Kohti viikonloppua MAALIS-vauvan odottajat!
Tähän aikaan yöllä taidan olla ensimmäinen ketjun aloittaja ;) Mieluummin kylläkin olisin kotona nukkumassa kuin töissä valvomassa...
Piiitnkään aikaan en ole ehtinyt kirjoitella, jonkun verran olen lukenut pinoja, mutta paljon on jäänyt huomaamattakin.
Eiliseen kyseluýyn vielä tänään vastaan, eli naimisissa ollaan toista vuotta, yhdessä sen sijaan jo 12 vuotta, eli teinirakkaus meilläkin ;) ja töissä olen nyt vuorostani, mies jäi kotiin esikoisen kanssa ja sitten pian taas vaihdetaan. Vakipaikalla ja hoitoalalla.
(.) = jo iso!!! Kysymys kuuluukin, ärsyttääkö ketään muuta kommentit " oletpa sinä jo iso" , " kuinkahan valtava sinusta vielä tuleekaan?" , " niin silloinko sinulla vasta on laskettu aika?" tai " taitaa tulla melkoinen vauva!" Mulla alkaa hermo menemään noihin kommentteihin! Miksei nykyään enää osata ihastella isoa vatsaa? Esikoisestakin muistan samanlaiset tunteet. vaikka olinkin kyllä silloin jo valtava!!!!! Sitä ottaa jotenkin niin itseensä nuo kommentit ja on niin herkkä, kun ne koskevat masua...
Viimeksi lääkäri totesi kohtuni olevan korkealla, ei siis lainkaan edes ala sieltä ihan alavatsalta.. Sanoi vain että laskeutuiko sinulla kohtu esikoisesta alas? Tämän kommentin jälkeen olen huomannut, että tunnustelenkin liikkeitä ihan eri kohdalta kuin esikoista, eli esikoinen oli " normaalilla" korkeudella.. Samoin ilmeisesti istukka on etupuolella nyt (viimeksi takaseinässä), niin liikkeet ovat aikalailla hukassa... Selviä potkuja vielä odottelen. Epämääräistä liikehdintää kyllä on ollut jo viikkoja. Etupuolellahan istukka vaimentaa liikkeiden tuntemusta. Muilla kohtu korkealla tai etuseinämässä istukka?
Viikonloppuna meillä juhlitaan ESIKOISEN 2-VUOTIS SYNTTÄREITÄ!! :)
MUKAVAA VIIKONLOPUN ALKUA KAIKILLE!!!
2become1 ja wilpuri 18 rv
Kommentit (24)
johdosta. Ja vielä TUTANNALLE haluaisin kommentoida että olen itse ihmetellyt samaa noista vauvaoppaista kuinka eri mittoja ja painiarviota onkaan samoja viikkoja ajatellen..Jostain kun olen kuullut että olisko se nyt viikkoon 20 asti kaikki vauvat kasvaa samoilla mitoilla kunnes sitten alkaa jokaisen yksilöllinen kehitys.
Eli tätä sairaslomaa viettelen ja selkä edelleen pipi. Nyt tullu mukaan tänään myös iskias, johon ei auta sitten mikään tai ei ainakaan makoilu.
Viimeyönä sitten heräilin vähän väliä kun yritin liikkua niin sattui niin vietävästi häpyluuhun! Onhan se aiemminkin vihotellu mutta ei näin kovasti ja ei tosiaan isoa liikettä tarvinnu tehä kun sattui. Onkohan tuossa makuulla olemisessa joku sellanen mikä tekee häpyluun kipeeks?!
Kun soitin tänään pomolle että vielä ens viikon oon saikulla niin heti kyllä varmisti sen että oonko vaan perjantaihin asti vai koko viikon loppuun! Meinas varmaan mulle heti viikonlopuks töitä!! Törkeetä mun mielestä! En sitä sano että raskaana olo olis sairaus mutta voishan sitä nyt pikkasen jo huomioida tällästä selkävaivasta ettei mitä tahansa vaadita, mutta kun pomolla ei kokemusta raskaanaolosta tms niin ei kai se osaa aatella. Mäkin teen aika raskastakin hoitajan työtä ja lääkäri jo tiedusteli voisinko siirtyä kevyempiin tehtäviin. Sanoin lääkärille että tuskin se onnistuisi eikä siitä mitään merkintää saikkutodistukseen tullu. Kehtaisinko pyytää pomolta että säästäis mua noilta viikonlopputöiltä kun niissä on paljon osteltavia ja työtahti hurja. Hyvä kun ruokista ehtii pitään..Vai onko liian noloa edes toivoa sellasta?! Vai pitäskö tehdä vaan niin kauan kun jaksaa samalla tavalla töitä kuin tähänkin asti ja jäädä sit pois kokonaan kun ei enään kykene ja kun tulee niin kipeeks paikat? HoH. Tulipas taas melkonen vuodatus. Meillä kuopus lähtee huomena mun serkkutytön perheelle yökylään (tulevan vauvan kummin luo.tyttö 16v) ja mä lähden esikoisen kans elokuviin ja hömpötteleen kaupungille.
Vatsa-asukki voi hyvin ainakin muksaisista päätellen ja huomenna taas olis yks raskausviikko täys eli tasan 19. Nyt toivotan hyvät viikonloput muillekin maaliskuisille. En tiä ehdinkö huomenna koneelle. MOIDO!
Ja taas on yksi päivä illassa. Olen yrittänyt ottaa rennosti koko päivän jos nyt ei kaupassa käyntiä oteta lukuun. Huomenna ja sunnuntaina taas töihin. Onneksi molempina päivinä menen heti aamusta (08-14) niin saa iltapäivän ja illan olla ihan rauhassa.
(.) kaikki hyvin! :) Tuossa päivällä taas iski suonenvetoa mutta ei onneksi yhtä pahana kuin viime yönä. Selkääkin särkee eli tätä perinteistä tänne. :)
Mieskin tosiaan kotiutui tänään ihmisten aikoihin. No tuolla se nyt työhuoneessaan naputtelee omalla koneellaan työjuttuja mutta lupasi kuitenkin lopettaakin ajoissa että voitaisiin hetken höpötellä ihan rauhassa. Yritän päästä ajoissa nukkumaan. Saahan sitä toivoa.. :)
Lämpöiset onnittelut Annalle naimisiinmenon johdosta!
Nyt Salkkareiden pariin. :) Muksaa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 21+2
kaupoilla ollessani sovitin uusia takkeja ja mikään ns normaalikokonen ei enään menny kii navan kohdalta! SIIS NYT JO! Mun vatsa on niin pinkeenä tuohon eteen työntyny että oon pakkasien tullen oikeesti purjeessa ellen sijoita mammatakkiin. Jos liian ison tavallisen takin ostaa niin sitten se lötköttää selän puolelta tai hihat ovat liiiiaaaan pitkät. Tietäiskö kukaan mistä myydään mammatoppatakkeja ja mihin hintaan?
Oon juu kuullu myös kommentteja suuresta mahastani mistä joku täällä aloitti keskustelun mutta en murehdi asiaa vaikka se ärsyttääkin. Enemmän mua otti päähän kun yks puolituttu " otti osaa" kun kuuli kolmannen lapsemme tulosta.GRR. Noh. Olkoot. Otettiin muuten äsken ekat valokuvat mun masusta. Ootteko muut jo valokuvanneet vatsaanne? Esikoisesta oli taas niin pieni vatsa vielä rv 30 että nyt on ihanaa kun vatsa jo nyt on iso ja näkyvällä. Ylpeänä kannan ison vauvamasuni ; )
[color=magenta]Itiksen reissu takana ja kylläpä on väsynyt olo. Taitaa olla tää ikuisuuden kestänyt flunssa ja raskaus yhdistettynä vieny mun voimat kokonaan. Kolmen aikaan olin Itiksessä ihan väsy poikki ja kauheesti hengästytti. Kivasti saatiin ostoksia tehdyksi ja sitten ihmetelläänkin loppu kuu, että mitähän sitä söis =). Mutta tuli itselle tosi hyvä mieli, kun sai jotain uutta. Ostin H&M:stä kaksi sellasta imetyspaitaa, jotka menee hyvin nyt jo odotusaikana. Ne on sellaset joissa on yhtä väriä (toinen ruskea ja toinen turkoosi) ja sitte tehosteena sellanen kuvioitu valko-ruskea/ valko-turkoosi alahelma ja kauluksen sisäosa. Ymmärsiköhän kukaan? Maksoivat vaan 19.90¿, aika edullisia Boob:n mallistoon verrattuna. Housuja en uskaltanu kuitenkaan vielä ostaa, kun en osannu arvioida kuinka tää masu tästä vielä kasvaa. Ihan kivoja housujakin siellä H&M:ssä oli. Jos sitten menis kattelee, kun omat housut ei enää mee jalkaan. Nyt on vielä muutamat ja sitte ne esikoisen jäljiltä olevat äippäfarkut, jotka mahtuu. Neidille ostettiin balettipuku ja tuolla se nyt se päällä tanssahtelee.
Onnittelut naimisiinmenon johdosta [b]Annalle[/b]! Ja tervetuloa takaisin Suomeen [b]jokuli[/b]!
Ihania ultrakuulumisia taas ainakin parilla. On se niin ihanaa nähdä se oma vauveli siellä terveenä heilumassa. *odottaa omaa ultraa malttamattomana*
KIHOMADOISTA oli huolissaan [b]Minttulia[/b]. Itsekin tuossa jokin aika sitten hermoilin niistä, kun mies on töissä autismiluokalla ja sanoi, että kutittaa ja rupesin sitte panikoimaan, että matoja on tullut ja raskaana ollessahan ei sitä Pyrviniä saa edes ottaa. Meillä sitä lääkettä kaapissa, kun esikoisen kaverilla oli viime keväänä kihomatoja ja ostin tabletit varmuuden vuoksi, jos olis meijänkin neitiin tarttuneet. Ei onneksi ollu! Ei sitten ollut miehelläkään, kunhan kuulemma mua pelotteli.
TAPAAMISESTA ollut myös puhetta ja ainakin näillä näkymin mulle sopii myös tuo keskiviikko 23.11. Mutta meneekö kenties liian myöhäiseksi, kun ois kiva nähdä vielä ennen joulua kerran?
Ja nyt lepäämään...
Monkey