Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤Perjantaita Syystaaperot04¤¤¤

21.10.2005 |

Aloitanpa tässä pinon kun vihdoinkin ehdin kirjoittelemaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelille kovasti voimia raskaimmalle ja murheellisimmalle matkalle. Olet ollut mielessä paljon. Sydän surua kantaa, on raskasta omansa antaa. Toivottavasti kohtaamisesta isäsi kanssa jää kaunis muisto ja toivottavasti lähelläsi on olkapäitä, joita vasten voit itkeä itkusi.

Pönksy sai eilen putket. Jorvissa oli hyvä palvelu - kunhan sairaalan ovien sisäpuolille onnistuttiin pääsemään. Putkitus sujui muuten hyvin, paitsi lapsonen oli melkoisen pahoinvoiva herättyään. Oksensi kymmenkuntakertaa, ennen kuin helpotti. Korvat olivat ulkoa päin tarkasteltuna puhtaat, mutta putkitus paljasti karun totuuden vasemmasta korvasta: paha liimakorva. Eipä ole ollut ihme, että on itkettänyt pientä. Snif. Onneksi kuitenkin syy on nyt löytynyt. Toivotaan, ettei tuo tila ole vielä päässyt heikentämään kuuloa.

Jälkeen päin harmittaa se, etten aikoinaan vimmatummin vaatinut korvalääkäriä käyttämään tympanometria korvien tarkastamiseen (ainoa laite, jolla voidaan tehdä diagnoosia tärykalvon toiselta puolelta). Meidän omalääkäri terveyskeskuksessa käytti tympanometria ja laite näytti korvassa olevan nesteen/liman, mutta oikea korvalääkäri kommentoi vain, että tk-lääkärit eivät osaa välttämättä käyttää laitetta... Tällä kertaa kunnia siis pätevälle tk-lääkärille. Oikean korvalääkärin mukaan putkitusta ei olisi tarvittu ja lapsella vaivasivat nuha ja hampaat... GGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrr.

Pönksy on nukkunut putkituksen jälkeen paremmin. Toivotaan, että suuntaus olisi pysyvä. Eilen hän nukkui iltapäivällä kolme ja puoli tuntia ja minä kaksi tuntia ja mua alkoi aivan itkettää se levon määrä :) Nyt paljastui sekin puoli minusta, että yleensä tiukan paikan tullen olen melko jaksava, mutta se repsahdus tapahtuu sitten, kun asiat helpottavat.

Vierailija
22/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää porukoilla ilman nettiä, nyt on kiva olla kotona!

T@hti, oli tosi mukava nähdä! :-) Teillähän meni kotiutuminen myöhäälle. Ei kyllä meilläkään mennyt kotimatka ihan putkeen.

T-P, nautihan laatuajastasi!

Tuttis, lähetätkö lumisadetta tännepäinkin? Lumi peittäisi alleen tekemättömät pihat..

Eetvart, tervetuloa! T. maalismassu -06

Keittiög; meille Puustellilta tuli kallein tarjous, otettiin keittiö paikalliselta pikkuliikkeeltä ½ halvemmalla. Portaat olivat kalleimmat Westwoodilla, paikalliselta otetut portaat maksoivat kolmasosan Westwoodon portaista. Huima on hintahaitari! Eli Mimmuli kilpailuttaminen vie aikaa ja hermoja, mutta säästää kyllä tuhansia ja taas tuhansia euroja. Ja vähentää lainanmaksuvuosia.. ;-)

Rasvattomaan maitoon Sini siirtyi 11kk ikäisenä, kun hän lopetti omatoimisesti tissittelyn. Lisään aamupuuroon rypsiöljyä, kun tuota rasvattonta maitoa kerran tyttö juo.

Oli rentouttava reissu porukoille. Mummo ja paappa viihtyttivät Siniä koko tarmollaan ja minä sain katsella vierestä. Sini oppi seisomaan ilman tukea. :-) Eilen mummo halusi jäädä lapsenvahdiksi ja komensi minut kaupungille. Soitteli vielä pariin otteeseen että meillä menee täällä oikein hyvin, pysy vaan siellä! ;-) Olin sitten 6h ostoksilla! Näin sattumalta vanhan kaverinikin ja käväistiin sitten hänen kanssa syömässä. Kiitokset kaikille talvihaalarikeskusteluun osallistuneille! En siis ole tuhlaileva ja laiska äiti ostaessani Kosteudenpitävät haalarit.. Ostin sitten 3kpl haalareita. Kirpparilta löysin koon 80 syyshaalarit missä oli hyvä vuori ja päällinen taastusti pitää kosteuden loitolla (hinta 4e) ja sitten ensikevääksi tai syksyksi Travallerin haalarin joka myös kosteussuojattu ja hinta myös 4e. Ostin Sinille sitten uutena Talvihaalariksi Lassien Supratech-puvun, koko 86, saapi nähdä onko liian väljä mutta kait tuo tyttö sen aikaa myöten täyttää.. Eli haalariasiat on nyt kunnossa. Alkoi jo nyppiäkin tuo kurahousujen ainainen jalkaan nyhtäminen..

Mies tulee tänään kotiin hyvien uutisten kera. Työterveyslaitoksen lääkäri oli sitä mieltä että miehelle käy siisti sisätyö tai sitten ulkohommat, eikä 3vuorotyötä. Kipii!!!! Pelkkiä hyviä uutisia nuo siis. Tulevaisuuden lottovoitto, että meillä ei ole kuin yksi vuorotyöläinen. Nimenomaan lasten hoito-paikka asioita ajatellen. Takaisin omaan työhönsä mies ei siis saa mennä. On niin kauan kuin määräaikainen sopimus loppuu sairaslomalla ja sitten hetkenkuluttua aloitteleekin uudessa työpaikassaan. Miehelle oli aloitettu beta-salpaajat, on jo pitkään kärsinyt kohtauksittain ilmenevästä sydämen nopealyöntisyydestä. Eikä ole suostunut mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin.. jäkätyksestäni huolimatta..

Tänään kun olimme mummolasta kotiin lähdössä, Sinin turvavöiden makaniikka petti. Turvavyöt eivät lukittuneet paikoilleen lainkaan, vaan antoivat vain löysää. Kiva lähteä kotiin lastentarvikeliikkeen kautta, koira ja tenava mukana.. Myyjä oli ihmeissään, ei ole koskaan nähnyt vastaavaa. Tuoli meni takuukorjaukseen ja nyt samanlainen tuoli on lainassa lastentarvikeliikkeestä. Onneksi ei olla törmätty mihinkään, olisivatkohan vyöt kestäneet?? Parempi olla ajettelematta koko asiaa..

Tulipahan taas romaania..

Lila75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kengät tuli ostettua :-) Nyt vaan pitäis totuttaa jalat..liikaa on tullu lättäpohjilla tallattua..Vielä kun pääsis naistenpäivää viettämää!!

Puistokengät puuttuu..mul on vanhat cat:it,Tosi hyvät ja lämpöset siis syksyllä ja menee myös pikkupakkasel et sellasii uusia oon ettiny..

Sama havainto ku Pilellä..eka imetys-ei vaikutusta,toinen imetys-ei paluuta ilman kirurgin käsittelyä..

Pönkyrälle pikaista toipumista putkituksesta!

Ynikselle Ihanaa iltaa :-) Toivottavasti vielä aamullakin ilta tuntuu ihanalle ja varpaissa ei ole rakkuloita!

jatu

Vierailija
24/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on koulusta ja tarhasta syyslomalla, ja on ollut aika hulinaa aina välillä. Ei vaan, oikeasti minä pääsen helpommalla kotona ollessa kun pojat on apulaisina. Reissussa taas on helpompi ilman poikia, vaikkakin eilen Ikeassa käyttäytyivät oikein hyvin.

Pönkyrälle onnittelut putkista! Kurjaa että toimenpiteestä tuli huono olo, te ette varmaan päässeet sitten kovin nopeasti pois sairaalasta? Saitko olla mukana nukutuksessa? Hoitiko Maisa-hoitaja Pönksyä? On hoitanut meidän molempia KoKiS-lapsosia ja ollut tosi kiva.

Pesin just muuttolaatikoita, jotka on veljeltä lainassa. Ne on olleet siellä keskellä rakennustyömaata joten ovat kamalan rakennuspölyn peitossa. Nyt kun olen ne pessyt niin niihin ilkeää jotain pakatakin.

Eetvartti, tervetuloa joukkoon minunkin puolestani.

Lillin yöt on ihan järkyttäviä nykyään. Lilli nukahtaa iltayhdeksän aikaan maidon jälkeen ja viedään sänkyyn. Sitten kun itse ollaan päästy nukkumaan ja vaivuttu hyvään uneen niin sitten alkaa huuto. Ja sitä huutoa kestää. Ja kestää. Ja kestää. Viime yönä parin tunnin huudon jälkeen tein kardinaalimokan ja hellyin antamaan maitoa ja ottamaan viereen, ja se auttoi, mutta kun ideana oli lopettaa yösyötöt. Mies oli ajat sitten paennut alakertaan sohvalle nukkumaan... No, maidon jälkeen Lilli piristyi ja olisi alkanut leikkimään. Hain itselleni vanhan lehden ja lueskelin sitä jotain kahdesta kolmeen, sitten Lilli halusi taas maitoa ja nukahti.

Apua, meillä ei nuku kohta kukaan! Mies saa potkut töistä kun ei ajatus kulje väsyneenä ja me saadaan häätö uudesta kodista heti ekan viikon jälkeen kun ei naapuritkaan saa nukkua. Ja minä tulen hulluksi.

Tea, täällä toinen erilainen nuori. Minäkin olen ihan hurahtanut Sudokuun, mutta Hesarin vaikeimmat (viiden tähden) sudokut on minulle liian vaikeita. En pääse alkua pidemmälle. Neljän tähden sudokut menee joskus isolla vaivannäöllä, sitä helpommat ratkaisen yleensä kunhan en tee tyhmiä huolimattomuusvirheitä. Tykkäsin myös matematiikasta koulussa, vaikka lukion pitkän matikan eteen joutui kyllä tekemään töitä.

Pitäisi varmaan jatkaa pakkaamista... Kurjaa kun joka paikka on täynnä muuttolaatikoita. Ei voi (eikä viitsi) imuroidakaan kun niitä ei jaksa siirtää. Onneksi jo viikon päästä pääsee uuteen asuntoon sisälle ja saa viedä osan tavaroista.

Vielä halaus Enkelille! Kannatelkoon Jumala sinua käsissään.

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
25/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että Pönkyrä on saanut hoitoa. Meillä liimakorvat (molemmilla lapsilla) on todettu varsin pian, juuri ammattiaitoisen korvalääkärin ja asialliset vehkeiden takia. Olen tytön korvakierteen takia, todella paneutunut aiheeseen. En ole kovin vakuuttunut tästä perinteistä hoidosta lukuisine antibiootteinen ja korvien puhdistuksineen. Se ei paranna, eikä oikeen hoida oirettakaan. Nooh, tänään tapasin korvalääkärin, joka on jo vuosia hoitanut lapsia toisin ja hänen kanssaan juteltua, olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tulehduskierteen takana on allergia. Sain myös lukemista aiheesta ja olen todella innoissani. Tutkimuksissa on todettu, että usein liimakorvan syynä on ruoka-aineallergia. Tämä kaikki sairastelu on antanut uutta intoa ja uskoa työhöni ravitsemusterapeuttina. Jotein hyvää tästäkin pahasta siis tuli. Säästän teidä pahemmalta paasaamiselta. ;)

Aiheeseen liittyen: tyttö on saanut muutamana päivänä vehnää ja tulos näkyy vaipassa: kakkaa mooonta kertaa päivässä ja paljon sulamatonta ruokaa :( . Uskottava se on.

Nyt taidan pakata lapset rattaisiin ja suunnata kohti kauppaa. Mies työreissussa, tulee illalla, muttei ajoissa :(

Pile

Vierailija
26/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirjoleena:

En ole kovin vakuuttunut tästä perinteistä hoidosta lukuisine antibiootteinen ja korvien puhdistuksineen. Se ei paranna, eikä oikeen hoida oirettakaan. Nooh, tänään tapasin korvalääkärin, joka on jo vuosia hoitanut lapsia toisin ja hänen kanssaan juteltua, olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tulehduskierteen takana on allergia. Sain myös lukemista aiheesta ja olen todella innoissani. Tutkimuksissa on todettu, että usein liimakorvan syynä on ruoka-aineallergia. Tämä kaikki sairastelu on antanut uutta intoa ja uskoa työhöni ravitsemusterapeuttina. Jotein hyvää tästäkin pahasta siis tuli. Säästän teidä pahemmalta paasaamiselta. ;)

Aiheeseen liittyen: tyttö on saanut muutamana päivänä vehnää ja tulos näkyy vaipassa: kakkaa mooonta kertaa päivässä ja paljon sulamatonta ruokaa :( . Uskottava se on.

Pile

Älä ainakaan minua säästä paasaamiselta! Haluan tietää lisää! Meilläkin on juuri nämä korvakierrelapset osoittaneet myös allergiaoireita, isommalla vältettiin mansikkaa muutama vuosi mutta iho oli atooppinen pitkään ja vatsa oireilee joskus vieläkin. " Syyllistä" ei silti ole löytynyt mistään testeistä eikä kokeilemallakaan, paitsi tuo mansikka. Lillillä puolestaan tuli oireita kun ekan kerran annettiin perunaa ja omenaa, tulikohan jostain muustakin, en muista. Oireet kuitenkin hävisivät muutaman viikon tauon ja uuden kokeilun myötä. Mutta maitotuotteita ei olla vieläkään saatu sopimaan, maha menee kuralle niistä (?) heti. Nyt on kuitenkin maha oireillut vaikkei Lilli ole maitotuotteita saanut taas moneen viikkoon, hirvittää josko hän alkaa oireilla minun syömieni maitotuotteitten takia.

Siksi haluaisin tietää enemmän. Jos et halua täällä syventyä aiheeseen, niin jatketaan privana, jooko?

T. Ankkis

Vierailija
27/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Oli sama hoitsu ja pari muutakin mukavaa. Päästiin jo puolilta päivin kotiin kaikesta huolimatta (mentiin 7.30). En päässyt nukutukseen, mikä aluksi hirvitti ja pelotti, mutta esilääkitys (rauhoittavat) oli niin toimiva, että Pönksy oli " huppelissa" jokellellut nukutuslääkärille ja hoitsuille.

Pile: Laita vaikka mulle ja Ankkikselle privaa, jos et täällä halua asioita " paasata" . Tietäisin kovin mieluusti lisää tuosta kaikesta. Meillä myös vehnä tulee jauhokokkareina toisesta päästä. Haluaisin myös kuulla aivanihan sen teidän lekurin nimen ja yhteystiedot kaikelta varalta ja haluaisin myös päästä lukemaan aiheesta. Minä kaipaan hyvää korvalääkäriä, jonka luokse pääsee. En tunne vielä semmoista.

Vierailija
28/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile, jos et täällä jaksa paasata, niin laitatko mullekin viestiä tosta korva- ja allergia-asiasta? Tänään lääkäri kirjoitti Idalle lähetteen putkitukseen, saa nähdä montako viikkoa menee. Tämä viimeisin lääke on muuten ollu tehokas, mutta vatsa AIVAN sekaisin ja nyt on ilmestynyt punaisia pilkkuja vatsaan, selkään, poskiin. Miehellä on ollu pienenä astma ja allergioita, joten mistä sitä tietää vaikka Idallakin olis.

Vierailija
29/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko mainita, et eilisestä matikankokeesta tuli 2½, tosi hyvin siis kun arvosanojen keskiarvo oli 1,84. Mulla on muuten lyhyestä matikasta B, joten olen siis todella huono tossa aineessa.... Tästä on nyt hyvä alottaa syysloma :)

Vierailija
30/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile:Muakin tuo korva-allergiajuttu kiinnostas kun tässä nyt pohdin kaikenlaista..

On täällä taas hiljasta..Yniskin on-Toivottavasti vielä-vapaalla :-)

Siirtyy telkan ääreen

jatu

Vierailija
31/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tarkasti pilkkujen kehittymistä. Ne voivat olla lääkeaineallergiaa. Meillä Amoksiinista oli ensimmäisestä kuurista lievempi ihoreaktio (kuvaamasi kaltainen), mutta toisesta kamala. Pilkuista tuli tulipunaisia " paarmanpuremia" , ja täytyi hakea päivystyksestä antihistamiinia, kun lapsonen kärsi aivan mahdottomasta syyhystä.

Mukava, että olette päässeet putkitukseen. Kannattaa soittaa sairaalaan heti maanantaina ja kysellä, milloin on aika. Perään soittelu nopeutti pääsyä ainakin täälläpäin.

Vierailija
32/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen reaktio antibiooteille voi olla tosi vaarallinen! Meillä ei ole ollut, mutta naapurin tytöllä on, joutui ihan sairaalaan.

T. Ankkis huolissaan.

Vierailija
33/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on palstalla. Olen kyllä lukenut päivän mittaan pinoa, mutta mulla on jotenkin niin hyppeleväinen olo, etten saa keskityttyä mihinkään.

Tai johonkin kyllä, pakkaaminen edistyy aika hyvin, sanoisin. Puhelimitse olen myös saanut tuhlattua kolmen kuukauden palkan, jääkaappi järjestyi vihdoin.

Kukkanen on vielä aika nuhainen, mutta parempaan suuntaan. Oli tyttönen aika liikkis kun isi tuli kotiin. (JMM on ollut koko viikon lapsuudenkodissaan yötä, kun se on lähempänä työmaata) Halaili ja pussaili isikultaa, suloista.

Tomeralle onnea matikan kokeesta! Mitähän Ramikalle kävi?

Öttis, kiva kun pistäydyit. Näin sieluni silmin, kun juokset Veetin kannoilla...

Kukkuu

Vierailija
34/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vain kirjoittelen joka päivä jonon hännille. Taitaapa jäädä monelta minun kirjoitukseni lukemattakin... (miten niin huomionkipeä? ;))Tälläistä tämä on työssäkäyvän äidin elämä. Pienin itkee äidin sylissä, eivätkä nettiystävät enää huomaa.. ;) Onneksi edes saan kuukauden sisällä vieraita :))

Voi Enkeli.. *halaus*

Onneksi tänään taas pakasti. Jos ei yht´äkkiä lämpene, on kohta ainakin lumetettu ensilumen latu jonkinlaisessa kunnossa (ei silti, että itse saisin aikaiseksi mennä urheilemaan).

Esikoisemme, ekaluokkalaisen uusin villitys on " musan kuuntelu" . Koskapa ei omista vielä omia levyjä, kuuntelee sitten meidän pölyttyneitä cd-levyjämme (vinyyleitäkin on, mutta levysoitin hajosi ajat sitten). Viikon verran on soittimessa pyörinyt Popedan parhaat ja suosikkikappale on kuulemma " Mie ja Tapparan mies" ;)). Taidan ehdottaa huomenissa siirtymistä Eppu Normaaliin.

Mukavaa muuttoa Kukkis, Ankkis, Mimmuli ja ketä kaikkia teitä vielä olikaan! (*kateellisena*). Esikoisen elinaikana (nyt 7v) olemme muuttaneet 8 kertaa (10km säteellä). Edellisen kerran muutimme hiukan yli 2 vuotta sitten ja nyt kyllä pysyttelemme tässä (jos ei sitten jotain erityistä ilmaannu). Muuttamisessa on tavattoman mukavaa se, että saa heitettyä vanhaa rojua pois ja huusholli on siisti ainakin hetken aikaa.

Antsalla on nuhaa, yskä tulee aivan keuhkoista asti ja nenä valuu solkenaan :(

Taas toivotan hyvää yötä, armaat mammat!

Saamuska♥

Vierailija
35/35 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahasn, miedän epeli huomasi tänään kiikkumisen ihanuuden. Olipas niin hauskaa kun huomasi että vessanpöntön päälle voi kiikkua ja nousta seisomaan ja yrittää tavoitella kaikkia ihania äidin juttuja pöydältä. Sitten oli kiva kiikkua äp-laatikon avulla vierassohvalle, harmi kun äiti ehti tulla väliin, kova yritys oli myös selkänojan päälle :/ (äp-laatikko siksi kun pakkailin pieniä vaatteita, ei muun syyn ;) ) Sitten oli mylös kivaa kiikkua vierashuonen sängylle, kun matota oli sopivasti kasassa siinä alla. Että loppuu se tänkin mamman kuljailut näköjään, kun mokomakin huomasi tuo taidon. Saa nähdä mikä ons euraava kohde, aamulla varmaan selviää.

Täytynee mennä unille, sillä sain pojat unille jo ysin jälkeen, aamulla tiedossa aikeinen aamu, pakko kai se on yrittää jo pikkuhiljaa petrata sitäkin ja Levinkin takia :)))

kauniita unia ja enkeleiden kuvia!

tuttis kera tuhisevien poikien