Miksi mammoja, joiden lapset on jo koululaisia ei enää kiinosta vauvajutut
Mä tein lapset reilusti yli 30-vuotiaana ja nyt tuntuu kavereilla ei ole enää aikaa mulle. Heidän lapsensa on jo koulussa, kun taas mulla on vauva ja taapero. Mä tapailin heitä kun heillä oli vauvat ja taivuin tapaamisten suhteen tosi paljon. Kuuntelin heidän vauvajuttujaan ja mulle oli ihan ok, jos lapset oli mukana kun tavattiin. Nyt mun kaverit haluaa ainoastaan tavata, jos lapseni jää kotia. Onneksi mulla on uusia mammakavereita mutta harmittaa moinen.
Kommentit (4)
Itse yritän kohteliaisuudesta kysellä ja kuunnella tuttujen vauvajuttuja (onneksi ei tosin ole läheisillä kavereilla enää pieniä). Ymmärrän että näille vanhemmille se vauva on maailman tärkein asia. Ja ihan samalla lailla kyselen vaikka kaverin golf-harrastuksesta, vaikka itse laji ei kiinnostaisi minua ollenkaan ja tuskin haluaisin siitä hirveästi kuullakaan.
Kuitenkin tuntuu että niillä vauvajutuilla on kyllästänyt itsensä jo seuraavaksi 15vuodeksi. Kaikki jutut on kuultu ja kun itse ei elä enää samaa vaihetta, niin ei oikeasti jaksaisi kiinnostaa.
Lisäksi joidenkin vauvojen ja pienten lasten äitien kanssa voi olla vaikea keskustella kun kiinnittävät huomiota siihen lapseen. Jutut keskeytyvät koko ajan. Toisaalta yksi tälläinen tuttu minulta löytyy, jolla jo hitusen isompia lapsia. Tosi rasittava olla hänen seurassaan lasten kanssa, juttelemisesta ei tule mitään niiden keskeytysten vuoksi.
Usko pois. Itsellä lapset 8 ja 5v. ja tuntuu, että vauva-ajoista on ikuisuus. En jaksa enää innostua kakoista ja soseista ja pulautuksista... Sorry! Meille on kaikki tervetulleita mutta kotimme ei ole enää pikkulapsiturvallinen, kuten joku muukin jo sanoi.
Silloin kun omat oli pieniä, tuli vietetttyä aikaa muiden lapsiperheiden kanssa, kun lapset leikki keskenään ja aikuiset sai rauhan jutella aikuisten juttuja. Ei vaan huvita seurustella ihmisten kanssa joiden lahkeessa roikkuu taapero vaatimassa huomiota. Onneksi kavereidenkin lapset on jo isoja.
mutten voi olla huokaisematta helpotuksesta kun itsellä on nuo ajat jo reilusti takanapäin :) Tylsää jos sanovat suoraan ettei vauvasi ole tervetullut tapaamisiin! Tunnustan kyllä ettei meillä kotikaan ole aina kovin vauvaystävällinen enää ja haavereitakin on käynyt mutta aina ovat tervetulleita!