Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10v kyseli Hitleristä ja ihmetteli miten se sai ihmiset uskomaan juttuihinsa

Vierailija
20.01.2011 |

Tarkemmin kun ajattelee niin kamalaa että jollain ihmisellä on ollut tuommoinen valta..

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Natsi-Saksan aikakautta edelsi monenlaiset sellaiset tapahtumat, jotka tekivät Saksassa ja myös muualla Euroopassa tilaa fasistidiktatuurille. Oli ensimmäisestä maailmansodasta johtunut murskaava taloudellinen tilanne Saksassa, tosiaan juutalaisviha oli jo olemassa, eugeniikka oli ollut suosittua jo pitkään laajastikin länsimaissa, kansallisaatteet olivat voimissaan ja sieltä pohjalta natsien politiikka ponnisti. Hitler ei myöskään ihan kertärysäyksellä tuonut kaikkia kauheuksia, vaan pikkuhiljaa otteet kovenivat. Tavallisista saksalaisista osa varmasti ihaili natsismia, Hitlerin karismaattisia puheita varmasti kuunneltiin hurmioituneina ja ihailtiin paraateja ja armeijaa, osa taas ei vastustanut koska pelkäsi mitä itselle tapahtuu. Ihminen on myös sellainen, että melkein kaikki meistä tottelee kun joku auktoriteetti käskee, vaikka itse tietäisi että se on väärin. Varsinkin jos ajatukset osataan selittää oikealla tavalla. Me ajattelemme että en minä ole vastuussa, minähän olen vain töissä täällä, olen sotilas tai olen vain junankuljettaja, en minä määrännyt näitä ihmisiä tapettaviksi.

Vierailija
22/23 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä helposti kuin sinä saat lapsesi uskomaan esim. johonkin uskontoon yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ruotsi fasisti maa?

Eiks he hyotyneet toisesta maailmansodasta? Saksa oli riippuvainen heidän raudasta.

Ja sveitsi piti huolen että pankit voivat hyvin ja tavallaan rahoittivat toimintaa