¤¤¤Perjantaita Syystaaperot04¤¤¤
Aloitanpa tässä pinon kun vihdoinkin ehdin kirjoittelemaan.
Kommentit (35)
Nea herätteli puoli neljä, jonka jälkeen torkahdin hetkeksi. Suru painaa mieltä ja en enää osannut nukkua, kävin suihkussa ja olen lähdössä jo 6.40 junalla Kouvolaan. Isäni on sairaalassa ja tuskin enää pääsee kotiin. Näemme tänään luultavasti viimeistä kertaa. Sydän on niin kipeä ja tuntuu rankalta lähteä yksin. Miehen tuki olis ollut tarpeen, mutta on edelleen kipeänä ja jää Nean kanssa kotiin. Ahdistaa etukäteen isän näkeminen, tiedän itkeväni paljon ja mietin, mitä osaan sanoa. Ja tiedän, että isänikin itkee. Jotenkin haluaisi painaa nappia ja siirtyä johonkin toiseen hetkeen, näitä hetkiä ei haluaisi käydä läpi. Jää Nea ikävä, sinne jäi nukkumaan. Mut nyt pitää alkaa laittaa itseäni lähtökuntoon. Ei tällä kertaa muuta..
Kiitos Jatu vielä eilisestä, ihana oli nähdä! Toivottavasti pian taas uudelleen nähdään!
Enkeli1 ja Nea
Voi miten surullinen tilanne enkä kyllä osaa sanoa mitään viisasta:( Onneksi pääset kuitenkin vielä käymään sairaalassa! Oletkin jo varmaan perillä Kouvolassa tässä vaiheessa. Itku meinaa itellekin tulla, kun mietin teidän tilannetta...
Meilläkin pikkurinsessa yleensä aika tehokkaasti estää koneella roikkumisen. Siitä johtuu aamukirjoitusten vähyys. Yleensä tulen koneelle, kun pikkurinsessa nukkuu ja esikoinen katsoo Nalle Puhia alakerrassa:)
Tänään onkin omituinen aamu. Pikkurinsessa heräsi 8.15! Ei siis herännyt esikoisen lähtötoimiin, vaikka tämä höpötti ja selosti minkä kerkesi. Nyt taitaakin olla hajupommi vaipassa... Kuullaan!
T: Ynis
Voi että, ota vastaan iso hali ********
En osaa edes sanoo mitään tohon, mutta kun että me kaikki täällä ollaan sun tukenas. Koita jaksaa.
Voi jos osaisin jotenkin auttaa...
Mies läks lääkäriin,sil on silmätulehus.Aika oli klo9,mut 20 yli ei ollu viel päässy....Poika pitäs saada tarhaa,aattelin et ehtiihän sen ku mies on tullu,mut meiän lääkäri on aina myöhässä ja aina tulee kahvihuoneesta!!Nyt tossa poika ja typy kokoajan nahistelevat keskenään!!
Kuvauksee ei päästy tänääkää.Kohta kantsii mennä 2v kuvaa..Tyhmää!!!
Typy heräski jo 7.15.joten meil on varmaa mukava päivä edessä..
Ei nyt irtoo mitää postitiivista,joten poistun..
jatu
Kovasti siunausta, olet ajatuksissamme tänään....
Tuntuu oudolta edes kirjoittaa omasta arjesta nyt...
Meillä mies meni aamulla akillesjänneleikkaukseen, mennään Viltsun kanssa hakeen kotiin iltapäivällä. mies sitten 2viikkoa sairaslomalla ja mä meen töihin. saas nähdä mitä seuraavista viikoista tulee. se kaura pitäis aloittaa, mutta taidan siirtää vähän kun poju on ollut nyt niin hyvinvoiva....
D-vitamiineista on llut jotain puhetta. meillä alkoi jekovitit totaalisesti tökkiä, poju ei ottanut millään, pakko myöstää että väliin oli useampia päiviä etten antanut. Siirryttiin dee-tippoihin, niissä maku huomattavasti miedompi. annan aamumaidon mukana, samaan pulloon myös maitohappobakteeritipat. menee hyvin näin.
tiivii ja Vilho
Olet ajatuksissani. Enkeleitä toivon kannattamaan sinua vaikealla hetkellä.
Nyt ei ehdi muuta, pakkauslaatikoitten keskellä.
Ankkis
Ja nyt jatkamaan siivoomista. Mihen täti miehineen tulee viikonlopuksi tänne.
Pikkusisko on auttamassa Veetiä hoitamaan jotta saisin edes jotain siivottua.
Palaan.
Öttis ja Veeti
Onneksi pilkistää, on ollut niin harmaa ja sateinen ja pitkä aamu, kun ei tuonne ulos viitsinyt lähteä. Meilläkin alkaa päivärytmi muotoutua sellaiseksi, että aamulla edes pikku-ulkoilu, kotiin lounaalle ja koisimaan ja iltapäivällä uudestaan liikenteeseen. Muuten tuo pikku tuholainen saa kämpän hirveään kuntoon :-) Hetkiä viihtyy kyllä jo lelujen parissa, mutta saattaa yhtäkkiä keksiä melkein mitä vaan.
Tänä aamuna jäi eteiseen leikkimään, kun mies lähti töihin. Hain makkarista lakanat pyykkiin, niin Typy oli jo ehtinyt saunaan ja kapuamassa jo ylimmälle lauteelle kasa kylpyleluja kätösissään...
T-P:lle hyvää reissua. Niinhän se ikävä kalvaa, mutta sitten onkin ihana tulla kotiin ja yllättäen jaksaa pari raskasta hetkeä pidempään lapsen kanssa, toivon ma.
Enkeli onkin jo matkan päässä, mutta vaikka surun kanssa on aina tavallaan yksin, niin tukea mammat tarjoavat!!!
Ynis: luin juuri eiliset mietteesi miehen työnteosta :-) Naurattaa siinä mielessä, että täällä samanmoiset ongelmat. Meillä työ on isin ensimmäinen " vauva" ja välillä ottaa mua suuresti päähän. Tää viikko ollaan taas täysin eletty miehen työn mukaan, pitkiä päiviä ja stressiä jne jne ja vielä se kehtasi ruveta surkuttelemaan tilannetta eilen, vaikka oli aikaisemmin todennut, että kaikesta kiireestä huolimatta on nyt hetken voiton puolella.
Öttis: just eilen aattelin, että sua ei ole hetkeen näkynyt. Arvelinkin, että Veeti pitää kiireisenä :-)
Haisuja lähellä. Käydäänpä suihkun kautta vaipanvaihtoon...
Keilin & Typy
Eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5401843&p=&mpage=4&tmode=…
Samalta tuntuu täällä, omasta arjesta ei nyt tunnu miltään kirjoittaa kun Enkeli on niin surun keskellä.
Enkelille voimia myös surun läpikäymiseen.
Öttis: Kiva oli kuulla sustakin. Olet ollu mielessä. Täällä alkaa olla samanlaista kuin teillä. Olen saanut kiltin vauvani tilalle hurjan taaperon... Harmi ku se Siltamäen halli aukee vasta iltapäivällä, olis voinu mennä uimaan joku päivä ku poika kerhossa... Höh. Eihän se oo minään aamupäivänä auki?
Kerppu
Isorinsessa hyppi jokaisessa vastaantulevassa lätäkössä, kun käveltiin kotiin tarhasta. Olipa kiva katsoa toisen iloa! :)
Keilin, meillä mies vieläkin voivotteli, vaikka joutuu tulemaan TUNNIN normaalia aikaisemmin kotiin iltamenon takia. Kun ei nyt millään ois sopiva päivä. Mutta mitä ihmettä, kun itsehän sanoi, että tää päivä sopii??? Kai ton tunnin takia tehdään sitten viikonloppuna töitä. Rehellisesti sanottuna läppäri aukeaa kyllä muutenkin joka sunnuntai ja alkaa työt pyöriä mielessä. Ärsyttää, kun osa viikonlopusta menee aina hukkaan töiden takia. Onneksi ei olla kahdestaan lähdössä kaupungille:)
Jalassa ja sylissä roikkumisesta tuli mieleen, että meillä alkaa jotkut rutiinit selvästi mennä perille pikkurinsessalle. Yleensä esim. mun suihkun ajan leikkii itsekseen esikoisen huoneessa eikä kauheasti huuda perään (enää!). Samoin päiväkodin pihalla odottaa oven takana rattaissaan, kun haen esikoisen sisältä. Siellä tosin ehtii hermostua välillä, muttei ainakaan heti ala huutaa perään.
Tällä hetkellä tytöt kattoo taas Nalle Puhia tyytyväisenä. Kiva, kun pienempikin jo osaa innostua siitä, vaikka toki hilluu ja tekee siellä omiaan samalla.
Nyt alkaa kuulua kutsu taas...
Heräs tänää 7.15 ni aattelin et pakko laittaa aiemmin päikille-ei ois pitäny,nukku vaa reilun tunnin ja riemuilta luvassa!!Se on aika tarkka et jos tahtoo hyvät unet ni sit vast yheltä nukuu...
Ynis:Mul on uudet kengät :-)
Siivota pitäs...
Ajatukset pyörii kokoajan Enkelissä,on niin voimaton olo kun ei voi ystäväänsä auttaa :-(
jatu
Enkelille voimia. Onneksi pääset vielä tapaamaan isääsi.
Meillä on takana parempi yö. Kepa heräili, mutta ei itkemään. Tyyntyi helposti silittelyllä ja kun vaan laitoin takaisin makaamaan.
Eilen käytiin tarkistuttamassa korvat, eipä niissä mitään ollut. Saatiin kuitenkin nuhalääkettä ja sitä eilen annoin. Ehkä se helpotti, en tiedä. Lääkäri arveli, että korviin voi tulla alipaine, joka tuntuu ikävältä ja herättää sitten.
Kepuli joi taas maitoa tänään nokkamukista. Ensin se juo tosi innoissaan, mutta sitten jos uudestaan tarjoaa, niin ilme on sellainen, että " mitä ihmettä sinä yrität minulle juottaa?" . Toivotaan, että pian tottuisi maidon makuun.
Eilen käytiin Kepsun kanssa shoppailemassa ja ostoskoriin päätyi uusi toppahaalari Kepalle. Ostin Jonathanin 80 senttisen, se oli musta reilu, mutta ei liian. Ja siinä pystyi liikkumaan, mikä tärkeintä! VAmraan se on huomenna jossain -70 prossaa alessa, mutta ei jaksa välittää.
Nyt taitaa kuulua ääniä partsilta, joten keskeytän!
Leppis
Täällä ollu hulina päivä. Mies on pekkasella tänään jotta kerkee hoitaa reissuun liittyvät asiat, tullu ja menny kuin pyörremyrsky. Organisointikyvyssä ois kyllä parantamisen varaa... siis miehellä :), mä vaan tyynesti kattelen kun se pesee pyykkiä ja pakkaa, raapii otsaa että mitähän muuta piti tehdä.
Enkelille voimia jaksaa.
T-P nauti vapaasta.
Hilu ja päikkäreillä uinuva Lintsu
*haukotus*
Yritin makoilla sohvalla ja varta vasten kysyin esikoiselta tarviiko käydä pissalla ennen sitä. Ei kuulemma tarvinut. Sitten, kun pääsen hyvään horrokseen, niin tyttö alkaa metelöimään leluillaan. Seuraavan kerran unen tehdessä tuloaan pitää laittaa pinnit paremmin. Sitten on pissahätä ja sitten kakkahätä. Luovutan! Joskus tuntuu, että tyttö tahalleen keksii kaiken, kun yritän nukkua. Tosin tosta kakasta kuitenkin tuuletan, kun oli vähän ummetusta ilmassa tällä viikolla.
No, tulin koneelle, niin heti huutaa äitiä alakertaan (onneksi lopetti saman tien). Meidän äiti on kohta tulossa tänne, mutta turha yrittää sitten enää nukkua, kun sitten kohta herää pikkurinsessa.
Vali, vali. Voi olla, että tekee hyvää päästä illalla ulos syömään ja nauttimaan vähän viiniäkin (en tiedä tuntuuko se sitten enää huomenna hyvältä idealta:).
T-P, nauti!
Minäpä aion laittaa säästä huolimatta uudet kengät jalkaan tänään:) Onneksi laitoin heti suoja-ainetta niihin...
Ps. Ostin oikeasta alusvaateliikkeestä rintsikat tänään! Kipii, rusinoille ryhtiä:)
Minä haluan kanssa uudet kengät. Ihan epistä, että Ynis ja Jatu ihastelevat yksissä uusia kenkiään... Mä olen ihan kade.
Alusvaateostoksille olisi munkin uskallauduttava. Töihin olisi mukava mennä uudet vaatteet päällä aluskerroksesta alkaen. Sitäpaitsi ei taida vanhat enää olla sopivat. Liian pieniä ja liian suuria löytyy kyllä. Raskausaika oli kyllä aikamoisen hinkit, kun nyt sen aikaisia liivejä sovittelee!
Olen muuten alkanut ymmärtämään silikonirinnat, ainakin synnyttäneillä naisilla. Kun olihan se ihan kiva olla sellainen uhkea ja sitten yht´äkkiä ne rinnat katoavat. Kuitenkin oli jo tottunut, että sitä rintavarustusta on. No, en kyllä lähde plastiikkakirurgille!
Mä olen ollut viikon nälkäkuurilla ja tulos oli todella kannustava - olen lihonnut puoli kiloa! Tästä on hyvä jatkaa...
Leppis
tahtoo myös! En vaan ole törmännyt ihquihin eikä haluis mitään kompromissikenkiä tällä kertaa.
Eiköhän Leppis lähdetä katsastamaan, kun näyttää samanlaiset tarpeet olevan kummallakin.
Ennen Hulluja Päiviä kävin Stockalla sattumalta kun paikalla oli Patrician esittelijä, eipä vaan löytynyt mulle liivejä, vaikka oli ammattitaitoinen avustaja mulla. Raasu roudasi mulle varmaan kymmenet liivit, myös muita merkkejä, sovitettavaksi. Kiitin avusta, vaikka epätoivoisena ja ilman uusia alusvarustuksia kaupasta lähdin...
Listalle lisäisin vielä arkifarkut. Mutta niiden sovittamiseen tarvitseekin jo kokonaan oman päivän.
Rahaa täytyy varmaan tuollaisia shoppailuja varten ruinata mieheltä :-)
Keilin & Typy
PS: Ynis - ansaitusti Hauskaa Iltaa!!!
Ynis (ja Keilinkin) tutulta kuulostaa miesten työjutut. Meillä mies on tällä viikolla tehnyt käytännössä yötä päivää töitä. Valvoo yötkin kun stressaa. Kohta pitäis vähän helpottaa - niin aina. Onneksi on välillä oikeesti jaksoja jolloin työkone jää töihin, mutta viime kuukaudet kone on auki myös illalla. EHkä tunnin tai kaksi on kokonaan tekemättä töitä. Miten ihminen voi jaksaa tommosta. Mä olen jo tavallaan luovuttanut, sillä mun mäkätyksellä ei ole, mitään vaikutusta työn tekemiseen. Joo ja mies on korvaamaton ja KUKAAAN muu ei voi tehdä hänen hommiaan, mutta hän voi aina tehdä muiden. No, en jaksa enempää tästä, tulee niin pahamieli.
Olin tänään virittelemässä työkuvioita, ja samalla olin lounaalla oikeen ravintolassa. Kivaa, vaikka piti nopeesti tulla kotiin, kun anopppi ei saa isompaa päiväunille.
Kengistä: olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, että hyviin kenkiin kannatta sijoittaa. Vielä olis hakusessa saappaat ja jo valmiiksi katottuna puistokengät. Niin ja ikuinen hakupäällä on farkkujen suhteen.
Sanoin juuri eilen kaverille, että tavallaan ymmärrän, miksi naiset hankkii silikonit (siis samat ajatukset kuin Leppikselllä). Esikoisen jälkeen rinnat palautu ihan omiksi, mutta nyt on jäljellä vaan nahkakukkarot. Liivien löytyminen on vaikeaa. Olenkin päättänyt mennä erikoisliikkeeseen, toivottavasti sieltä löytyis hyvät.
Hyvää viikoloppua.
PL
Tuli yhtäkkiä mieliteko ja ilman lapsia sen voisin toteuttaakin. Nimittäin tekis mieli ottaa olut jo nyt:) Eipä sillä, ei ole edes olutta jääkaapissa:)
Minäkin kävin alusvaatekaupassa ja ajattelin, että kerrankin ammattitaitoinen ihminen sais opastaa liivien ostossa. Mutta toisin kävi. Tuntui vähän siltä, että halusi vaan myydä mulle jotain. Löysin tosin ihan ok tuntuiset, mutta vastoin ihan vasta Hesarissa olleen ohjeen mukaan hakaset menee tiukimmalle kiinni ja pelkään, että venyy ympärysmitta liian suureksi. Kyllä se myyjä ystävällinen oli, mutta vähän tuntui ajattelevan, että pitää ottaa parhaat epäsopivista, jos ei kerran täysin sopivia löydy. Mutta ajattelin kokeilla, ei tarvi toista kertaa mennä, jos on virheostos. Ajattelin myös joku kerta kokeilla Stokkan myyjien ammattitaitoa:)
Housuja farkuista suoriin minä olen viime aikoina löytänyt milloin sattuu ja sillon, kun ei välttämättä tarvis. Olen vaan oppinut, että ostan, kun sopivat löytyy, koska housujen ostaminen tällä päärynävartalolla on aika hankalaa. Olen järkyttynyt siitä, että teinikauppa H&M on onnistunut myymään mulle muutamat housut parin vuoden aikana. Ikiteini siis:)
Nyt roikkuu esikoinen kimpussa...
T: Ynis, palstahäirikkö:)
En oo yhtään ehtinyt kirjoittelemaan. Veeti pitää sen verran kiireisenä koko ajan. Jos koneelle yritän tulla niin pyörremyrsyn lailla pistää asunnon ihan uuteen uskoon. Pinoja olen kyllä jonkin verran käynyt lukemassa.
Veeti ei enään kävele vaan meillä juostaan koko ajan. Lisäksi on jokin kiukutellaan äidille vaihe. Jos ei saa mitä haluaa niin kiljuu vaan. Jos puen Veetiä niin saattaa yhtäkkiä mua purra tai sitten vaan jostain mulle suuttuu niin repii hiuksistani jos niistä saa kiinni tai heittää jollain esineellä. Eilennä otti lasin pöydältä ja heitti sillä mua päähän. Kukaan ei saa Veetiä torua tai saa ihan hirveen hepulin. Ihanan rauhallinen poitsu meillä. Jos Veeti nyt on jo näin riiviö niin mitä sitten kun on 3 vuotias.
Päivisin aika paljon ulkoillaan niin että Veeti pääsee energiaansa pihalle purkamaan.
Useimmiten Veeti on kyllä mitä kiltein ja ihanin (hieman menevää sorttia vaan). Nyt vaan hieman taitaa äitiä kokeilla.
Talvihaalareista on ollut puhetta. Meillä on synttärilahjaksi saatu reimatec 86cm, Lassien 80cm haalari.
Hampaita on tässä puhjennut herralle ja niidne takia on öisin itketty. Nyt on 12 hammasta suussa.
Veeti ei suostu mun tekemiä ruokia syömään ollenkaan. Ainoastaan purkkiruat maistuu. Aina yritän oma tekemää ruokaa tarjota mutta sylkee sen samantien ulos.
Nyt tuli omaa napaa vaan, sori.
Yritän ehtiä nyt hieman enemmän kirjoittelemaan.
Hyvät yöt kaikille!!!
Öttis ja riiviö Veeti