Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantaita Kesäkertut!

21.10.2005 |

En jaksanut enää eilen illalla koneelle, mutta tässäpä ultrakuulumiset.

Pieni siellä oli ja sydä sykki : ) Pää-perämittä oli reilu 8 mm.

Vastasi viikkoja 6+3, mutta nyt olisi kuitenki menossa 7+4, ja lasketuksi ajaksi lääkäri kirjoitti 5.6.

Nyt en ehdi enempiä kirjoitella, mutta kuulumisiin, ja hauskaa viikonlopun odotusta!

sokuri 7+4

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus iskee taas päälle (kiva kiva paniikkihäiriö)

Gaalapuku pitäisi saada tänään valmiiksi.. huokaus.. hame tekemättä ja hihat istuttamatta.....

Ja aamulla herätessä oli kielikipeä, samoin kuin olisi juonut jotain kuumaa ja polttanut sen. Ei tajua ja tuollainen omituinen olo vain lisää taas villiämielikuvitusta, mietin jo uskaltaako sitä mihinkään gaalaan lähteä pois kotoa jos tuo kielikipu äityykin jotenkin ihan mahdottomaksi?

Mä siten voin ällöä näitä paniikkihepuleita .. pläh.

Tänään sitten aloitin virallisesti mun wc-pöntön halailun. plääh sekin..

Ei vaan nyt ajan vanhimmat kersat kouluun. ja yhden taksvärkkipäivää viettämään eli töihin entiseen päiväkotiinsa :)

Vierailija
2/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään, kp32/28, vielä uusintatestin, siis acon10. Nyt sain siihen kaksi viivaa. Enää ei siis voi puhua haamusta. Nyt saa olla kyllä tuo testailu. Yritän selvitä kolmen viikon päähän ultraan. Sittenhän tuon kuulee, mitä siellä masussani on. Toivottavasti vauva ja vieläpä elävä!!!

Pinon aloittajalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!!

neronja rv4+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata ja niin syssistä ettei todellsiat. Mielikin mene ihan apekais kelin myötä :/

SOKURI, ihania ultrauutisia, hyvä hyvä =)))) Itselläni sitte n 3 vkon päästä sama edessä. *ei malta odottaa*

NERONJA, mäkin ajattelin huomen aamulla testata mun viimeisen testin. Mä kun tein kans aconeilla ne ekat ja nyt siis laatikossa viel polttelee apteekin oma, ja kun 3 edellisestä raskaudesta olen aina kp 35 (vasta) testannut (nyt siis vanhempana olen alkanut hätiköimään) ja ajattelin sen kunniaksi kans itselleni henkistä varmistusta huomenna lisätä ;D Eli pitkän selostuksen tarkoituksena oli sanoa yksinkertaisesti että täällä yksi höppänä myöskin ;)

Tsemppiä ja voimia paniikkihäiriöstä kärsivälle (jo ehdin nikin taas unohtaa, anteeksi). Mullakin tänä aamuna iski pieni epäilys masuasukista -> liekö siellä ketään on ja elävänä. JA inhottavaa tosiaan kun sitte ajatus valtaa mielen eikä saa sitä kunnolla karistetuksi pois :/

Mutta nyt aamupalalle viimein. Tänään olis sadonkorjuu juhlat puistossa ja grillausta, mutta epäilyttää tuo sade, liekö grilli edes kuuman pysyy ;/

Mukavaa alkavaa vkonloppua kaikille !!!!

Vierailija
4/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pelästyin aamulla veristä vuotoa ja tuulimunan ja kemiallisen raskauden jälkeen olin ihan maassa että kesken taas menee...

Mutta jee! Terveyskeskuksesta lähete äitipolille jossa ultrattiin ja kaikki oikeassa paikassa ja sykekin löytyi!! Jipii! Laskivat että viikkoja pitäis olla seitsemän mutta mulla niin pitkä kierto että viikkoja vasta kuusi ja sikiö vastasi ihan tätä kuutta viikkoa!

Lääkäri sanoi muuten neuvoksi, että pitää ottaa rauhallisesti, ei tehdä raskaita töitä ja yhdyntää välttää.

Nyt vaan peukut pystyyn kaikille meille!

Vierailija
5/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukavia ultrakuulumisia! :) Aina kun noita lukee niin mieli tekisi heti varata itsekin aika tuohon alkuraskauden ultraan. Kaupungin tarjoamaan ultraan on kuitenkin aika varattuna (14.11., jolloin rv10+4) joten jos sinne asti jaksaisi ' sinnitellä' . :) Sen jälkeen kun ajateltiin joka tapauksessa käydä yksityisellä np-ultrassa sekä todennäköisesti myös rakenneultrassa.

Ilma tekee kyllä mielen tosi apeaksi. :( Täällä on tullut vettä taivaan täydeltä koko aamun. Muksutkin ovat katselleet ikkunasta ja huokailleet että ei vieläkään lunta... Lumi kyllä piristäisi kummasti. :)

Pienokainen 7+1

Vierailija
6/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun nopeaa joutuu kirjoittaa 2 sormitekniikalla ;DD

Vierailija
7/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla syysloma, ja johan ne on taas kerennyt tekee vaikka vallan mitä kaksistaan kun minä olen vaan haaveillut tätä vauva hommaani. On mm. lukulamppuun sulatettu steariiniä (siis kuumalla lampulla, pojalla kun on tota mielikuvitusta), sitoa kuntopyörän rautalangalla ympäriinsä ja sen sellaista, iski jo paniikki että vielä kolmas tähän niin á vot! ;) Niin ja poika on jo 7v. (normaalia?). " Onneksi " täällä pyörivän kiinalaisen kalenterin mukaan nyt olisi tulossa tyttö meille...piti muuten paikkansa se kalenteri esikoisen ja kakkosen kanssa =0.

tein siis aamulla toisen plussatestin Apteekin omalla, ihan selkeä viiva siihen tuli, jees!! Ihanaa. Etenkin mies on tästä erityisen innostunut ja sekös mieltä lämmittää. Eilenkin kantoi kauppa kasseja, teki ruoan valmiiksi kun tulin töistä, ja lähettelee tekstareita töistä että miten voin...en muista että se olis näin huomaavainen ollut aiempien raskuksien kanssa :P .

Mies haluaisi jo kuuluttaa tästä kaikille, outoa sinänsä, kun muistan miten se oli yrityksen kanssa välillä aika nihkee ja toisinaan tuntui että jopa pihtas ettei vaan tärppäis, etenkin kolmannen kierron kanssa oli näin. Mutta nyt siis vaikuttaa tosi onnelliselta!

Hirvittää mitä nuo vanhukset sanoo kun kerrotaan, mahtavatko pitää jo vanhana meitä, kun ne on saaneet meidät ihan junnuina, eikä kait siihen aikaan mitkään 34v. enää lapsia tehneet, hih. Tosin on anoppi ainakin joskus väläytellyt sitä iltatähden mahdollisuutta...

Taitaa olla aika mennä katsomaan noita lapsukaisia ennen kuin on koko talo paketoitu rautalankaan (mistöhön ne edes löysi sitä...).

t. mariadee

Vierailija
8/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vaan valituslinjalla, mutta kun minun ainoa kuuluminen on tämä mahdoton pahoinvointi. Tämän piti olla jatko-opiskeluviikko, mutta puolinaiseksi jäi, kun en pystynyt tänäänkään menemään. Vessanpytyn kanssa ollaan kavereita...

Kun pojasta oli jo hirveä oksetus, niin onkohan tämä nyt tyttö kun on vielä pahempi? Vai onko vain toivetta, olisi niin kiva jos olisi kummatkin...

Äitimiia, viikkoja nyt 7+6.

Vierailija
9/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi tytärtä lähtivät riemukkaina päiväkotiin: " Jee, lätäköitä!" " Ihanaa, mylsky!" On ollut niin mahdottoman kaunis syksy, ettei toi sade minuakaan häiritse.

Keskiviikkona ultrattiin pieni sydän, senttinen toukka. Kaikki oli hyvin ja laskettu aika saatiin kesäkuun 2. päivään. Hauskaa!

Rasvatonta maustamatonta A-jugurttia ja purkkiananasta saa alas, kaikki muu yököttää. Tulee hyvä laihdutuskuuri alkuraskauteen! Onneksi ovat lohduttaneet aiemmissa raskauksissa, että kyllä se alkio/sikiö omansa ottaa, ettei se " nälkää näe" vaikka äiti vähän vähillä elääkin.

Vielä kun saisi noita töitä tehdyksi, huono omatunto työaikana täällä vaan keskustella... Onneksi on oma huone.

Vierailija
10/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elähän nyt hulluja höpise ;D Mä olen 35v ja kolmas myöskin tulossa, enkä mä ainakaan ole vanha vielä ;DDDDD *uskothan*

Munkin vanhemmat on olleet 20 kun ekan sai 28 kun vikan tekivät, mutta ajat ovat muuttunee. Mä olin 28 v ku tein ekan ja ihan pienimmässä sopukassa haaveilen siitä neljännestäkin hieman =))

Mutta sen aika on ehkä ja jos kun nyt ensin tämä kauan kaivattu kolmas tulee ja olaan siihentutustuttu ja elelty ensin elämää hänen kanssaan eteenpäin :)

Meilläkin muuten syysloma esikoisella -> tyttö ja 7v. Minkä ikäinen sun toinen on, poika oli 7v ja ?

Vierailija
11/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

täälä sitä keikutaan, jännä kun eri laskurit antaa eri aikoja LA:lle ja sille monesko viikko on menossa.. viimeset menkat oli 13.9 joten 5:s tai 6:s tässä ny on menossa jo =)

Olo on jännä, ei hirveesti pahaa oloa, hiukka etoo erilaiset hajut kuten homejuustot ja sellaset... Ei pahoinvointiakaan o ollu erityisesti. Päänsärkyä ja " kuplintaa" mahassa..

Mukavaa että täälä on meitä kesäkuisia enemmänkin =D

Mulla siis keskimäärin 18.6 LA ja esikoista ootellaan avomiehen kansa.. kotona myös kaks koiraa joista toinen odottelee juoksuja jotta voitaisiin pennuttaa ;D eli vauva-juttuja silläkin taholla =D

Vierailija
12/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kiireinen päivä, mutta siitä selvittiin kunnialla. Pojan 5kk neuvola oli aamupäivällä ja poika sai rokotuksen. Kaikki oli hyvin. Keskusteltiin pitkään, oli terkkarilla vielä tavallistakin enemmän aikaa... Iltapäivällä oli sitten alkuraskauden ultra ykstyisellä. Siellä selvisi, että kyllä tuolla masussa todella on joku... ;) Sydän sykki pikkumöykyllä... Kokoa oli huikeat 12-13ml ja viikot on sen mukaan 7+5 tänään. Kalenterin mukaan ois tasan 8. No, niskapoimu-ultrassa selviää tarkemmin. La siis ajoittuu kesäkuun alkupäiviin. Oli helpottavaa nähdä, että kyllä meille taitaa olla joku tulossa kesällä... ;) Mies toivoo kovasti tyttöä... Mutta vielä pitäisi malttaa muutama viikko pitää suunsa kiinni niin ettei suuremmin tulokkaasta huutelisi...

Ultrasta porhalsimme veljeni tyttären (kummityttö) synttäreille ja sieltä vielä miehen siskon perheen luona käymään. Ihme kyllä, pystyin synttäreillä hillitsemään itseni ankä edes voinut pahoin. Nyt on taas mennyt 2pv oksentamatta... Paha olo kyllä on ollut. Tänään sitten kerroin veljeni perheelle tulokkaastamme. Hän taisi olla kovin yllättynyt, kun ei saanut oikein sanaa suustaan. Totesikin kyllä olevansa yllättynyt. Kyseli, aionko kertoa vanhemmillemme. Se on harkinnan alla. Äiti on niin kova hössöttämään (Ulla Taalasmaan ja Hyacint Bukee-miten-se-kirjoitetaan sekoitus...), ettei sitä ehkä kestä heti alkuvaiheessa...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Charlotte ja poika 5kk sekä rv 7+5???

Vierailija
13/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän jaksaa mukaan etes harvakseltaan.

Vkoja on 7+1, mutta oon jo kuukauden oksentanu aivan hervottomana. Kolmelta edelliseltä oksentelin havoin, joskus yökin. Piti jäähä töistäki pois, kun en mitään saanu tehtyä. Tämä vko on menny oksentaessa siis. Että vali vali! :)

Yhtenä aamuna täällä pohjosessa oli jo pakkasta ja silloin jaksoin siivoilla pihaa ja olla ulkona. Lisää pakkasta siis kaivataan!

Onko kellään hyviä vinkkejä pahoinvoinnin taltuttamiseen?

Edellisissä raskauksissa tepsi mynthonit ja turkinpippirit kera suolalihan ja -kurkkujen, mutta nyt en voi kuvitellakaan niitäkään.

Mies veikkailee tytöksi, kun on niin erilainen ootus kuin kolmelta pojalta. Oishan se ihana saaha tyttö vihdoin, mutta monesti pelottaa, jääkö vauvalle mitään mistä kasvaa, kun kaikki ruoka päätyy vessanpöntöstä alas...

Onko muilla kesäkertuilla turvotusta jo nyt? Mulla on kädet ja jalat ja kaikki aivan " pöhöttyny" . Mikä tässä on vikana?

Ihana, kun on tällänen paikka, missä jutella! Mulla ei oo täällä odottaja-kavereita ja suvulle en oo vielä uskaltanu kertoa. Tsemppaillampa yhessä! :)

Vierailija
14/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, pitääkö laittaa monta viestiä peräkkäin, kun ois kommentoitavaa useampaankin viestiin, mut liekö hatarassa päässä pysyy noin nimimerkit... Ehkä en sen enempää yksilöi, kelle vastaan, kun muisti on huono...

7v pojan on aivan normaalia tehdä pellepeloton-keksintöjä (steariinia lamppuun jne.)... Ainakin meillä... Olen katsellut aina ohi ajaessani erään naapurin pihaa, ja sielläkin on vaikka minkälaisia viritelmiä, auton perään kyhättyä kärryä yms. Eli siis vanhemmallakin iällä pojat ovat poikia... Meilläkin esim. pikkusiskosta tehtiin kerran keinuun lentokone, kiinnittämällä yksinkertaisesti mun kangasmitallani lauta selkään ja keinun naruihin. Sitten huudettiin et " äiti tuu kattoon pikku lentokonetta" ... :-) Voipi koetella hermoja välillä nuo keksinnöt...

Pahoinvoinnista ja turvotuksesta... Kannattaa syödä lähes koko ajan vähän ettei verensokeri pääse laskemaan. Enkä suosittele turkinpippureita, salmiakkia tai kovin paljon suolaisia, jos turvotusta on. Salmiakki kuulemma nostaa verenpainetta aika herkästi. Mut kohtuu kaikessa. Keksisitkö jotain, mikä ei olis niin suolasta, mut maistuis kuitenkin. Pahoinvointi on kurjaa. Mulla ei vielä täs raskaudessa oo pahana, sellasta kuvotusta lievänä enemmän. Väsyneenä voimakkaampaa. Koita siis levätäkin ja nukkua. (Nukkuessa ei oo paha olo, se on ollu edellisissä raskauksissa se " autuas" olotila...)

Taitaa pilvinen sää vetää muillakin mieltä apeaksi... Mua on itkettäny tänään yhtäkkiä niin, että oon jo pelänny, et liekö menossa kesken kun niin surkeaksi meni olo... (että onko se estrogeenin määrä nyt vähenemässä - ikään kuin synnytyksen jälkeen). Edellisestä raskaudesta mulla on jo yli 2,5 v. Ei oikein meinaa enää muistaa, millaiselta tuntuu missäkin vaiheessa. Onko muilla ollut apeuskohtauksia? Ja hirmu paljon kaipais huomaavaisuutta ja huolenpitoa mieheltä... Joka ei kuitenkaan oikein kai ymmärrä, miltä odottavasta tuntuu... Jotenkin sellanen jännän epävarma olo... Kuulostaako skitsolta?

No, jotain iloista sanoakseni, tämä syksy on ollut tosi kaunis, ruskaa on vieläkin. Ainakin täällä lounaisessa Suomessa.

Nyt tosin sataa tihuttaa. Mut muksut touhuaa silti ulkona.

rv6+1

Vierailija
15/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä minäkin uskaltautua tänne Kesäkerttujen pinoon. Vielä on vaan hieman epäuskoinen olo tästä raskaudesta. Tämä kun lähti alulle heti ekasta kierrosta niin tuntuu hieman oudolta.

Laskettu aika ois 27.6. (pesun mukaan 25.6.) ja toivotaan että sieltä tulisi ihana pikkukakkonen veljeksi tai siskoksi 2-vuotiaalle tytölle.

Te ketkä olette käyneet yksityisellä ultrassa niin mitä se maksoi?? Itseäni kiinnostaisi mennä kun on ollut kivuliaita vatsakipuja, jotka on menneet ohi, mut silti, ja vielä pitäis kuukauden päästä lähteä matkalle, jossa olisi levollisempaa olla kun tietäisi onko masussa eloa. Täällä siis tällaista jatkuvaa pohdintaa; onko siellä vai eikö siellä ole. Onneksi en ole ainoa joka tuota pohtii, ja ehkä muutaman kuukauden päästä olo on jo rauhoittuneempi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

rv 5+jotain

Vierailija
16/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit homejuuston hajun etomisesta... Raskaana ei kannata syödä homejuustoa (et ehkä ole syönytkään) tai muita pitkään säilytettäviä tuorejuustoja tms. Itse tosin " mokasin" kans syömällä vielä muutama pv sitten fetajuustoa pakkauksesta joka oli ollut jo aika pitkään auki.Sit luin täällä keskusteluja ja tajusin, et ei kannattais. Mut ehkä listeria ei ihan näin alkuvaiheessa vielä herkästi iske? Eihän tässä vielä välttämättä edes tietäisi olevansa raskaana, jos olisi pitkä kierto tai olisi suoraan imetyksestä jäänyt raskaaksi... Mut luulen ettei siitä mitään tullut, kun ei tähän mennessä oo ainakaan mitään oireita tullut. Listeriahan ilmenee tietääkseni flu-like-diseasena. Eli flunssan kaltaisina oireina (kuumetta myös).

Vierailija
17/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt ajattelin muutaman ajatuksen tänne kirjoitella. Vasta tänään tosin tulin tälle odottajien palstalle, mutta olen mielenkiinnolla lueskellut teidän juttujanne. Ihan mukavaahan näistä tuntemuksistaan on täällä " jutella" .

Tosin tuntuu vähän hullulta, koska minulla ei oikeastaan ole mitään tuntemuksia.... Tietysti väsyttää ihan hulluna, mutta ellen tietäisi olevani raskaana, pistäisin tuon väsymyksen yöllisien heräilyjen piikkiin. Meillä kun on ennestään 3-vuotias poitsu, joka saattaa herätä yöllä viisikin (!!!) kertaa. Tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta, ja jotenkin olen jo niin tottunut siihen.

Minulla on jo menossa 9+1 viikko (la 1.6.06) , ja ensimmäinen neuvolakäynti on ensi viikolla. Jotenkin tuntuu, että tämä toinen odotus vain menee " tässä sivussa" , eikä oikeastaan vaikuta mihinkään.... Toki olemme aivan älyttömän onnessamme miehen kanssa, sillä yritimme raskaaksi tuloa jo kesäkuusta asti. Se tuntuu melko pitkältä ajalta, kun tuo esikoinen sai alkunsa heti, kun lopetin pillerien syönnin.

Luultavasti sitten, kun siihen ensimmäiseen ultraan menee ja siellä masussa näkyy (toivottavasti) elämää, niin tämän kaiken alkaa taas uskomaan todeksi. =))))

Mutta kiva kuulua teidän kesäkerttujen joukkoon ja lukea ajatuksianne! Oikein hyvää viikonloppua kaikille sateesta huolimatta!!!! =)))

Vierailija
18/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällisen clomien popsimisen jälkeen sitten vihdoin toissapäivänä plussasin. Oli kyllä melkoinen ylläri, ja positiivinen sellainen! Oli jo raskaammat hoidot suunnitteilla. Nyt siis menkkojen mukaan olisi kasassa viikkoja 5+0, todennäköisesti oikeasti on vielä vähemmän, koska kierto on pitkä kuin mikä.

Kiva että meitä on näin paljon, muiden kuulumisia on mukava tässä vatsaa kasvatellessa seurailla. : ) Itselläni oireina tähän mennessä ihan hillitön rintojen arkuus ja jatkuva nälkä, mutta kovin paljon ei sitten kerralla pysty syömään kun tulee paha olo. Tuttuja oireita edellisestä raskaudesta. Muuten vointi on mitä loistavin, tunnustaudun yhdeksi hörhöksi, jonka mielestä raskaana oleminen on maailman ihaninta!! Katsotaan nyt muuttuuko ääni kellossa kun oireet lisääntyvät...

Ei muuta kuin hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille kesävauvan odottajille!

Sherona, virallisesti 5+0.

Vierailija
19/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikku hiljaa aletaan uskomaan vasta raskauteen.

On se niin iso juttu, että ei oikeen tiiä miten päin olis :)

Miehellekkin on tieto jo saatu. Onnellinen kuullosti olevan, mutta vasta illalla saamme kunnolla jutella.

Jaksuja pahoinvoiville!!! Täällä alkaa nostaa myös outo yökkö-olo päätään. Kauhea nälkä koko ajan, mutta ruokahalua ei oikein ole. Tuoreet maistuu, mutta isot ateriat tekee jo pahaa. Vielä onneksi menee...

Voi Marieela: Kyllä nuista sun teksteistä tulee aina hyvälle tuulelle!!! : )

Kyllä kai tässä nyt OLLAAN RASKAANA! : DDDDD JEE!

Ja sä kans ja viel aika samois mennään!! : DDDD Päästään vertailee masuja keväällä : DDD Eipä taida pikku jouluis vielä mitään näkyä : )

Onkohan tuo muuten niin että kun varaan neuvolaan ekan ajan ni sieltä lähetetään joku tietoisku kotiin?? Tuntuu et tietoa tarttis ainakin ruokavalion suhteen. Ei mua nyt kamalasti mikään pelota, mutta mitä sitä nyt turhaan sitte syödä niitä kiellettyjä ruoka-aineita!!

Huomenna on sitte kai edessä anopille raskaudesta kertominen, kun se haluis antaa mulle b-hepatiitti rokotuksen. Eihän mulla oo muuta sanoa syyksi etten voi ottaa ku paljastaa raskaus.

Anoppi on onneksi aivan ihana ihminen ja varmasti iloinen viidennestä lapsenlapsestaan.

Nyt kiirehdin laittautumaan. Ihanaa kun toi masu-asukki tulee mun kans tuonne työmaalle. On kivempi olla töissä pienen salaisuuden kanssa.

Kivaa illanjatkoa kesämammat!!!!!

Soffu +nuppu rv 4+2

Vierailija
20/36 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikommentti noihin raskaustestien tekemisiin... Tuntuu että aika moni " polttaa rahaa" niihin aika paljonkin (?) tekemällä useamman haamuviivojen takia... :-) Oletteko tulleet ajatelleeksi, että aika yksinkertaista olisi marssia vain neuvolaan ja pyytää tekemään siellä, niin terkkari saa sit päättää keskenään (ehkä enemmän testejä tulkinneenakin) onko raskaana vai ei? Tai terveyskeskuksen laboratorio. Eikä maksa mitään. Itse olen tätä palvelua käyttänyt joitain kertoja, kun jotain oireita on jo ollut (rintojen arkuus, kuvotus, valkovuoto). Ja... vähän pakostakin nyt viimeksi, kun pienellä paikkakunnalla EN taatusti menee apteekkiin raskaustestiä ostamaan..kun ei halua koko kylän tietävän... :-)