Voiko introvertti hiljainen tyyppi olla hyvä sairaanhoitaja?
Kommentit (8)
Tuskin paras sijoittumispaikka joku esim kuntoutusosasto jossa pitää kovasti kannustaa ja tukea potilaita. Mutta leikkuri, keskoset jne niin miksei.
jos on ujo eikä oikein osaa olla ihmisten kanssa.
ei temperamentilla ole mitään tekemistä ammattitaidon kanssa.
potilaana ollessa olen kokenut rauhalliset ja hiljaisemmat, kuuntelevat hoitajat turvalliseksi ja rauhoittavaksi. Kovin räväkkä ja kovaääninen hoitaja on jotenkin tehnyt levottomaksi ja tuntunut, etten ehdi missään välissä itse puhua. Mutta ei nekään huonoja ole olleet. Hyvä on, jos hoitajina on erilaisia tyyppejä, empaattisuutta toki tulee olla kaikilla.
Ammatti-identiteetti (rooli) on jotain muuta kuin ihmisen oma temperamentti/luonne. Terv. 'sosiaalinen' opettaja, joka töistä poistuttuaan nauttii yksinäisyydestä ja hiljaisuudesta. Sana sosiaalinen lainausmerkeissä siksi, että se kuuluu työhön. Yksityiselämässäni en ole lainkaan seurallinen/sosiaalinen/puhelias.
Voi olla. Mutta koulussa on paljon esitelmiä jne ryhmä juttuja missä ujous voi hankaloittaa. Samoin harjoittelusta voi saada huonot arvostelut jos kovin ujo. Ujo ja introvertti on muuten ihan eri asioita, kumpi olet? Itse introvertti lähihoitaja. Jatkuva sosiaalisuus töissä väsyttää kovin. Vapaat vietänkin useimmiten vain perheeni kesken tai yksin.
enemmän kuin räpätäti/setä.