Vahvistus ettei adoptoitu kotiudu, bio-vanhemmuus on tärkeää
Lapsi tuntee itsensä vieraaksi jos ei ole verisukulaisuussuhdetta
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011012013042399_ul.shtml
Nainen selvitti oman sieppauksensa
Torstai 20.1.2011 klo 17.56
Carlina White kidnapattiin sairaalasta, kun hän oli 19 päivää vanha. Viime viikolla hän tapasi jälleen vanhempansa.
Ilmoitus kadonneesta Carlinasta Charley Project -sivustolla, jolle on koottu kadonneiden kuvia ja tietoja.
Carlina Whiten vanhemmat veivät 19-päiväisen vauvansa New Yorkin Harlemin sairaalaan kuumeen vuoksi elokuussa 1987.
Kuumeen tuoma huolestus kääntyi lopulta kaikkien vanhempien suurimmaksi painajaiseksi, kun vain pari tuntia sairaalaan tuomisen jälkeen Carlina katosi.
Poliisi etsi kidnappaajia, mutta ketään ei koskaan saatu kiinni. Epäilyt kohdistuivat aikoinaan naiseen, joka lohdutti Carlinan äitiä ja hyöri sairaalassa hoitajan asussa. Todisteita osallisuudesta ei kuitenkaan löytynyt.
Alkoi itse epäillä
Connecticutissa kasvanut Nejdra Nance ei koskaan tuntenut kuuluvansa perheeseensä. Nejdra ei mielestään muistuttanut muita perheenjäseniä.
Kun Nejdran epäilykset kasvoivat, hän alkoi tutkia asiaa. Viimein hän vieraili kadonneiden lasten keskuksen nettisivuilla, ja törmäsi vauvakuvaan, joka pysäytti hänet. Nejdra uskoi olevansa kuvassa itse.
Neljäs tammikuuta Nejdra otti yhteyttä kadonneen vauvan äitiin Joy Whiteen ja kertoi, että epäili olevansa tämän tytär. Joy White otti puolestaan tämän jälkeen yhteyttä poliisiin ja pyysi apua selvittääkseen, oliko nuori nainen todella hänen tyttärensä.
Joy Whitelle, hänen ex-aviomiehelleen Carl Tysonille ja Nejdra Nancelle tehtiin DNA-testit. Testien tulokset valmistuivat tiistaina: Nejdra oli todella Carlina.
Carlina ja vanhemmat kokoontuivat kuitenkin jo edellisenä perjantaina yhteen, niin varmoja he olivat kokemastaan yhteydestä. Carlina tapasi biologisen perheensä ensimmäistä kertaa 18-vuotiaan siskopuolensa Sheena Whiten luona Bronxissa.
- Hän ei tuntunut yhtään vieraalta, hän oli yksi meistä, sanoi Elizabeth White, Carlinan isoäiti.
Perhe kertoo äiti Joyn tunteneen aina, että hänen tyttärensä oli elossa.
Koska Carlina vietiin kun hän oli vauva, hän ei osaa sanoa, onko aina ollut saman perheen huostassa. Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Lähteet: New York Times, ABC News, NY Daily News, Huffington Post
Katso kuva Carlinesta nyt (NY Daily News)
http://www.nydailynews.com/ny_local/2011/01/19/2011-01-19_cold_case_ove…
IL
Kommentit (7)
kun ei näköjään ymmärrä päättelystä mitään.
identiteetin rakentamisensa kanssa kuin biolapsilla, se on ihan totta. Adoptioperheestä ei ole samalla tavalla peiliksi lapselle ja usein biologisilla piirteillä ja yhteensopivuudella (esim. temperamentt) on vaikutusta lapsen ja vanhempien sopeutumiseen. Adoptio on aina lapselle menetyskokemus, joihinkin se vaikuttaa vahvemmin kuin toisiin, mutta aivan varmasti sillä on vaikutuksensa ihmisen kokemukseen itsestään ja ympäröivästä maailmasta ihmissuhteineen.
Kaikilla elämä vaan ei mene optimaalisesti ja menetyksiä tulee vastaan. Näin tapahtuu myös sellaisille, jotka elävät biologisen perheensä kanssa. Ihmiset sairastuvat, kuolevat, joutuvat työttömiksi, eroavat jne.
Adoptio on lapsen kannalta paras vaihtoehto kun biologisesta äidistä tai isästä ei ole lapsen huoltajaksi. Ap:n esimerkissä ei ollut kyse adoptiosta vaan sieppauksesta.
siis joku ihan totta varasti vauvan ja onnistui salaamaan tämän asian yli 20 vuotta?
vai meinaatko, että vanhemmat, jotka nappaavat vauvan sairaalasta eivätkä paljasta sitä 20 vuoteen, ovat muuten ihan normaaleja, lämpimiä ja rakastavia vanhempia?
Itse olen adoptoitu ja aikuisena biovanhempanikin tavannut. En todellakaan koe kuuluvani biovanhempieni perheeseen vaan adoptiovanhemmat ovat minun oikeat vanhempani.
Itse olen adoptoitu ja aikuisena biovanhempanikin tavannut. En todellakaan koe kuuluvani biovanhempieni perheeseen vaan adoptiovanhemmat ovat minun oikeat vanhempani.
en ole adoptoitu, mutta jotenkin tuntui et joku taas haluaa ruveta syylistämään joitakin bio vanhempia, tai haukkua ihimisiä jotka ovat adoptoineet tms
Tuo on vauvan kidnappaus, ei liity mitenkään adoptioon
Eihän se ole ihme jos KAAPATTU lapsi ei ole voinut hyvin tuossa kasvuperheessään, joka siis joko on vastuussa kaappauksesta (sosiopaatteja) tai on esim. laittomasti ostanut vauvan tai ainakaan muuten ei ole tullut viranomaisten kanssa selvitelleeksi, että mistäs tämä meille tarjottu lapsi onkaan kotoisin (syvästi moraalittomia ja vastuuntunnottomia ihmisiä).
Kasvatusperhe on ainakin ollut tietoinen, että jotain hämärää lapsen taustoissa täytyy ola, sillätätä ei oltu rekisteröity, hankittu syntymätodistusta tai sosiaaliturvatunnusta. Kertoo jo paljon.
Tätä ei voi yhtään mitenkään verrata lailliseen adoptioprosessiin.