistys aloitettu, että ei siinä mitään tabletteja ois enää tarvittukaan kohdunsuulle :)

Vierailija
7/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sunnuntaina synnytys käynnistettiin oksitosiinilla, kun ei niitä supistuksia ollut kahteen vuorokauteen tullut. Kohdunsuu oli auki 3 cm tässä vaiheessa. Papereissa lukee, että synnytys on käynnistetty oksitosiinilla.

Vierailija
8/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla todella aikaisilla viikoilla ja silloin kohdunsuun tilanne oli täysin epäkypsä ja suulle laitettiin cytoteciä parin päivän ajan. Tippaa en saanut.

Kolmannesta otettiin sairaalaan viikon 40 korvilla, sillä havaittiin istukan kanssa olevan ongelmia. Koska en ollut ensisynnyttäjä ja kohdunsuu oli 2cm auki ja muutenkin kypsä, venyteltiin kohdunsuuta hieman ja laitettiin tippa. Vauva syntyi kahden tunnin kuluttua, vaikkei synnytys sitä ennen ollutkaan käynnissä. Nimenomaan synnytys käynnistettiin, mitään ei ollut käynnissä kun sairaalaan menin ja vauvakin syntyi täysin epäsäännöllisillä supistuksilla.

Vierailija
9/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vietiin saliin, vaikka synnytys ei ollut käynnissä. Oli todettu hepatoosi ja laitettiin oksitosiinitippaan, jotta synntys käynnistyisi. Vasta hiukan ennen ponnistusvaihetta puhkaistiin kalvot... Joten minulla ainakin juuri oksitosiinilla KÄYNNISTETTIIN synnytys.

Vierailija
10/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

cytotecillä.Kolmena (pe,la ja ma) päivänä sitä sain ja supistukset sai kyllä aikaan ja erittäin kovat sellaiset.

Mutta kun synnytys ei lähtenyt käyntiin niin lopulta ke (su ja ti oli lepopäiviä) vietiin saliin ja laitettiin oksitosiinitippa ja siitä parin tunnin päästä puhkaistiin kalvot. Siitäpä se synnytys sitten vihdoin lähti käyntiin.

Eli synnytys ei ollut käynnissä vieläsaliin mennessä.

Vierailija
11/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oksitosiinilla voimistettu supistuksia muutamassa synnytyksessä, mutta vain kerran olen ollut käynnistyksessä, saanut pilleriä alapäähän.

Jännä että oksitosiinin laittoa pidetään käynnistyksenä. Meillä sairaalassa ainoastaan salissa laitetaan tippaa ja sinne pääsee vasta kun synnytys on käynnissä.

Ap

osastolla ensin muutaman kerran jollain rakeilla (?). Kun ei käynnistynyt, niin sitten minut vietiin yhtenä päivänä synnytyssaliin ja laitettiin oksitosiinitippa. No ei se käynnistynyt silläkään, leikata piti sitä seuraavana päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi